אברהם גרנט
צילום: התאחדות גאנה רשמי

לא ייאמן: אברם גרנט המאמן שמרוויח הכי מעט באפריקה. מה שכרו?

המאמן הישראלי מכניס בחודש משמעותית פחות מאשר בזמנו באנגליה בקבוצות ענק כמו ווסטהאם וצ'לסי, למרות שהוא אחד משני המאמנים היחידים באפריקה שמועמדים למאמן הנבחרות של השנה בעולם. מה שכרו כיום ואיך זה משתווה לשיא?
יובל כרמל | (1)
נושאים בכתבה אברם גרנט

לאחר שפורסם כי אברם גרנט, שמאמן כיום את נבחרת זמביה, מועמד למאמן הנבחרות של השנה לפי הפדרציה הבינלאומית להיסטוריה וסטטיסטיקה בכדורגל (IFFHS), כעת פורסם ברחבי אפריקה דוח המתאר את תלושי השכר של כלל המאמנים של הנבחרות השונות, לקראת האליפות היבשתית שתערך בשנה הבאה.

משתכר הכי מעט. גרנט (ההתאחדות הזמבית לכדורגל טוויטר)

דווקא את המקום האחרון תופס המאמן הישראלי, למרות שהוא היחיד שעומד על הקווים של נבחרת אפריקאית אשר מועמד למאמן הנבחרות של השנה, לצד כריס האגטון האירי שמאמן את גאנה. תחת שרביטו של גרנט הזמבים השתפרו משמעותית בשנה האחרונה, כשעלו לאליפות אפריקה לראשונה מאז 2015 וסיימו במקום האחרון בבית. למרות זאת הישראלי מדורג במקום האחרון כשהוא מכניס לכיסו 25 אלף דולר לחודש.

האגטון לדוגמה, מרוויח כפול מגרנט, כשוואליד רגראגי, מאמנה של מרוקו אשר הצעיד אותה עד להישג ההיסטורי של חצי גמר המונדיאל, מרוויח 60 אלף דולר לחודש. 

בין המשתכרים הבכירים ניתן למצוא את מאמן חוף השנהב שתארח את הטורניר, ז'אן לואיס גאסה, עם 108 אלף דולר בחודש, מאמן נבחרת מצרים רוי ויטוריה שלוקח הביתה בערך 200 אלף דולר בכל חודש והמדורג ראשון ג'מאל בלמאדי, שמאמן את נבחרת אלג'יריה ומרוויח 208 אלף דולר בכל חודש.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    את מי זה מעניין (ל"ת)
    ר 14/12/2023 08:15
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.