גילעד אלטשולר: "היתה הזדמנות טובה לצאת מהשוק. המחירים לא מבטאים את הסיכונים"
"היתה הזדמנת טובה לצאת מהשוק. אין מחירי מציאה" כך התייחס גילעד אלטשולר מייסד ומנכ"ל בית השקעות אלטשולר שחם לעליות בשוק המקומי בשבועות האחרונים. אלטשולר וצבי סטפק הבעלים של מיטב השתתפו בפאנל של פייננס מבית פוקוס שנערך בשבוע שעבר והצביעו על הסיכונים בשווקים.
"השוק מצייר תמונה מאוד אופטימית לגבי העתיד. הלוואי והשוק צודק", אמר אלטשולר ומצביע על כך שלא מדובר רק בשוק המניות המקומי כי אם גם בשוק המט"ח ושוק אגרות החוב. "התחלנו את המלחמה כששער הדולר נסחר סביב אזור 3.82 שקלים. בשיא הפאניקה של המלחמה הגענו עד 4.08 שקל לדולר, וכעת שער הדולר סביב 3.7. פחות משער הדולר לפני שפרצה המלחמה. האם זה הגיוני? הלוואי וזה היה המצב. הלוואי והכל יהיה ורוד. הלוואי וימוגר החמאס, יחזרו כל החטופים, החיזבאללה יזוז מעבר לנהר הליטני והאירניים יחליפו את עורם. אבל מה לעשות, זה לא בדיוק המצב. ישנם הרבה סיכונים".
אלטשולר היה הראשון להעביר כספים להשקעות בחו"ל והיה גם הראשון שהתריע מפני חוסר הפרופורציה בהשקעה בשוק המקומי שמהווה מאיות האחוז (אולי עשיריות האחוז) מהכלכלה העולמית בעוד שהיקף ההשקעה של הגופים המוסדיים בשוק היא עשרות אחוזים. הפיזור לשווקי חו"ל מתבטא כעת בתשואה טובה בנכסים המנוהלים של אלטשולר אחרי ששנה שעברה היתה קשה במיוחד.
אנשים קונים מניות כאילו אנחנו אחרי המלחמה
לדעתו המחירים בשוק המקומי, גם במט"ח וגם בשוק אגרות החוב, לא מבטאים את הסיכון שקיים כאן בישראל וההסבר לכך הוא שאנשים אומרים - "יש מלחמה, נרוץ לקנות מניות, כי אחרי המלחמה כולם ירוצו לקנות. אבל כולם הקדימו את המאוחר בחשיבה הזו. הלוואי שהם יהיו צודקים, אך אני חושב שהסיכון גבוה".- גילעד אלטשולר מסביר מדוע הוא בעד השקעות בוול סטריט - מניות הטכנולוגיה
- יאיר לפידות וגילעד אלטשולר עונים לשאלות - מניות בארץ או בוול סטריט ומה האיום הגדול על ההשקעות שלכם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"חזית צפונית עם חיזבאללה לא דומה למה שהכרנו עד היום. יש להם צבא מאוד מיומן ומצויד. בעזה ייקח לנו חודשים לגמור את הסיפור. אני לא פרשן צבאי, אך לדעתי מול חיזבאללה הסיפור מאוד מאוד מורכב. ראינו שגם הצבא לא הבין יותר מדי את המצב, ראינו מה קרה ב-7 באוקטובר. היה לחיזבאללה הרבה שנים להתכונן למלחמה הזו. חומה שבנו לא תשנה את הסיטואציה. לכן לדעתי ישנם הרבה סיכונים בשוק הישראלי וצריך לנהוג בזהירות גדולה".
סטפק מסכים עם אלטשולר שהשוק לא מתמחר את הסיכון הקיים בישראל. "בניגוד למשברים קודמים, זאת לא התקופה לסחור נגד המגמה. ישנם הרבה סימני שאלה, כמה זמן המלחמה תמשך? מה יקרה בחזית בצפון? האם החיזבאללה יכנס? וזה יכול לשנות לגמרי את סביבת הבורסה והמגמה בדולר".
סטפק גם חושש מההתנהלות של האוצר - "אגף התקציבים לא מבין ומגיב לגודל האירוע מהבחינה המערכתית. אם משרד האוצר לא יתעשת ויגיב בזמן בהקדם ובעוצמה, אז שוק המניות לא יתפקד".
- סאמיט מנצלת משבר דה זראסאי בהצעה לרכישת נכסים ב-450 מיליון דולר
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% -...
שער הדולר - לאן?
אלטשולר: "קשה להתנבא לגבי שוק המט"ח, אך בכל מקרה צריך לקחת החלטות. ראינו לפני המלחמה שכסף משמעותי יצא מישראל בתקופת המהפכה המשפטית. אני לא רואה את הכסף שיצא, חוזר כל כך מהר למדינה. הציבור בישראל קיבל מכה מוראלית, האמון שלו במוסדות המדינה וכוחה, ירד. לכן אני לא יכול להגיד שכולם עכשיו יחזירו את הכסף חזרה לישראל ואם זה יקרה בטוח שזה לא יקרה כל כך מהר. ייקח זמן.
"כמעט כל הגופים המוסדיים בלי יוצא מהכלל העלו את שיעור החשיפה מטבע החוץ בתיק. אם בעבר, הרוב היו באזור ה- 12%-13% , הרוב כיום נמצאים באזור 20%-25%. אנחנו צריכים להשתכנע שהכל נהדר ואין סכנות כדי להוריד את האחוז חזרה. אני לא רואה את המוסדיים כעת מקטינים את אחזקות מטבע החוץ שלהם בתיק באופן דרמטי. כולנו מבינים שזה מגן עלינו מפני צרה ואנו רואים הרבה צרות בדרך. עומד להיות גירעון עצום. יש הרבה סיכונים פנימיים. תקציב ביטחון שצריך לעלות ובגדול ועוד".
סטפק מסכים כי קשה לנבא את שוק המט"ח ומוסיף - "בימים רגילים התנאים הבסיסים של המשק תומכים בהתחזקות השקל. אך אנו לא בשגרה, אנו במלחמה. ברגע שנשבר האמון אנו לא יודעים לאן הדולר ילך. ב-2002 הדולר הגיע לאזור ה-5 שקלים כי המשקיעים איבדו את האמון בהתנהלות הכלכלית של הממשלה. אם זה יקרה הפעם שוב, והמשקיעים יאבדו את האמון אז אוי ואבוי לכולנו. זה לא טוב לשוק המניות, לשוק החוב גם ולשקל. ההתנהלות שלה הממשלה בניהול הכלכלה זה לא סיכון קטן מהסיכון של החיזבאללה. החזקה של מט"ח זוהי פוליסת ביטוח. לכן המוסדיים יושבים ברמה של 20%-25% במט"ח והם לא ימהרו להוריד זאת עד שתתבהר התמונה המשקית והמלחמתית".
הריבית - מתי הנגיד יוריד את הריבית?
אלטשולר: "רואים כבר את ההשפעה של הריבית הגבוה על המשק, על המשכנתאות על עסקאות הליסינג. על מעמד הבינוני יש לחץ גדול מאוד. כוח הקנייה של הציבור יורד. מבחינת הביקושים רואים התמתנות. הבעיה בשכירויות - בגלל המלחמה לא כל כך מהר המפונים חוזרים לבתים ולא מעט ירצו לגור באזורי הביקוש. תופעה זו יכולה להחזיק את מחירי שכירויות. אבל ביחס לאינפלציה די הגיוני שתרד, כפי שיורדת בכל העולם".
הנגיד לא הוריד את הריבית מה הוא צריך לעשות עם הריבית בחודשים הקרובים?
אלטשולר: "עם הירידה בביקושים והאינפלציה, הנגיד צריך להוריד את הריבית כאן בשיעורים חדים. לא רק ברבע אחוז אלא באופן יותר חד. הדבר שמפחיד את הנגיד הוא שנקבל בגלל הורדת ריבית שעשויה להעלות את שער הדולר, אינפלציה בדלת האחורית.
"בכל מקרה, הרבה יותר חשוב מה יעשה הנגיד האמריקאי, לא הישראלי. זה שהנגיד לא הוריד את הריבית עד כה, זה לאור העובדה שהנגידים בארץ מחכים לאיתות מארה"ב. אנחנו מחכים לראות מה האמריקאים יעשו, ורק אחר כך אנחנו עושים מהלך. כרגע הריבית אינה דרמה. יש מאות אלפי אנשים שמפונים מהבתים שלהם. מאות אלפי אנשים במילואים. זה הרבה יותר משפיע מהמצב בו הריבית תהיה רבע אחוז יותר או פחות".
סטפק: "אני חושב שהנגיד זהיר ולא תהיה הורדת ריבית חזקה. החשש העיקרי שלו זה מפיחות השקל והשפעה על האינפלציה. הנגיד חושש מההתנהלות של משרד האוצר ורוצה לראות את שינוי התקציב כך שיהיה קיצוץ חד בכספים הקואליציוניים. העדר קיצוץ זה מסר רע מאוד למשקיעים בישראל ומהעולם".
- 48.אין לו זכות ואחריות. 21/01/2024 18:31הגב לתגובה זואין לו זכות ואחריות.
- 47.המדינה בסכנה קיומית. חיזבאללה זה לא חמאס. במלחמה ל 26/12/2023 08:24הגב לתגובה זוהמדינה בסכנה קיומית. חיזבאללה זה לא חמאס. במלחמה לבנון תוחרב אבל גם אנחנו. המצב הכלכלי מחמיר. הממשלה מחרידה ושר האוצר הזיה. מהיכן יבואו המאות מליארדים להגדיל את הצבא ולקנות נשק? והכסף לשיקום ניזקי המלחמה העצומים? המצב לא טוב ולכן אלטשולר צודק
- 46.משה בן חיים 14/12/2023 20:51הגב לתגובה זואלטשולר בתקופה האחרונה לא הוכיח את עצמו כחכם גדול,עדיף שלא יתן עצות
- 45.כשביבי יעוף הבורסה תטוס (ואני ביביסט בכלל) (ל"ת)מושון הביביסט 11/12/2023 18:58הגב לתגובה זו
- כשיעוף נתניהו.. הטבח היום יהיה בדיחה לגבי הטבח הבא! (ל"ת)מארק 31/03/2024 19:30הגב לתגובה זו
- נרקוד הורה ברחובות יום העצמרות עגיע (ל"ת)אנונימי 29/12/2023 15:43הגב לתגובה זו
- הפוך. יחזרו המסים כמו בימי לפיד ובנט (ל"ת)מנה 27/12/2023 09:45הגב לתגובה זו
- 44.חיים8 11/12/2023 08:57הגב לתגובה זוולישון שקט
- ניו מד אנרג'י יהש 11/12/2023 14:06הגב לתגובה זוניו מד אנרג'י יהש זו עם החוזים הענקיים על לוויתן1 ולוויתן2
- 43.מרתה לברוסקי 11/12/2023 07:09הגב לתגובה זוגם ככה כבר אין אימון בממשלה 0 ובטחון00 ובטח לא בכלכלת ישראל שהולכת ודועכת, עקב ממשלה כושלת !
- 42.אלון 10/12/2023 22:05הגב לתגובה זוחבל שזה גם מתבטא בתשואות שלך בשנים האחרונות
- 41.מאיר 10/12/2023 21:13הגב לתגובה זוכל מה שגלעד אומר. ההיפך תעשו ותצליחו.הוא עוד יסגור את אלטשולר במאמציו לפעול נגד השוק.ראינו את הנסיון בשוק הסיני ועוד כהנה וכהנה. עוד לא הפנים את חטא היהירות
- 40.אלטשולר תמיד היו פחדנים (ל"ת)המשקיע 10/12/2023 17:50הגב לתגובה זו
- 39.סה"כ 10/12/2023 17:03הגב לתגובה זויהיה אפקט ינואר זניח וירידות בפברואר מרץ עליות לקראת פסח כרגיל
- 38.רון 10/12/2023 15:56הגב לתגובה זואתה ואתם פשוט סתם. אל תתיימר. הרי אתה לא יודע כלום. שיווק תעשה לעצמך במראה
- 37.יוסי 10/12/2023 15:45הגב לתגובה זוגרם הפסדים גדולים לקרן ההשתלמות שהוא מנהל והוא עוד מדבר?חצוף
- 36.תפנימו חזק 10/12/2023 15:36הגב לתגובה זוהסכנה פה והיא קיומית.הצבא יהיה גדול יותר צריך לגייס כל כל החרדים בנק ישראל צריך רזרבות פי כמה יותר גדולות.להקטין התלות בציוד צבאי באחרים זה ידרוש הרבה ויתורים על רמת החיים
- 35.סמי 10/12/2023 13:50הגב לתגובה זוהסיכונים לכלכלה בארץ קיימים וברורים. ברור שצריך להחזיק נתח משמעותי בדולר. בוודאי לאחר שירד לרמה של 3.68 שקל.
- 34.אלמוג 10/12/2023 13:29הגב לתגובה זומה שלא תקין זו הריבית האפסית שהיתה פה וגרמה לאנשים למנף את עצמם למוות
- הריבית 10/12/2023 17:05הגב לתגובה זויש אינפלציה לזמן ארוך
- 33.שודד 10/12/2023 12:18הגב לתגובה זושימו לב כל תחזית שנתן אי פעם הוא טעה, הוא תמיד מתחת לתשואת השוק ומקבל כסף רק בגלל החוקים שמכריחים עובדי מדינה להפריש לשודדים האלו כספים לניהול
- א-ב 10/12/2023 16:02הגב לתגובה זואלטשולר הגוף הגדול בניהול כספים בגלל רצף שנים של תשואות שיא העברות כספים לניהולו בהיקפים עצומים והובלה מוחלטת. המפלה שלו בת כשנתיים בשל השקעות לא מידתיות בשוק הסיני. המדינה עושה מכרזי נהול כל כמה שנים ובכל מקרה כל עובד רשאי לבחור היכן יופקד כספו. אתה טועה ומטעה ואולי גם טיפ טיפה מכפיש. אלטשולר בהחלט גוף טוב ומקצועי וללא שום קר כדאי לפזר בין מספר גופי השקעה.
- 32.מ. כהן 10/12/2023 11:37הגב לתגובה זולאלטשולר, סטפק, וחבריהם.השוק מפגין אופטימיות יתרה.גם אם המלחמה תיגמר מחר, עדיין יהיו בעיות כבדות משקל, כמו אובדן תוצר, עליה דרמתית בגרעון, חוסר יכולת, או אי רצון לרסן את התקציב, הכל ישפיע במאקרו, ברמת המדינה, ומיקרו ברמת החברות.
- כגן 10/12/2023 12:58הגב לתגובה זועליה מתמדת, בלונג ראן.
- 31.במיתון אסור לקצץ בתקציב (ל"ת)אלשולר פוליטרוק 10/12/2023 10:53הגב לתגובה זו
- 30.אלטשולר יותר חכם מהשוק. אממה, זה לא מספיק כדי להרוויח. (ל"ת)אבי 10/12/2023 10:27הגב לתגובה זו
- 29.הסוחר 10/12/2023 10:19הגב לתגובה זועם כל הכבוד לגלעד אלטשולר הייתי לקוח בערבון מוגבל את כל מה שהוא אומר הוא יצא מהשוק הישראלי מה אתם מצפים שהוא יגיד? שוורי
- 28.המשחיל 10/12/2023 10:08הגב לתגובה זוהשקיע טונות בסין, מומחה בהשמדת ערך בבחינה של כל תקופה שיבחר, מזלו של הליצן של חוק חובה הפקדה לפנסיה מה שיוצר לו תמיד כסף לנהל לציבור שלא מבין. בניגוד למנהלי תיקים פרטיים שעובדים קשה להוכיח את עצמם ולגייס לקוחות אנא צנזרו את הליצן, פגע במספיק אנשים בפנסיות שלהם
- כגן 10/12/2023 13:00הגב לתגובה זונמצא באלטשולר שחם קרוב ל15 שנה והם היכו שוק על ירך כל בית השקעות אחר, עד לאחרונה.
- המשחיל 10/12/2023 15:27הם מקום אחרון בכל פרמטר שתבחר לכל תקופת זמן שתבחר, הבנאדם בר מזל שהוא חלק ממונפול שמנהל כספי פנסיה שחובת הפרשה אליהם, אין לו שום מושג בשוק, בקורונה רץ למכור כמו כבש את כל הסחורה הטובה ופירק את המסכנים שאצלנו בפנסיה הליצן
- 27.שאטו 10/12/2023 09:59הגב לתגובה זועדיף שישתוק החלאה המניה בתחתית שידאג למופסדים שמאמינים בעסק שלו שמרוויח יפה ומחלק דיבידנד
- 26.ברלר 10/12/2023 09:44הגב לתגובה זוגם לי נראים המחירים כרגע גבוהים במקצת. מעריך שתהיינה ירידות קלות בחודשים הקרובים. יש בעיה עם הכלכלה הישראלית ונראה את התוצאות בחודשים הקרובים. הלוואי ואתבדה. שבוע טוב לכולם
- 25.א 10/12/2023 09:18הגב לתגובה זוכל המדינה מתגייסת ומתנדבת לנצח במלחמה וגופי השקעה בארץ, במקום לתמוך בשוק המקומי גם במחיר של תשואה נמוכה, מעדיפים להשקיע בחו"ל. גם אם לדעת מאן דהוא זו לא השקעה כלכלית נכונה, הרי שמבחינה מוראלית זה נצחון נוסף על האויב. בורסה קורסת בעקבות מלחמה שהאויב יזם זה נצחון עבורו.
- רווח 10/12/2023 13:07הגב לתגובה זוהכסף הזה חייב להרוויח מקסימום. אלא לא גופי צדקה אלא מוסדות כלכליים. השיקולים חייבים להישאר רציונליים בלבד בלי קשר לאמוציות.
- ירון 10/12/2023 14:58והמניפולציה בשוק המקומי תיפסק, התשואות תהיינה גבוהות פי כמה וכמה. כולם יודעים שהמסחר הוא בעיקר פסיכולוגי ולכן, בזמן מלחמה בסוף יש עליות חדות. כשגופים ישראלים בורחים זה משפיע עך משקיעים אחרים מחו"ל ולהיפך.
- 24.איציק 10/12/2023 09:14הגב לתגובה זוכל מי שמשתמש במונח הפיכה משפטית ולא רפורמה משפטית פסול בעיני... אלטשולר זה אחד מהחתולים השמנים שלא אכפת לו שהחונטה המשפטית מתעללת בעם
- 23.אבי 10/12/2023 09:10הגב לתגובה זואף אחד לא יודע ...ראינו תחזיות שנתיות שממש ממש "קלעו"...וגם סטפק שאמר שהמרווחים של האגח הקונצרני לא מספיק גבוהים....פעלו בדיוק הפוך!!
- 22.לירון 10/12/2023 09:09הגב לתגובה זוהפסדי אצלו בענק. בצחוק לא הייתי משקיע אצלו. אותו "מומחה" שהשקיע והימר על השוק הסיני והפסיד הון ללקוחות שלו
- 21.מישהו מתייחס אליו ברצינות כבר ? הנקודות יציאה הכי 10/12/2023 09:01הגב לתגובה זומישהו מתייחס אליו ברצינות כבר ? הנקודות יציאה הכי טובה היתה מאלטשולר שחם
- 20.בני 10/12/2023 08:56הגב לתגובה זוזה כל הסיפור חברים.. הם טעו וטועים ואוכלים את הלב שהתיבור חכם יותר מהם.
- 19.חבורת בדיעבדים … 10/12/2023 08:49הגב לתגובה זוחבורת בדיעבדים …
- 18.וואו, כמה ידע ביטחוני. (ל"ת)מאיר 10/12/2023 08:42הגב לתגובה זו
- 17.דדי המשוגע 10/12/2023 08:42הגב לתגובה זועלויות מלחמה מטורפות פלוס כלכלת בחירות = מתכון לגרעון תקציבי
- 16.למה השוק בארהב זול שהוא בלונג ? 10/12/2023 08:35הגב לתגובה זולמה השוק בארהב זול שהוא בלונג ?
- 15.חיזבאלה יקרעו לנו תצורה.הם חזקים מאוד. (ל"ת)אסולין 10/12/2023 08:23הגב לתגובה זו
- לכן הם סופרים מעל 100 הרוגים בגבול הצפון, ואנחנו בודדים (ל"ת)אלי 10/12/2023 13:26הגב לתגובה זו
- מג 10/12/2023 16:17ככה אתה מודד הצלחה צבאית? הם עדיין לא ירו מט"ח אחד אפילו על ערי ישראל, ולא כל חברת חשמל, הנמלים, בתי הזיקוק, שדות התעופה.... והם יכולים. עשרות אלפי טילים ממטולה עד אילת. תתפלל חזק, שלא יתחילו.
- גם זו תחבולה לתת לאויב להאמין שהוא חזק !!! והקרב יוכרע (ל"ת)איתי 10/12/2023 11:10הגב לתגובה זו
- בוט איראני.כמה עוד תחזור על התגובה הזו?? (ל"ת)חנוך 10/12/2023 10:14הגב לתגובה זו
- 14.רון 10/12/2023 08:17הגב לתגובה זושוק ההון מסתכל קדימה ולא אחורה. גלעד לדעתי אתה טועה והתשואה בת"א תהיה ב 2024 גבוה משמעותית מארהב
- אלטשולר לא מפסיק לפספס כולל בסין אבל היהירות נשארת (ל"ת)איתן 10/12/2023 11:12הגב לתגובה זו
- 13.חייק7 10/12/2023 08:12הגב לתגובה זוומדכאים את הקטנים בכסף של הקטנים. בושה בהצבעות באסיפות
- 12.חיים 10/12/2023 08:10הגב לתגובה זולא תברחו מהאמת, המציאות תרדוף אחריכם.
- 11.חיים8 10/12/2023 08:09הגב לתגובה זונסיגה מעבר לליטני...זה הסכם עם האו"מ אחרי מלחמץ לבנון..וזה הכיוןן עכשוו.הם לא ורצו את בירות כמו עזה.נקודה
- 10.דורון 10/12/2023 08:06הגב לתגובה זוSp500 עשה עשרים אחוז השנההדולר גם עשרים אחוז.ארבעים אחוז בשנה, הפנסיה שלי נקרעת על מנהלי תיקים
- 9.אלטשולר עוד מעיז 10/12/2023 08:06הגב לתגובה זוככה הוא פימפם לכולם שהוא נכנס לשוק הסיני. מדבר בבטחון גבוה כאילו הוא צודק וכולם טועים ובסוף הוא יאכל את הכובע, לא סתם הוא במקומות האחרונים בתשואות, מנסה להמציא את הגלגל
- 8.2 כוכבים שלא רלוונטים היום לא פוגעים כבר כמה שנים 10/12/2023 08:05הגב לתגובה זו2 כוכבים שלא רלוונטים היום לא פוגעים כבר כמה שנים
- 7.(ל"ת)10/12/2023 08:05הגב לתגובה זו
- 6.2 כוכבים שלא רלווטים היום , עבר זמנם מזמן 10/12/2023 08:05הגב לתגובה זו2 כוכבים שלא רלווטים היום , עבר זמנם מזמן
- 5.אבי איש עסקים 10/12/2023 08:00הגב לתגובה זוגלעד שנים מדבר מפוזיציה. השוק הישראלי זול מאוד. השוק האמריקאי יקר. יחס חוב תומר בארץ 60 אחוז יעלה מקסימום סוף שנה הבאה ל 65 אחוז ( לדעתי הרבה פחות) בארצות הברית 120אחוז. מהפכה משטרית נגמרה. סיכוי גבוה ששנה הבאה תתחלף הממשלה הנוראית הזאת. יש בישראל רוח ייזום ועסקים מהטובות בעולם.
- 4.מישהו נתפס בחוץ ופספס ריבאונד? (ל"ת)גל 10/12/2023 07:54הגב לתגובה זו
- אם חיזבאלה נלחמים הם גומרים אותנו (ל"ת)אסולין 10/12/2023 08:44הגב לתגובה זו
- לא, הם לא. (ל"ת)כגן 10/12/2023 13:01
- דורון 10/12/2023 08:05הגב לתגובה זומשמעותית. בחישוב עליית הדולר מתחילת השנה בסביבות ארבעים אחוז השנה. שום דבר לא ינצח את sp500
- כלכלן 10/12/2023 13:23הייתי משקיע בת"א עכשיו האפסייד שם הוא גבוה
- 3.קיצוץ חד בכספים הקואליציונים זו בדיחה של ....מר נתניהו (ל"ת)יוסי ממן 10/12/2023 07:52הגב לתגובה זו
- 2.אי.טי 10/12/2023 07:42הגב לתגובה זוגם אצל הקלקלנים. מה שהם אומרים, צריך לעשות ההיפך.
- 1.מדבר כאילו הוא מהאו"ם (ל"ת)משקיע ותיק 10/12/2023 07:41הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%
הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה?
הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.
דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס. ארן ארן 15.25% מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל. בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).
סאמיט סאמיט -4.78% הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.
טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25% זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC
- אלביט עלתה 2.6%, מדד הביטוח ירד 2.1%; המדדים ננעלו בעליות קלות
- ראלי בת"א: טבע עלתה 2.6%, הבנקים עלו 1.4%, הייפר ועל בד זינקו 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'ין טכנולוגיות 6.41% דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiהדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?
צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה
אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.
ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40.
ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".
בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים.
- המשקיע הגדול ביותר של אנבידיה מוכר מניות ב-150 מיליון דולר
- היום שאחרי באפט - מה תעשה ברקשייר עם קופת המזומנים העצומה שלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל.
ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.
