יותר מרוב זרי ליגת העל: כמה שווים השחקנים הזרים בליגה הלאומית?
מתחת לראדר: קרבות העלייה בליגה הלאומית בעיצומם, כשהקבוצות השונות בליגה השנייה בטיבה בישראל מנסות להעפיל לליגת העל. הלאומית לא חפה משחקנים איכותיים, אך איך הכדורגלנים הזרים משתווים לאלה שמשחקים בליגה הבכירה?
לפי אתר "טרנספרמרקט", ישנם 9 שחקנים עם שווי שוק של 300 אלף אירו ומעלה, 6 מהם זרים. לשם השוואה, חלוץ מכבי תל אביב ונבחרת ישראל, דור תורג'מן, מחזיק בשווי שוק זה (למרות שהוא צפוי לעלות ככל שעובר הזמן).
בצמרת הרשימה זהו ניקולה טרזיץ', שחקנה של הפועל אום אל פאחם מהמקום התשיעי, שנמצאת בכושר ירוד ואף פיטרה היום (שבת) את מאמנה, ניר ברקוביץ'. הקיצוני בן ה-23 אמנם לא ניצח אף אחד מ-9 המשחקים האחרונים שלו, אך הוא מתהדר בשווי שוק מרשים ביחס לזירה המקומית - כ-800 אלף אירו. טרזיץ' הגיע מפרטיזן בלגרד הסרבית, מובילת הטבלה בליגה המקומית (מעל הכוכב האדום של ברק בכר ועומרי גלזר), כשהשחקן רשם 3 הופעות העונה ללא שער או בישול. בקיץ 2022 החזיק בשווי שוק של 1.8 מיליון אירו, אך מאז שוויו כאמור ירד.
במקום השני נמצא פרנקו מזורק בן ה-30 שמשחק בעירוני טבריה, אחת מהמועמדות המובהקות לעלייה. הקבוצה ניצחה את 4 מתוך 5 ממשחקיה האחרונים, כשבנותר היא סיימה בתיקו, והיא ממוקמת במקום השלישי. הארגנטינאי שיחק בעבר בליגה המקומית וביוון, ובקית האחרון הגיע לישראל. העונה רשם 8 הופעות ובישל שער אחד, כששווי השוק שלו עומד על 450 אלף אירו.
- לא רק עניין כלכלי: למה ההתאחדות באמת רוצה לצמצם הליגה הלאומית?
- שמינית גמר על הפרק: מה שווי הקבוצות מהלאומית לעומת הגדולות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המקום השלישי הוא קולה אמבמובו, שחקן הפועל רמת השרון מהמקום החמישי. החלוץ בן ה-27 הגיע גם הוא לישראל בקיץ, מטלבי הגיאורגית. העונה כבש שער אחד ובישל עוד אחד, ב-7 הופעות, שוויו מוערך ב-350 אלף אירו.
את המקום הרביעי והחמישי מאיישים שני שחקני עירוני קרית שמונה, שמובילה את טבלת הליגה, אלפרדו סטיבנס (28) ואבו אממה (22). נתחיל עם סטיבנס, שמשחק בעמדת החלוץ. הפנמי חתם בקיץ ביורדת הטריה כשחקן חופשי, ומאז מספק מספרים יפים עם 3 שערים ו-2 בישולים ב-8 משחקים, כששוויו זהה לשל המקום הרביעי, קולה אמבובו - כ-350 אלף אירו. חברו לקבוצה אממה משחק באגף הימני, בישל העונה שער אחד ושווה כ-325 אלף אירו.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
פרנקו מזורק (עירוני ק"ש פייסבוק)
וכעת, לליגת העל. אם ניקח את שחקניה הזרים של "שלושת הגדולות" (מכבי ת"א, מכבי חיפה והפועל ב"ש), נוכל למצוא כמה שמות מפתיעים. תחילה, מכבי תל אביב שמובילה את טבלת ליגת העל. בשורות הצהובים משחקים לא מעט זרים איכותיים, כשאחד מהם מחזיק בשווי שוק נמוך משל כמה מזרי הלאומית. השוער הפנמי אורלנדו מוסקרה שווה כ-500 אלף אירו, ושווה גם לציין את אחד משחקני העונה עד כה של הצהוביפ, יוריס ואן אובריים, שלא נחשב לזר בשל היותו יהודי אך שווה 300 אלף אירו "בלבד".
המצב דומה אצל אלופת המדינה, מכבי חיפה, כשהבלם לורנזו שימיץ' מחזיק בשווי שוק של 750 אלף אירו, בנוסף לקפטן צ'ארון שרי בן ה-35, ששוויו עומד על 400 אלף אירו. גם בכרמל יש שחקן יהודי שלא נחשב כזר - המגן דניאל סונדגרן, שנמצא בתהליך לקבלת אזרחות לאחר שהתחתן עם יהודייה. השוודי שווה כ-600 אלף אירו.
- 3.דנדי 10/12/2023 22:50הגב לתגובה זושלא ...במיוחד בלאומית לא. צ'רון שירי מחיפה מרוויח 450 אלף יורו הרבה יותר מהשווי שלו.
- 2.מרדכי 10/12/2023 07:19הגב לתגובה זוכולם זרים לכדורגל
- 1.יופי של כתבהה! (ל"ת)מוני 10/12/2023 07:00הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
