קול פאלמר
צילום: צ'לסי טוויטר רשמי

47 מיליון אירו: כוכב צ'לסי ואקס סיטי לא מפסיק להבקיע

בתום אחד המשחקים המותחים באירופה העונה, מי שקבע את התוצאה הסופית הוא לא אחר מקול פאלמר - קשר צ'לסי שבדקה ה-95 כבש בפנדל נגד קבוצתו הקודמת. כל הפרטים על היהלום הצעיר
יובל כרמל | (2)

רגע לפני פגרת הנבחרות, הכדורגל האנגלי סיפק לנו את אחד מהמשחקים המעניינים של העונה. האלופה מנצ'סטר סיטי וצ'לסי נפגשו למשחק לוהט ונפרדו בתיקו 4-4 מרשים. האלאנד (צמד), אקאנג'י ורודרי כבשו לזכות סיטי, טיאגו סילבה, סטרלינג וג'קסון כבשו לטובת הבלוז ומי שהשווה את התוצאה בדקה ה-95 הוא דווקא קול פאלמר הצעיר, אקס התכולים.

צ'לסי פתחה את העונה לא בצורה שקיוותה לה. מאמן חדש ומסע רכש גדול לא עזרו לבלוז לצאת מהתסבוכת שנקלעה לה בעונה שעברה. אחרי התיקו עם סיטי, צ'לסי ממוקמת במקום העשירי. ולמרות זאת, אחת מנקודות האור הכי גדולות מתחילת העונה הוא דווקא קול פאלמר. האנגלי בן ה-21 לקח על גבו קבוצה מדשדשת ונהיה בועט הפנדלים הקבוע, תוך כדי שהוא משחק תפקיד משמעותי בהנעת הכדור. עד כה הקשר הצעיר עם 6 שערים ו-4 בישולים בכל המסגרות, כשההשתלבות שלו במדי הבלוז הייתה כמעט מיידית.

פאלמר גדל מגיל 8 בסיטי, והיה מהשחקנים האלה שתמיד חיכו להזדמנויות, אך לא הרבו לקבל כאלו. עם עזיבתו של מחרז, פפ הבטיח לפאלמר שהרגע שלו הגיע - אך זה היה מאוחר מדי. צ'לסי שמו את עיניהם על האנגלי במשך כל חלון ההעברות, וביום לפני שנסגר המועד ההחתמה יצאה לפועל. הבלוז שילמו על הכישרון הצעיר כ-47 מיליון אירו, כששווי השוק שלו היה "רק" 18 מיליון. אוהדי הכדורגל הרימו גבה, ובצדק; מדיניות הרכש של צ'לסי מאז שהמנכ"ל החדש טוד בוהלי נכנס לתפקיד לא הייתה מזהירה בכלל, עם החתמות של שחקנים בינוניים בסכומי עתק. אך המקרה עם פאלמר היה שונה - הוא בא עם רעב להוכיח למה הוא מסוגל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עותניאל 13/11/2023 09:00
    הגב לתגובה זו
    אכן מקול פאלמר הולך להיות כוכב על באנגליה רכש מצויין של צ'לסי
  • 1.
    עותניאל 13/11/2023 08:54
    הגב לתגובה זו
    אכן נכון מקול פאלמר הולך להיות אחד השחקנים המובילים באנגליה והוא עדיין צעיר ועתידו מובטח
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.