מה יהיה ערכו של מנור סולומון בעתיד?
מדינת ישראל כבר נמצאת בחודש השני של המלחמה ועדיין לא ברור תאריך הסיום שלה. ככל שחולפים הימים ישנו גם קושי גדול בהסברה של הספורטאים הישראלים כלפי העולם על הפעילות של צה"ל.
יהיה השחקן הישראלי היקר ביותר? גלוך (צילום: טוויטר זלצבורג)
אחד הספורטאים הישראלים המובילים בהסברה הוא הקשר של טוטנהאם ונבחרת ישראל, מנור סולומון. האחרון פצוע ולא נמצא עם נבחרת ישראל בהכנות לארבעה משחקים ב-10 ימים במסגרת מוקדמת יורו 2024 ולכן מנסה לעשות ככל שניתן בכדי לקדם את ההסברה הישראלית. לצערו, גם הוא לא ציפה שפעולות הסברה יכולות להביא להשלכות לא צפויות. חשבון האינסטגרם של מנור סולומון הושבת לאחר שפרסם סרטונים רבים ואף העלה פוסטים נוספים. רק לאחר מספר שעות חזר האינסטגרם לפעולה.
ההערכה היא שהאינסטגרם הושבת בשל דרישה של יוזרים תומכי פלשתין שהביעו התנגדויות לפוסטים של הכוכב הישראלי. הקשר עצמו ציין בפני מקורביו שהחשבון הוחזר ובכוונתו להמשיך בפעילות ההסברה.
- אינטר רוצה את גלוך: עסקה של עד 25 מיליון אירו
- האם אוסקר גלוך שווה 30 מיליון אירו? זו הקבוצה שתגיש הצעה בקרוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם ההתאחדות לכדורגל הגיבה בפוסט משלה עם תמונה של השחקן עם פה סגור ובפוסט נכתב: "האמת, כל האמת, ושום דבר מלבד האמת, נשבע".
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
