יא יא טורה
צילום: טוויטר אופא

כמה ירוויח עוזר מאמן נבחרת ערב הסעודית?

שחקן העבר, יא יא טורה, מצטרף לצוות המקצועי וישמש כעוזרו של רוברטו מנצ'יני. שכרו: 20 מיליון אירו לעונה
מיכאל וייסרמן |

בזמן שמדינת ישראל נמצאת כבר חודש במלחמה וטרם ברור אם הכדורגל הישראלי יחזור בסוף החודש, בעולם ממשיכים לשחק כרגיל. גם בעולם הערבי, בפרט בערב הסעודית, הכדורגל נמשך ושם עדיין משקיעים סכומי עתק. 

מקבל מינוי חדש. טורה (צילום: טוויטר אופא)

רק בשבוע שעבר דווח כי מונדיאל 2034 ייערך בערב הסעודית. ההודעה הרשמית תצא בקרוב ועד אז מקווים במדינה לשפר בצורה משמעותית את הנבחרת הלאומית. כזכור, לפני כחודשיים פורסם כי המאמן האיטלקי, רוברטו מנצ'יני, עזב את הנבחרת ומונה למאמן נבחרת ערב הסעודית. האגדה האיטלקית החליט לצרף לצדו עוד שחקן עבר בעל שם עולמי - יא יא טורה.

שחקן העבר של חוף השנהב היה מועמד כבר זמן רב ובימים האחרונים הגיע לסיכום עם ראשי ההתאחדות של ערב הסעודית. מנצ'יני התעקש שקשר העבר של ברצלונה ומנצ'סטר סיטי יגיע וטורה וחתם על חוזה עד 2026 ושכרו יעמוד על כ-20 מיליון אירו לעונה. שכרו של מנצ'יני הוא 40 מיליון אירו לעונה בחוזה לשלוש שנים.

טורה, 40, התחיל את קריירת האימון שלו במחלקת הנוער של טוטנהאם ששם שימש כאחראי פיתוח של שחקני נוער ובהמשך עבד כמאמן בוגרים גם באולימפיק דונייצק מאוקראינה וגם באחמט גרוזני ברוסיה.

כשחקן עשה טורה קריירה מפוארת שהתחילה בבוורן ממנה נמכר למטלורג דונייצק תמורת 2.1 מיליון אירו. בשנת 2006 השחקן כבר היה באולימפיאקוס וממנה נמכר למונאקו תמורת 4.5 מיליון אירו. שנה לאחר מכן השתדרג טורה ועבר לברצלונה תמורת 10 מיליון אירו. לאחר שלוש שנים בספרד עזב הקשר למנצ'סטר סיטי אותה אימן אז מנצ'יני, שנתן אור ירוק לרכוש את השחקן תמורת כ-32 מיליון אירו. הקשר שיחק שמונה שנים במדי המועדון האנגלי ושיחק במשך 230 משחקים וכבש 59 שערים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.