שחקנים ל"ביזספורט": "גם נסכים לקצץ וגם יקבעו לנו בכמה?"
מדינת ישראל נמצאת עמוק במלחמה. עדיין לא ברור כמה זמן ייקח המהלך הצבאי ברצועת עזה ולכן קשה להעריך כיצד ובעיקר מתי וכיצד יחזרו הליגות השונות בכדורגל. מנהלת הליגות מעוניינת להחזיר את שתי הליגות הבכירות בסוף חודש נובמבר וההתאחדות כבר הודיעה כי תרצה להחזיר את הליגות הנמוכות בתחילת חודש הבא.
לא ממהר לחזור. אבי לוזון (צילום: GETTY IMAGES)
גם בליגת העל וגם בלאומית מבינים כי החזרה תהיה בעייתית, גם בהקשר הכלכלי - הנטייה בשלב הראשוני היא להחזיר את הליגות ללא קהל ועל פי האישור של פיקוד העורף. בשלב זה, יש מחלוקות בין המועדונים סביב החזרה וחלקם דורש קיצוץ משמעותי של השחקנים. בהפועל תל אביב הודיעו לשחקנים כי שכרם לא ישולם במלואו בחודש הקרוב וחלקו ישולם בחודשים הקרובים. בהפועל חדרה הבהירו לשחקנים כי יהיה קיצוץ במשכורת הקרובה.
הקבוצות מחכות להודעה של משרד הספורט לגבי גובה הפיצוי שיקבלו הקבוצות כפי שנעשה בתקופת הקורונה. אתמול (רביעי) נערכה פגישה בין יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, ראשי ארגון השחקנים ומספר בעלי הקבוצות לגבי המתווה שיוצג לשחקנים על גובה הקיצוץ. על פי המתווה שיוצע לשחקני ליגת העל אז שחקנים שמרוויחים שכר של 15 אלף שקל יימנעו מקיצוץ. שחקנים שמרוויחים שכר שבין 15-30 אלף שקל יקצצו 20 אחוז ושחקנים שמרוויחים מעל 30 אלף שקל אמורים לקצץ 30 אחוז מהשכר.
- חזרה על אותה טעות: הפועל באר שבע פישלה שוב והפסידה גביע
- למה ההצעה של רג'וב להשעות את ישראל מתחרויות ספורט (שוב) נכשלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעלי בית"ר ירושלים, ברק אברמוב, והנהלת מכבי פתח תקווה הבהירו כי ללא קיצוץ לא יסכימו לחדש את הליגה. בארגון השחקנים מתנגדים לקיצוץ ודרשו לראות דוחות של הוצאות כספיות מהחודשים האחרונים בכדי להבין את גודל ההפסד של הקבוצות שדורשות לקצץ לשחקנים. עד סוף השבוע ישוחחו ראשי ארגון השחקנים עם בכירי השחקנים בליגה כדי להבין עד כמה יסכימו להיות חלק מהקיצוץ הנרחב. שחקן בליגת העל אמר ל"ביזספורט: "זה קצת מוזר שהקבוצות קבעו מתווה מבלי לקבל את ההסכמה שלנו. לא יכול להיות. גם נסכים לקצץ וגם יגידו לנו כמה? יש לנו משפחות וזאת לא תקופת הקורונה".
- 1.מרוויחים 30 אלף ובוכים אנשים גומרים את החודש עם 10 נטו (ל"ת)אורי 02/11/2023 09:45הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
