דניס שרודר
צילום: טוויטר לוס אנגלס לייקרס

מהן 10 ההחתמות המעניינות של הקיץ ב-NBA?

הליגה הטובה בעולם בכדורסל תיפתח הלילה ולא מעט שינויים שנעשו בליגה עשויות להכריע את הכף. מי הם השחקנים הבולטים ומה צפוי להיות שכרם?
מיכאל וייסרמן |
נושאים בכתבה דני אבדיה כדורסל

אוהדי הכדורסל באמריקה ייהנו הלילה מפתיחת עונת המשחקים בליגת ה-NBA. 

רק אתמול נודע כי הכוכב הישראלי של הליגה הטובה בעולם, דני אבדיה, האריך את חוזהו בוושינגטון ויזארדס תמורת שכר שיא עבור ספורטאי ישראלי - 55 מיליון דולר ל-4 שנים והיום תיפתח הליגה. פרט לאבדיה, גם הקיץ היו לא מעט החתמות מעניינות בליגה כאשר קבוצות רבות ירצו להוות אתגר לאלופה, דנבר, והכוכב שלה - ניקולה יוקיץ'. רגע לפני פתיחת העונה בדקו מהן 10 ההחתמות המעניינות ביותר.

יזכה בצלחת בסיום העונה? ליליארד (צילום: טוויטר פורטלנד בלייזרס)

מקום 10: ג'ורדן פול (וושינגטון ויזארדס), 30 מיליון דולר לעונה

החבר החדש של דני אבדיה כבר הספיק "להסתבך" עם הישראלי באחד ממשחקי ההכנה אבל נחשב לאחת ההעברות המעניינות ביותר, כאשר הרצון שהשניים יובילו את וושינגטון לשלב הפלייאוף.

מקום 9: דילון ברוקס (יוסטון רוקטס), 24.5 מיליון דולר לעונה

הכוכב הקנדי עוזב את ממפיס גריזליס לאחר שש עונות וחוזר ליוסטון על ידה נבחר בדראפט 2017, אבל עוד לפני שערך משחק אחד עבר בטרייד לממפיס.

מקום 8: דריק רוז (ממפיס גריזליס), 3.76 מיליון דולר לעונה

אחת ההחתמות המעניינות של הקיץ. מצד אחד מדובר בסופרסטאר גדול שהצטיין במהלך השנים 2008-2016 בשיקאגו בולס אבל נמצא בירידה בשנים האחרונות ולכן מדובר בהימור גדול.

מקום 7: דניס שרודר (טורונטו ראפטורס), 26 מיליון דולר לעונה

אחד הכוכבים הגדולים של הקיץ קיבל חוזה נאה בזכות זכייה של נבחרת גרמניה באליפות העולם. הוא מגיע לטורונטו ועשוי להשפיע מעמדת הרכז לאחר עונה נהדרת בלוס אנג'לס לייקרס.

מקום 6: קריסטאפס פורזינגיס (בוסטון סלטיקס), 32 מיליון דולר לעונה

הגעתו של "חד הקרן" הלטבי תחזק את משחק הפנים של בוסטון ועשויה להביא את הקבוצה צעד משמעותי נוסף ויש אף כאלה שמדברים על בוסטון כאחת המועמדות לתואר.

מקום 5: מרכוס סמארט (ממפיס גריזליס), 20 מיליון דולר לעונה

לאחר שנים רבות בבוסטון החליטו שם להיפרד מהשחקן עוד לפני תום חוזהו ולכן ממפיס החתימה אותו על חוזה דומה לזה שהיה לו וכעת ירצה השחקן להוכיח לראשי בוסטון שמדובר בטעות קשה.

מקום 4: פרד ואנווליט (יוסטון רוקטס), 40 מיליון דולר לעונה

מדובר באחד השחקנים הטובים של הליגה בעונה שעברה כאשר נבחר גם למשחק האולסטאר לראשונה בקריירה ובכך הפך לשחקן הרביעי שהגיע למשחק האולסטאר מבלי להיבחר בדראפט.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

מקום 3: כריס פול (גולדן סטייט ווריורס), 38 מיליון דולר

הרכז הוותיק מגיע לגולדן סטייט ולמרות שאינו הרשים בשנים האחרונות מדובר בשחקן עם השכר השלישי בגובהו בקבוצה אחרי סטף קרי וקליי תומפסטון. בגולדן סטייט מאמינים כי הגעתו של פול עשויה להביא אותם בחזרה למאבק על תואר האליפות.

מקום 2: בראדלי ביל (פיניקס סאנס), 46.7 מיליון דולר

מי שהיה החבר של דני אבדיה בעונה שעברה עזב את וושינגטון ומצטרף לקבוצה המעניינת שנבנית בפיניקס לצדם של קווין דוראנט עם שכר של 47.6 מיליון דולר ודווין בוקר עם שכר של 36 מיליון דולר לעונה.

מקום 1: דמיאן ליליארד (מילווקי באקס), 48.7 מיליון דולר לעונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.