מכבי תל אביב
צילום: טוויטר מכבי תל אביב

ליגת העל בכדורסל נפתחת: מה התקציב הגבוה והנמוך בליגה?

הכדורסל הישראלי יוצא לדרך ועניין רב תופסות גם הפועל תל אביב והפועל ירושלים עם הבעלים החדשים. מה המנוי היקר והמנוי הזול בליגה?
מיכאל וייסרמן | (1)

ליגת העל בכדורסל תיפתח היום (שישי, 14:00) במשחק בין עירוני נס ציונה לעולה החדשה הפועל עפולה. גם העונה נראה כי הקרב המעניין ביותר יהיה בין מכבי תל אביב, הפועל ירושלים והפועל תל אביב, בעיקר בשל העובדה ששתי האחרונות החליפו העונה בעלים כאשר מתן אדלסון הפך לבעלים הבלעדי של הפועל ירושלים ואילו עופר ינאי הפך לבעלים החדש של הפועל תל אביב.

פותחים עונה. המשחק הראשון (באדיבות מנהלת הליגות בכדורסל)

ינאי כבר לקח החלטה משמעותית ראשונה כאשר הורה לשחקניו שלא לעלות למשחק חצי גמר ליגת ווינר מול מכבי תל אביב (מה שעלה לו בקנס, מ"ו) ואילו אדלסון כבר חגג עם ירושלים תואר ראשון בדמות זכייה בליגת ווינר.

בין השאר גם ברור כי שלושת המועדונים גם מחזיקים את התקציבים הגבוהים ביותר. התקציב הגבוה בליגה שייך לצהובים מתל אביב והוא כ-90 מיליון שקל. הפועל ירושלים נמצאת במקום השני עם תקציב של 45 מיליון שקל ואילו הפועל תל אביב שלישית עם תקציב של 25 שקל. הפועל חולון נמצאת הרחק מאחור עם תקציב של 16 מיליון שקל וקבוצה נוספת ששווה לשים לב אליה היא בני הרצליה עם המאמן דן שמיר. התקציב שלה הוא 8.3 מיליון שקל. התקציב הנמוך בליגה שייך לעירוני קריית אתא - 6.5 מיליון שקל. שתי העולות החדשות הקיץ,  מכבי רמת גן והפועל עפולה, מחזיקות בתקציב של 8 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שימון 06/10/2023 20:56
    הגב לתגובה זו
    לא מאמין. ממתי?
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.