אברטון
צילום: טוויטר אברטון

עסקת מכירת אברטון בספק. הסיבה: תביעה של 300 מיליון אירו

המועדון הבריטי נמכר לבעלים אמריקאים והעסקה צריכה לקבל את אישור הפרמיירליג. שלושה מועדונים באנגליה טוענים שאברטון הפרה את חוקי ה"פייר פליי"
מיכאל וייסרמן | (1)

לפני שבועיים הודיעה הנהלת אברטון כי המועדון הגיע לסיכום על מכירתו לחברת מיליארדרים מארה"ב ויעבור לשליטה של  חברת ההשקעות "פרייבט אקוויטי 777", שנמצאת במיאמי. החברה האמריקאית חתמה עם הבעלים הבריטי-איראני, פארהד מושירי, כי תרכוש את מלוא 94 האחוזים שלו תמורת 550 מיליארד ליש"ט. כעת נראה כי העסקה בספק. על פי החוקים באנגליה עסקת בעלות צריכה לקבל את אישור הפרמייר ליג וכעת נראה כי העסקה הנוכחית צפויה להיתקל בקשיים.

יימכר? אברטון (צילום: טוויטר אברטו)

הסיבה: טענות קשות כנגד התנהלות אברטון כי המועדון הפר את חוקי ה"פייר פליי". בית הדין העצמאי של ההתאחדות האנגלית יתכנס ב-25 לאוקטובר ויקבל החלטה בנושא.

הטענה היא שאברטון הודיעה בחודש מרץ האחרון על הפסדים של 313.5 מיליון ליש"ט וזה כולל את 3 העונות האחרונות - הרבה מעבר למגבלה שעומדת על 105 מיליון ליש"ט. עוד נטען, כי מועדונים כמו ברנלי, לידס ולסטר פנו להתאחדות האנגלית ודרשו לפתוח בחקירה בנושא הכלכלי. בין השאר, ברור כי הפנייה של לידס ולסטר באו בעקבות העובדה שהשתיים ירדו הקיץ לליגה השנייה ואם אכן הטענות נגד אברטון יתבררו כנכונות אז הקבוצה תרד לליגה נמוכה יותר ואז אולי לסטר או לידס יוחזרו לליגה הראשונה.

עוד נודע, כי גם סאות'המפטון ונוטינגהאם פורסט הגישו את הדרישה שלהן לתביעה אך משכו את התלונה. לאחר שהואשמה בהפרות בחודש מרץ, אברטון מסרה בהצהרה לתקשורת: "המועדון דוחה בתוקף את הטענות. יש לנו צוות מומחים פיננסי עצמאי שבוחן את התקנות ולכן אין לנו ספק שפעלנו על פי חוק".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מצפה מכתב לדעת להבדיל בין מיליארדים למיליונים (ל"ת)
    יורם 04/10/2023 14:07
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.