חלון ההעברות הסתיים: אלה השחקנים היקרים בכדורגל הישראלי
מכבי תל אביב רשמה את הקיץ המרשים ביותר בהכנסות ממכירת שחקנים, אבל גם רכשה את אושר דוידה בסכום גבוה. מי הקבוצה ששילמה סכום עתק עבור שחקן זר?
המחזור הרביעי נפתח הערב (שבת) בליגת העל וזה המחזור הראשון שמשוחק לאחר תום מועד ההעברות. 39 זרים חדשים הגיע הקיץ לליגת העל, זר אחד יותר מהעונה שעברה. בקיץ שעבר חזרו 14 ליגיונרים לכדורגל הישראלי והעונה חזרו 8 ליגיונרים ובראשם ליאור רפאלוב, שחזר לאחר 12 שנים מבלגיה לישראל.
עזב לבאר שבע. אלמוג (צילום: טוויטר מכבי תל אביב)
מכבי פתח תקווה הייתה הקבוצה הפעילה בקרב השחקנים הזרים, כאשר הנחיתה 5 זרים חדשים. בעונה שעברה הייתה זאת הפועל חיפה שהחליפה 6 זרים ומכבי חיפה החליפה בעונה שעברה 5 זרים.
מכבי תל אביב רשמה את הקיץ המרשים ביותר, כאשר הרוויחה 46 מיליון שקל. ביום האחרון של העברות נפרדו הצהובים מאיילון אלמוג שנמכר תמורת 1.9 מיליון שקל עבור 60% מכרטיסו של השחקן. המגן גיא מזרחי נמכר למכבי נתניה תמורת 233 אלף שקל.
מעבר לכך, הצהובים מכרו הקיץ את דניאל פרץ עבור 5.5 מיליון אירו, פארפה גויאגון נמכר עבור 1.6 מיליון אירו ואילו ג'ורג'ה יובאנוביץ' נמכר עבור 2.8 מיליון אירו לבאזל משוויץ. בעונה שעברה, כולל מועד ההעברות של חודש ינואר, היו ההכנות של הצהובים 8.5 מיליון אירו כאשר השיא נרשם בגזרת אוסקר גלוך, שנמכר לזלצבורג תמורת 7 מיליון אירו. מאידך, מכבי תל אביב רשומה גם על הקנייה ביותר בליגת העל כאשר רכשה בחזרה את אושר דוידה תמורת 1.4 מיליון אירו כולל בונוסים. הוא הגיע מסטנדרד ליאז'.
הרכש המשמעותי ביותר בקרב השחקנים הזרים היה הקשר של מכבי חיפה, שואו קאפומנה, שנרכש תמורת 1.2 מיליון אירו מלודוגורץ. גם בעונה שעברה הגיע הזר היקר ביותר ממכבי חיפה שרכשה את פרנדצי פיירו תמורת 1.6 מיליון אירו.
- 1.מתניה 24/09/2023 07:35הגב לתגובה זותראו מה זה עושה לנבחרות שישראלים מתפתחים
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
