ערן זהבי
צילום: נבחרת ישראל

שנה טובה: אלה 10 הספורטאים המרוויחים בישראל

?השנה החדשה מביאה עמה חוזים חדשים. אילו ספורטאים ישראלים ברשימת המרוויחים הגדולים?
מיכאל וייסרמן | (2)

ערב הסעודית שינתה הקיץ את פני הספורט העולמי. הקבוצות המקומיות השקיעו יותר ממיליארד אירו כדי לשכנע שחקנים שונים בעולם להגיע למדינתם. גם איחוד האמירויות וקטאר השקיעו סכומים גבוהים והדבר השפיע על כדורגלנים ישראלים כמו עומר אצילי ומונאס דאבור ש"קפצו" משמעותית בשכרם השנתי. בין עשרת הספורטאים המרוויחים בישראל נמצאים 2 כדורסלנים בלבד ושמונה כדורגלנים.

המרוויח הגדול בישראל. אבדיה (צילום: טוויטר וושינגטון ויזארדס)

"ביזספורט" עושה סדר עם השנה החדשה ומאחל לספורטאים רבים אחרים להיכנס לרשימה בקרוב.

מקום 10: ים מדר (פנרבחצ'ה), 890 אלף דולר

הכדורסלן עשה מעבר דרמטי הקיץ מפרטיזן בלגרד לטובת הקבוצה הטורקית ועזב את המאמן הטוב באירופה, ז'ליקו אובראדוביץ, לטובת הכסף הגדול.

מקום 9: גדי קינדה (קנזס סיטי), 918 אלף דולר

הכדורגלן שלא זוכה להערכה רבה מהתקשורת הישראלית מקבל פידבק כספי גדול בליגת ה-MLS.

מקום 8:  נטע לביא (גמבה אוסקה), 1.1 מיליון דולר

לאחר זכייה בשתי אליפויות עם מכבי חיפה ובאמצע האליפות השלישית בחר קפטן מכבי חיפה לעבור למזרח הרחוק.

מקום 7: אלי דסה (דינמו מוסקבה), 1.2 מיליון דולר

לאחר תקופה נהדרת בהולנד ולמרות שזכה להצעות בליגות שונות באירופה בחר דסה בכסף הגדול של רוסיה.

מקום 6:  ערן זהבי (מכבי תל אביב), 1.3 מיליון דולר

הספורטאי היחיד מהרשימה שמשחק בישראל וכסף גדול יצא מכיסו של מיץ' גולדהאר בכדי לשכנע את הכוכב לחזור לארץ.

מקום 5: שון וייסמן (גרנאדה), 1.6 מיליון דולר

עתידו של חלוץ נבחרת ישראל לא ברור כאשר הוא כלל לא משחק במועדון הספרדי ולמרות הכסף הגדול נראה כי יצטרך להתפשר בקרוב ולעבור למועדון אחר.

מקום 4: עומר אצילי (אל עין), 2.01 מיליון דולר

הכוכב הגדול של הליגה הישראלית בשלוש השנים האחרונות הפך ליהודי הראשון שמשחק בקבוצה ערבית וזאת בעבור שכר חסר תקדים.

מקום 3: מונאס דאבור (אל שבאב), 2.2 מיליון דולר

אחד החלוצים הטובים בכדורגל הישראלי בחר לעזוב את הקריירה האירופית שלו להצעת עתק מאיחוד אמירויות.

מקום 2: מנור סולומון (טוטנהאם), 3.3 מיליון דולר

הכדורגלן המוביל של נבחרת ישראל קיבל את ההצעה הגבוהה ביותר של כדורגלן ישראלי אי פעם ונראה כי שכרו עשוי להשתדרג במידה ויצליח בקבוצתו החדשה.

מקום 1: דני אבדיה (וושינגטון ויזרדס), 6.2 מיליון דולר

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סתם אחד 19/09/2023 02:29
    הגב לתגובה זו
    דניאל פרץ גלוך
  • 1.
    אבי 18/09/2023 13:04
    הגב לתגובה זו
    שכחתם אותו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.