הנאסד"ק יחכה לברצלונה? המיזוג לספאק יתעכב עד אוקטובר
מועדון הכדורגל ברצלונה צפוי להשהות את הנפקת מחלקת המדיה של המועדון בבורסה. ראשי ברצלונה והשותפה העסקית, חברת MOUNTAIN PARTNERS, ביצעו לאחרונה מספר שינויים בתנאי החוזה שסוכם לפני חודש ימים. בברצלונה ציינו כי בשלב זה היו אמורים לקבל 40 מיליון אירו מהקרן הגרמנית, ליברו פוטבול, שהייתה אמורה לתת מימון לפרוייקט, אך הכסף טרם הועבר. השינויים בהסכם בוצעו בסוף השבוע האחרון ולפיהם אם התשלום לא יגיע אז ברצלונה רשאית לצאת מההסכם מול שותפותה העסקית. הדד ליין אותו הציבו במועדון הספרדי הוא ה-10 לאוקטובר.
יגיעו לבורסה? אוהדי ברצלונה (טוויטר ברצלונה)
על פי הסיכום, פלטפורמת המדיה, Barca Media, תונפק בארה"ב ובשווקים פיננסיים אחרים דרך חברת צ'ק פתוח, בעסקה שמעריכה את שווי החברה הממוזגת במיליארד דולר. העסקה אמורה להתבצע באמצעות מיזוג SPAC. הסימול החדש בבורסה יהיה BRMA. ברצלונה משתפת פעולה עם קרן הפרייבט אקוויטי השוויצרית Mountain Partners. בעלי המניות הקיימים של בארסה מדיה יחזיקו ב-80% מחברת הספאק. המטרה של המועדון היא להשיג מימון כדי ליצור מקורות הכנסה נוספים. כך, בארסה מדיה יכולה להפוך למקור הכנסה חשוב עבור המועדון.
השילוב עם מאונטיין (NASDAQ:MCAA) יעניק לבארסה מדיה גישה לשוקי ההון בארה"ב כדי ליצור פלטפורמה חזקה של יצירת תוכן במדיה החברתית. ברצלונה ציינה כי היא מצפה ש"בארסה מדיה" תשמש כמקור הכנסה חשוב בשנים הקרובות ולכן הקצתה משאבים משמעותיים לכך.
- הפתעה: איזו קבוצה באירופה משתפת הכי הרבה צעירים ומה המצב בישראל?
- דני אולמו חזר לברצלונה ועשה מהפך - כמה הוא מרוויח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראש "בארסה מדיה" ימשיך לעמוד מנהל התקשורת הספרדי, טוני קרוז, שמשמש כמנכ"ל הארגון. בשנת 2021 רשמה ברצלונה הפסד של 481 מיליון אירו (527 מיליון דולר), והחוב שלה המשיך לגדול. לכן, המועדון החליט שלא לחדש את חוזהו ליאו מסי באוגוסט 2021, אחרי 17 עונות רצופות במדיה. ברצלונה הודיעה כי היא לא יכולה להרשות לעצמה לשלם את שכרו ולכן קיבלה החלטה "קשה".
- 1.כמו כל דבר שבארסה עושה בכסף היא תפסיד (ל"ת)איתי ממן 14/09/2023 23:36הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
