יונס מלדה
צילום: גנט רשמי

גנדלמן לא לבד: הסכומים האדירים שעברו ממועדון גנט לכדורגל הישראלי

המועדון הבלגי זוכה לייצוג נכבד מצד השחקנים הישראליים וגם שחקן זר אחד נמכר מישראל לגנט. מה הסכומים שעברו מבלגיה לישראל?
מיכאל וייסרמן |

בשנים האחרונות הפכה בלגיה לאחת המדינות המובילות בקליטת כדורגלנים ישראלים. הדוגמה המרכזית הייתה הקשר ליאור רפאלוב ששיחק במשך 11 עונות בבלגיה והפך לאחד השחקנים האהודים בליגה המקומית.

נתניה נפרדה ממנו. גנדלמן (צילום: באדיבות מכבי נתניה)

 השבוע עבר בלם מכבי נתניה, עומרי גנדלמן, שחתם בגנט ונרכש על ידי המועדון הבלגי תמורת 2.5 מיליון אירו. היהלומים אף השאירו אצלם 15 ממכירה עתידית.

נראה כי גנט עצמה הפכה לחממה גדולה עבור השחקנים הישראלים כאשר רבים שעברו לבלגיה בחרו בגנט כאחד היעדים שלהם.

בין הראשונים היה החלוץ של מכבי חיפה, שלומי ארביטמן, שאומנם לא צלח בקריירה האירופית שלו וסיים עונה אחת בבלגיה. גם קני סייף התחיל את הקריירה האירופית בגנט לאחר שעבר משם לעירוני רמת השרון. הבלגים שילמו 210 אלף אירו על כרטיסו שבאותה תקופה היה שייך לאביו ולסוכנו דודו דהאן בחלקים שווים.

הקשר המיוחד של גנט היה עם הסוכן דודו דהאן ומועדון ספורט אשדוד והצדדים עשו לא מעט עסקאות יחד. הבלם חאתם אל חמיד גדל באשדוד והתחנה הראשונה שלו אומנם הייתה ברומניה אבל לאחר חצי עונה הוא נמכר ממועדון ספורט אשדוד לגנט תמורת חצי מיליון אירו. מי שעוד עשה דרך דומה היה הקשר אור אינברום שנרכש על ידי גנט מאשדוד תמורת 2.1 מיליון אירו - תשלום על 50 אחוז מכרטיסו של השחקן. גם החלוץ הזמבי, רוג'רס קולה, נרכש על ידי גנט מאשדוד תמורת 800 אלף אירו.

המועדון הבלגי החתים בעבר את המגן אופיר דוידזאדה שסיים את דרכו בהפועל באר שבע וגם רמי גרשון הגיע לגנט ממועדון בלגי אחר, בוורן, תמורת 400 אלף אירו. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.