מסי בראש: מיהם המשתכרים הגבוהים בליגת ה-MLS?
הכדורגל העולמי עובר שינוי מהותי בכל הקשור לכסף בשנים האחרונות. שחקנים רבים מעדיפים לעזוב את המועדונים הגדולים באירופה ולעבור לכסף הגדול בערב הסעודית. בין השמות נמצאים כריסטיאנו רונאלדו, כרים בנזמה, רוברטו פירמינו ועוד, אבל יש גם כאלה שבוחרים דווקא בליגת ה-MLS האמריקאית ובראשם - ליאו מסי כמובן.
הארגנטינאי ויתר על הצעה של 1.2 מיליארד דולר בערב הסעודית וחתם באינטר מיאמי שבבעלותו של דיוויד בקהאם, עם שכר של 54 מיליון אירו לעונה. אחריו הגיע גם חברו מברצלונה סרחיו בוסקטס אבל השניים הם לא היחידים וישנם עוד שמות רבים. "ביזספורט" עושה סדר.
מצא את עצמו בארה"ב. קוסטה (צילום: טוויטר לוס אנג'לס גלאקסי)
שרדאן שאקירי (שיקאגו פייר)
הכדורגלן השווייצרי רשם קריירה גדולה בין השאר באינטר ובליברפול אבל בעונה שעברה חתם בארה"ב לשלוש שנים עם שכר של 7.5 מיליון אירו לעונה.
לורנצו אינסינייה (טורונטו)
אחד הכוכבים הגדולים של נאפולי בעשור האחרון עזב דווקא לפני שהקבוצה האיטלקית זכתה באליפות ואינסינייה בחר לעבור לליגה אחרת ושם חתם על חוזה של 7 מיליון אירו לעונה.
- כריסטיאנו רונאלדו - הכדורגלן הראשון שהפך למיליארדר
- עשרת הספורטאים המרוויחים בעולם לשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חאבייר צ'יצ'אריטו (לוס אנג'לס גלאקסי)
החלוץ המקסיקני עשה קריירה אירופית אדירה עם שנים נהדרות במנצ'סטר יונייטד וסביליה אבל כבר לפני שלוש שנים עבר ללוס אנג'לס עם שכר של 6.8 מיליון אירו לעונה.
פדריקו ברנרדסקי (טורונטו)
החלוץ האיטלקי שהיה אמור להיות הדבר הבא של יובנטוס הפתיע בקיץ שעבר כאשר עזב את אירופה וחתם לחמש שנים בטורונטו עם חוזה של 5.8 מיליון אירו לעונה ועם שכר שמשתדרג מדי עונה.
סבסטיאן דריוסי (אוסטין טקסס)
החלוץ הארגטינאי עשה קריירה אדירה בריבר פלייט ובאירופה, הספיק לשחק בזניט סנט פטרסבורג ובמהרה בחר לעבור לארה"ב שם זוכה לשכר של 5.5 מיליון אירו לעונה.
הקטור הררה (יוסטון)
הקשר ששיחק שלוש שנים באתלטיקו מדריד ואף נחשב לאח השחקנים האהובים על המאמן דייגו סימאונה, בחר לעזוב את אירופה וזוכה לשכר של 4.8 מיליון אירו לעונה.
דוגלאס קוסטה (לוס אנג'לס גלאקסי)
הקשר שהרשים בשחטאר דונייצק לא הצליח ליישם את הכישרון שלו שם. למרות ששיחק ביובנטוס ובאיירן מינכן בחר לשנות את יעד הקריירה שלו ועבר לארה"ב, שם זוכה לשכר ש 4.2 מיליון אירו לעונה.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
