תרדס מטא
צילום: טוויטר

Threads חצתה את רף 100 המיליון משתמשים; תצליח לשמור עליהם?

הרשת החברתית מבית אינסטגרם שנועדה להתחרות בטוויטר רשמה היום הישג נוסף לאחר שחצתה את רף 100 המיליון משתמשים, תוך פחות מ-5 ימים; כיצד מתכננת החברה לשמר את המשתמשים?
איתן גרסטנפלד |

תוך פחות מחמישה ימים חצתה האפליקציה Threads, הרשת החברתית החדשה של אינסטגרם שנועדה להתחרות עם טוויטר את סף 100 המיליון משתמשים רשומים. אך כעת ניצבת החברה בפני האתגר המשמעותי ביותר, שימור המשתמשים והרחבת הבסיס, לנוכח הביקורת ההולכת וגוברת כנגדה.

קצב ההרשמות לאפליקציה החדשה שובר שיאים. מארק צוקרברג, מנכ"ל חברת האם מטא, דיווח כי לאפליקציה נרשמו 2 מיליון משתמשים תוך שעתיים, 5 מיליון בארבע שעות ו-10 מיליון משתמשים בשבע השעות הראשונות. למחרת בבוקר, ציין צוקרברג, כי יותר מ-30 מיליון אנשים נרשמו לאפליקציה החדשה. לצורך השוואה, עד כה פלטפורמת הבינה המלאכותית ChatGPT של OpenAI, נחשבה למוצר צריכה עם צמיחה מהירה. היה אחד ממוצרי הצריכה הצומחים ביותר, לאחר שהשיגה 10 מיליון משתמשים תוך 40 יום, ו-100 מיליון משתמשים חודשיים בכמעט חודשיים. בהתחשב בעובדה שזהו החודש הראשון עבור Threads, הרי שכבר היום היא חצתה את רף 100 מיליון המשתמשים הפעילים בחודש.

למרות הנתונים המרשימים, האתגר האמיתי של החברה יהיה השארת המשתמשים בפלטפורמה. כבר כעת צפות לא מעט ביקורות מצד משתמשים על האפליקציה החדשה. בין היתר נוכח העובדה שלאפליקציה ממשק אינטרנט לקריאה בלבד, ללא תמיכה בחיפוש פוסטים, הודעות ישירות, האשטאגים וכו'. לכך מצטרפים חששות משמעותיים מצד המשתמשים בנוגע למדיניות הפרטיות של החברה, בין היתר לאור העובדה שלפחות בשלב זה האפליקציה אינה זמינה, לפחות באופן רשמי, באיחוד האירופי.

על פי ההערכות, צוקרברג, הבעלים של פייסבוק ואינסטגרם, אימץ עבור Threads גישה דומה לזו של הרשתות החברתיות האחרות שבשליטתו. בראש ובראשנה, בכל הקשור לאולגוריתמים להנגשת תוכן, המעניקים לו שליטה רבה על סוג התוכן אליו נחשפים המשתמשים, במטרה לנווט אותם יותר לכיוונים של בידור ולהרחיק תכני חדשות. עם זאת, בחברה לא מוכנים לוותר על "מכורים" לחדשות, פוליטיקאים, ומתכוונים לחזר אחריהם באמצעות חיבור עם שירותי מדיה חברתית אחרים כמו Mastodon.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד