תרדס מטא
צילום: טוויטר

Threads חצתה את רף 100 המיליון משתמשים; תצליח לשמור עליהם?

הרשת החברתית מבית אינסטגרם שנועדה להתחרות בטוויטר רשמה היום הישג נוסף לאחר שחצתה את רף 100 המיליון משתמשים, תוך פחות מ-5 ימים; כיצד מתכננת החברה לשמר את המשתמשים?
איתן גרסטנפלד |

תוך פחות מחמישה ימים חצתה האפליקציה Threads, הרשת החברתית החדשה של אינסטגרם שנועדה להתחרות עם טוויטר את סף 100 המיליון משתמשים רשומים. אך כעת ניצבת החברה בפני האתגר המשמעותי ביותר, שימור המשתמשים והרחבת הבסיס, לנוכח הביקורת ההולכת וגוברת כנגדה.

קצב ההרשמות לאפליקציה החדשה שובר שיאים. מארק צוקרברג, מנכ"ל חברת האם מטא, דיווח כי לאפליקציה נרשמו 2 מיליון משתמשים תוך שעתיים, 5 מיליון בארבע שעות ו-10 מיליון משתמשים בשבע השעות הראשונות. למחרת בבוקר, ציין צוקרברג, כי יותר מ-30 מיליון אנשים נרשמו לאפליקציה החדשה. לצורך השוואה, עד כה פלטפורמת הבינה המלאכותית ChatGPT של OpenAI, נחשבה למוצר צריכה עם צמיחה מהירה. היה אחד ממוצרי הצריכה הצומחים ביותר, לאחר שהשיגה 10 מיליון משתמשים תוך 40 יום, ו-100 מיליון משתמשים חודשיים בכמעט חודשיים. בהתחשב בעובדה שזהו החודש הראשון עבור Threads, הרי שכבר היום היא חצתה את רף 100 מיליון המשתמשים הפעילים בחודש.

למרות הנתונים המרשימים, האתגר האמיתי של החברה יהיה השארת המשתמשים בפלטפורמה. כבר כעת צפות לא מעט ביקורות מצד משתמשים על האפליקציה החדשה. בין היתר נוכח העובדה שלאפליקציה ממשק אינטרנט לקריאה בלבד, ללא תמיכה בחיפוש פוסטים, הודעות ישירות, האשטאגים וכו'. לכך מצטרפים חששות משמעותיים מצד המשתמשים בנוגע למדיניות הפרטיות של החברה, בין היתר לאור העובדה שלפחות בשלב זה האפליקציה אינה זמינה, לפחות באופן רשמי, באיחוד האירופי.

על פי ההערכות, צוקרברג, הבעלים של פייסבוק ואינסטגרם, אימץ עבור Threads גישה דומה לזו של הרשתות החברתיות האחרות שבשליטתו. בראש ובראשנה, בכל הקשור לאולגוריתמים להנגשת תוכן, המעניקים לו שליטה רבה על סוג התוכן אליו נחשפים המשתמשים, במטרה לנווט אותם יותר לכיוונים של בידור ולהרחיק תכני חדשות. עם זאת, בחברה לא מוכנים לוותר על "מכורים" לחדשות, פוליטיקאים, ומתכוונים לחזר אחריהם באמצעות חיבור עם שירותי מדיה חברתית אחרים כמו Mastodon.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".