מתן אדלסון הפועל ירושלים
צילום: באדיבות המצולם

כמה כסף השקיעה משפחת אדלסון בצירוף 3 שחקני כדורסל?

יובל זוסמן חתם על חוזה ארוך טווח, כריס ג'ונסון חזר וספידי סמית' האריך את החוזה בהפועל ירושלים. עלות העסקאות: 2.5 מיליון דולר.  וכמה שילמה ירושלים על שחרורו של זוסמן?
 
מיכאל וייסרמן | (1)

הפועל ירושלים בכדורסל החליפה בעבר מספר בעלים מתוך תקווה להשתלט על הכדורסל הישראלי או לכל הפחות לקבל כרטיס ליורוליג, דבר שיסמן שינוי מגמה בכדורסל המקומי. נראה כי התקופה כעת תחת מתן אדלסון היא המסקרנת מכולן. הוא מגיע מאחת המשפחות העשירות בישראל ורוצה להביא את המועדון להישגים. אדלסון ערך מסיבת עיתונאים לפני פחות מחודש בה הבהיר כי ירצה לצרף שחקנים איכותיים כדי לבנות קבוצה לטווח הארוך. אתמול (ראשון) יצאה ההודעה הרשמית של המועדון על תחיל  הבניה.

החתמה אדירה. זוסמן (צילום: טוויטר הפועל ירושלים)

בירושלים הודיעו על החתמתו של יובל זוסמן, שלאחר שנתיים באלבה ברלין חתם לשלוש שנים בבירה. בנוסף, כריס ג'ונסון חזר לקדנציה שנייה בבירה והרכז ספידי סמית' האריך את חוזהו בשנתיים.

מדובר בשלוש עסקאות עם סכומי חסרי תקדים, זאת לאחר שכבר לפני חודש הודיעו בירושלים על הארכת החוזים של המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' והארכת חוזה של קארים קארינגטון.

זוסמן חתם בירושלים לשלוש עונות, בהן ירוויח כ-1.5 מיליון דולר. על פי ההערכות, 1.2 מיליון דולר יהיו כשכר בסיס ועוד 300 אלף דולר כמענקים. בנוסף שילמה ירושלים לאלבה ברלין את סעיף השחרור של הישראלי - 200 אלף דולר.

גם כריס ג'ונסון מגיע לקבוצה לאחר ששיחק בה בעונת 2018/19. הפורוורד שיחק בשנה האחרונה בהפועל חולון ואף שימש כקפטן הקבוצה, אך בקיץ הותר חוזהו בשל שכרו הגבוה וכעת מגיע לירושלים ובה הוא צפוי להרוויח כ-230 אלף דולר לעונה. סמית' הרוויח עד כה 200 אלף דולר לעונה וכעת ישתדרג ב-10 אחוזים בשכרו.

זוסמן אמר לאחר החתימה: "אני מאוד שמח להצטרף להפועל. קורה כאן תהליך מיוחד ומרתק שמהר מאוד התחברתי אליו ורציתי להיות חלק ממנו. הרעיון  לעבוד עם המאמן דז'יקיץ', לשחק לצד שחקנים מצוינים שמחוייבים למסגרת הקבוצתית ולהיות חלק ממערכת מקצוענית כמו שיש כאן - זו סיטואציה מצוינת לכל שחקן. אני שמח לתת מהניסיון שלי ולעזור לקבוצה להגיע להישגים. אני כמובן מתרגש מאוד לקראת המפגש הראשון שלי עם האוהדים, חוויתי אותם ואת הארנה כשחקן יריב ויהיה כיף לדעת שעכשיו הם יהיו בצד שלי".

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הייתי מת להיות במלתחות שלהם (ל"ת)
    חממי 10/07/2023 11:27
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.