צלסי
צילום: פייסבוק

לא תאמינו: כמה כסף הכניסה צ'לסי בחודש אחד?

הקבוצה הלונדונית מבצעת מהפכה והכניסה 150 מיליון ליש"ט ממכירת שלושה שחקנים, אבל כמה כסף מתוכם תבזבז בקרוב? רמז: היא לא תישאר בעודף
 
מיכאל וייסרמן |

זאת אומנם לא הפתעה, אבל צ'לסי הוא אחד המועדונים הפעילים במועד ההעברות של הקיץ הנוכחי. הקבוצה נפרדה כבר ממספר שחקנים בכירים ועוד שחקנים בכירים בדרך, כאשר נותרו רק שלושה שורדים מזכייה בליגת האלופות לפני שנתיים והם טיאגו סילבה, בן צ'ילוול וריס ג'יימס. אמור להביא את השינוי. פוצ'טינו (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן) מועד ההעברות הרשמי אומנם התחיל רק ב-1 ביולי אבל המועדון כבר עובד ימים רבים על השינויים. רק בימים האחרונים נפרדה הקבוצה משלושה שחקנים - מייסון מאונט, מתאו קובאצ'יץ' וקאי האברץ. המכירות הכניסו למועדון יותר מ-150 מיליון ליש"ט. צ'לסי רשמה את אחת העונות הגרועות במועדון כאשר סיימה במקום ה-12 עם 44 נקודות למרות השקעה חסרת תקדים של 600 מיליון ליש"ט. רק לפני שנה רכש האמריקאי, טוד בוהלי, את המועדון מרומן אברמוביץ', תמורת 2.5 מיליארד ליש"ט (3 מיליארד דולר). הוא השקיע סכומי עתק במהלך העונה שלא הביאו בשורה והקיץ מינה את מאוריסיו פוצ'טינו, שאמור להביא לשינוי מהותי בעונה הבאה. פוצ'טינו העמיד למכירה חצי מהסגל ומעבר לשלושה שנמכרו בכסף גדול אז במועדון נפרדו מהבלם קאלידו קוליבאלי, שעבר לאל איתיחאד מערב הסעודית ששילמה עבורו 15 מיליון ליש"ט. גם אנגולו קאנטה עשה דרך דומה ובקרוב גם כריסטיאן פוליסיק שאמור להימכר בקרוב ב-25 מיליון אירו למילאן. במועדון גם ירצו להיפרד מחלק מהשחקנים המושאלים ובראשם רומלו לוקאקו שנרכש ב-114 מיליון אירו והושאל לאינטר. לאחרונה, מילאן הציעה לרכוש את החלוץ תמורת 15 מיליון אירו כאשר צ'לסי דורשת 35 מיליון אירו. מאידך, עד כה רכשה הקבוצה תחת פוצ'טינו את החלוץ הצרפתי, כריסטוף אנקוקו, תמורת 60 מיליון אירו מלייפציג. אנקוקו עזר לקבוצה הגרמנית לזכות בשני גביעים היסטוריים (2022 ו-2023), כשהוא כובש 70 שערים ב-172 משחקים. בשנתיים האחרונות הוא גם זכה בתואר מלך השערים של הבונדסליגה. שחקן נוסף שהוחתם הוא ניקו ג'קסון מויאריאל שהגיע תמורת 37 מיליון אירו. בנוסף במועדון רוצים לצרף את השוער של אינטר, אנדרה אונאנה, כאשר גם מנצ'סטר יונייטד נלחמת על שירותיו של השוער. בצ'לסי ציינו אמש: "הניסיון של מאוריסיו, הסטנדרטים שהוא מציב לעצמו ולקבוצה וכושר המנהיגות יביאו את צ'לסי החדשה להצלחות. הוא ווינר שעובד ברמה הגבוהה ביותר וכבר הוכיח את עצמו בעבר".      

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.