רודי גארסיה
צילום: טוויטר נאפולי רשמי

המאמן שרונאלדו "זרק" חתם בנאפולי. כמה הוא ירוויח?

רודי גארסיה מונה למאמן אלופת איטליה וינסה לבנות אותה מחדש. מי השחקנים שיעזבו ומה יהיה שכרו בהשוואה לקודמו בתפקיד?
 
מיכאל וייסרמן |

נאפולי עברה העונה את אחת העונות הטובות בהיסטוריה שלה - הטובה ביותר מאז עונת 1989/90, אז זכתה באליפות איטליה. אז היא עשתה זאת בענק - עם העפלה לרבע גמר ליגת האלופות שם הודחה על ידי מילאן.

מגיע לאתגר גדול. גארסיה (צילום: טוויטר נאפולי רשמי)

למרות ההצלחה הגדולה העונה החליט המאמן, לוצ'יאנו ספאלטי, לעזוב את התפקיד ואף ציין כי הוא יוצא ל"שנת שבתון". במועדון האיטלקי רצו להתקדם עם השושלת ובמשך מספר שבועות חיפשו מאמן אחר כאשר בין המועמדים עלו שמותיהם של לואיס אנריקה והמאמן של פריז סן ז'רמן, כריסטוף גאלטייה, אך לבסוף החליטו ראשי נאפולי למנות את גארסיה.

האחרון התחיל את העונה בקבוצת אל נאסר בערב הסעודית, אבל פוטר בחודש אפריל לאחר מספר תוצאות לא טובות. על פי דיווחים, היה זה כריסטיאנו רונאלדו אחד האחראים להדחתו. גארסיה אומנם נחשב למאמן מוערך, אבל הקריירה בערב הסעודית פגעה במעמדו.

אחרי החתימה אמר: "אני פשוט שמח לקחת על עצמי את האתגר של אימון נאפולי. אני שמח לחזור לאיטליה". גם נשיא נאפולי, אאורליו דה לורטיס, לא הסתיר את המחמאות: "ישבנו כמה פגישות והתרשמתי מגארסיה. אנחנו מקבלים אותו באהבה ובטוחים שהוא יעזור למועדון שלנו".

גארסיה, 59, ירוויח לפי הערכות כ-4 מיליון אירו לעונה - מיליון אחד יותר משכרו של קודמו בתפקיד. יחד עם זאת, מדובר בשכר נמוך משמעותית משכרו של גארסיה בערב הסעודית - שם זה עמד על 5.6 מיליון אירו לעונה.

גארסיה התחיל את קריירת האימון במספר מועדונים בצרפת, כאשר עיקר ההצלחה הייתה בליל לשם הגיע ב-2008 והיה הראשון שנתן הזדמנות לכישרון הצעיר- אדן הזאר. ב-2010/11 אף זכה גארסיה בדאבל בצרפת. לאחר מכן עבר לשלוש שנים של אימון ברומא אותה הוביל פעמיים למוקדמות ליגת האלופות. אחר כך הספיק לאמן גם במארסיי, ליון, אל נאסר וכעת, כאמור, הוא מגיע לנאפולי.

המאמן החדש צפוי לקבל תקציב משמעותי של כ-100 מיליון אירו לרכש, אך לפני כן ככל הנראה ייפרד מהבלם, קים מין- ג'ה, שצפוי להימכר למנצ'סטר יונייטד תמורת 54 מיליון אירו. גם החלוץ המצוין ויקטור אוסימהן צפוי להימכר בסכום של כ-100 מיליון אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.