שווי השוק: רק 12.23 מיליון אירו. הכירו את נבחרת בלארוס
נבחרת ישראל תשחק הערב (שישי) בהונגריה, במשחק מוקדמות היורו מול נבחרת בלארוס. המשחק יתקיים בהונגריה ללא קהל וזאת בשל העובדה שפיפ"א אוסרת על קיום משחקי נבחרת בלארוס בביתם בשל מעורבותה והסיוע לרוסיה במלחמה מול אוקראינה.
דרוך ומוכן. דסה (צילום: התאחדות לכדורגל)
בלי קשר לעובדה הזאת, ישנו יתרון ברור לישראל. אלון חזן וחניכיו מבינים כי כל תוצאה פרט לניצחון תיחשב לאכזבה ואולי אפילו לכישלון. גם המאמן עצמו נשמע דרוך במסיבת העיתונאים: "השחקנים מבינים את חשיבות המשחק וצריכים להביא את הניצחון. אני לא חושב שתהיה השפעה ליציעים ריקים אלא השפעה תהיה בכך שהשחקנים רוצים לנצח. אנחנו מכירים את בלארוס ואת הסגנון שלה אבל אם נשחק את המשחק הרגיל שלנו אז נביא את הנקודות".
הקפטן אלי דסה הוסיף: "מעט לא פשוט לשחק את המשחקים האלה כאשר כולם מגיעים לאחר עונה לא פשוטה אבל למדנו את היריבה ואנחנו באים לנצח".
בלארוס מדורגת המקום האחרון בבית ואילו ישראל רק מקום אחד מעליה. הקבוצה המארחת פתחה את המוקדמות עם שני הפסדים והניצחון האחרון שלה היה במשחק ידידות על סוריה בתוצאה 0:1, בנובמבר 2022. למרות זאת, בלארוס ניצחה בשניים מתוך שלושה מפגשים בינלאומיים מול ישראל. הניצחון האחרון היה במשחק ידידות ב-2012.
- כמה הרוויחו מאמני היורו וכמה זה לעומת מאמני נבחרת ישראל?
- למה אוסקר גלוך סופסל במשחק הנבחרת ואיך בניון השחקן היה מגיב לזה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שווי השוק של בלארוס הוא רק 12.23 מיליון אירו. לשם השוואה, שווי השוק של נבחרת ישראל הוא 60 מיליון אירו. השחקן המשמעותי של בלארוס הוא מקס אבונג ששווי השוק שלו הוא 1.2 מיליון אירו. אחריו נמצא הקשר, קיריל קפלנקו, שערכו הוא מיליון אירו ואת השלישייה סוגר מלך השערים של הנבחרת, פאבל סביצקי.
שני השחקנים שנמצאים בסגל הנבחרת ומוכרים לאוהדי נבחרת ישראל הם הבלם ניס פוליאקוב שחתם בחודש ינואר בהפועל חיפה והחלוץ איבאן בכר ששיחק העונה בעירוני קריית שמונה. שווי השוק של השניים ירד מאז הגעתם לישראל. פוליאקוב היה שווה בעבר חצי מיליון אירו וכעת 350 אלף אירו ואילו בכר היה שווה 800 אלף אירו וכעת ערכו ירד ל-600 אלף אירו.
מאמן נבחרת בלארוס, גאורגי קונדרטייב, אמר: "אין ספק שישראל פייבוריטית אבל נעשה את המקסימום בכדי להוציא נקודות ראשונות בבית".
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
