ליאור רפאלוב חותם במכבי חיפה. כמה כסף הוא הרוויח בבלגיה?
מכבי חיפה חגגה שלוש אליפויות ברציפות והקיץ עוברת מהפכה גדולה, עם עזיבתו של המאמן ברק בכר שנודד עם כל הצוות המקצועי לכוכב האדום בלגרד. גם עזיבתם של שני שחקנים משמעותיים, מוחמד אבו פאני ועומר אצילי, משפיעה מאוד.
מסיים פרק משמעותי בחייו. רפאלוב (צילום: טוויטר אנדרלכט)
במועדון מבינים כי המספרים של האחרון יהיו קריטיים ולכן צריכים שחקן משמעותי שיוכל להתקרב לאצילי גם מבחינת הכיבושים וגם מבחינת הבישולים. מי שצפוי להיות מחליפו של אצילי הוא הקשר ליאור רפאלוב.
האחרון החליט לעזוב את בלגיה לאחר 11 עונות. למרות הצלחה מרובה גם בעסקיו הפרטיים, רפאלוב ומשפחתו צפויים לחזור לישראל. הקשר העלה אמש פוסט ובו כתב: "ביי ביי, בלגיה".
מי שהייתה קבוצתו האחרונה בבלגיה היא אנדרלכט. האחרונה סיימה את אחת העונות הגרועות בהיסטוריה של המועדון - היא דורגה במקום ה-11 - הכי גרוע שלה מזה 90 שנה. רפאלוב עצמו כבש העונה 6 שערים וסיים עם 7 בישולים ב-45 הופעות.
חוסר ההצלחה מגיע גם לרפאלוב שעשוי גם להיפגע כלכלית ממעבר. שכרו של השחקן עמד בשנתיים האחרונות על 350 אלף אירו לעונה וכדי להמשיך בבלגיה בעונה הבאה היה צריך לקצץ בשכרו.
רפאלוב, 37, גדל במכבי חיפה ולפני 11 שנים נמכר לקלאב ברוז' תמורת 2.5 מיליון אירו - אז סכום עתק עבור שחקן ישראלי. הוא נמצא במקום השלישי ברשימת המכירות הגבוהות של מכבי חיפה. איגביני יעקובו נמצא במקום הראשון כאשר נמכר תמורת 4.7 מיליון דולר, אחריו אייל ברקוביץ' שנמכר לסאות’המפטון תמורת 2.7 מיליון דולר ואחריו כאמור רפאלוב. בברוז' שיחק שבע עונות, בהן שותף ב-177 משחקים וכבש 40 שערים. לאחר מכן עבר לשלוש שנים באנטוורפן, שם שותף ב-94 משחקים וכבש 33 שערים. ב-2021 עבר לאנדרלכט במטרה להוביל אותה לאליפות, אבל שנתיים כושלות הביאו אותו לעזוב.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
גם שכרו של הקשר ידע עליות ומורדות. בעונות הראשונות בברוז' היה מרוויח שכר של 400 אלף אירו לעונה וזה הגיע ל-800 אלף אירו לעונה אחרי שדרוג. לאחר מכן, באנטוורפן, זה שוב ירד לכחצי מיליון אירו לעונה. באנדרלכט אף הרוויח פחות. רפאלוב זכה ב-3 אליפויות במכבי חיפה וגם בגביע הטוטו. בבלגיה זכה בשני גביעים ובאליפות בלגיה עם קלאב ברוז'. כעת שכרו של השחקן צפוי להיות מהגבוהים בחיפה כאשר ירוויח כחצי מיליון אירו לעונה.
הקשר לא היה בשנים האחרונות בנבחרת ישראל (בין היתר בשל מתיחות עם המאמן אלי גוטמן ומאמנים אחרים שטענו שהוא לא מתאים לשיטת המשחק ולכן לא רצו לזמנו כדי שיישב על הספסל). בסך הכל שותף ב-40 משחקים בנבחרת וכבש 9 שערים.
- 3.חיפה 15/06/2023 23:41הגב לתגובה זולא מאמין שהוא ברמה שהיה לפני 7 שנים
- 2.אורי ביבי 15/06/2023 17:05הגב לתגובה זולא ברור איך שחקן ברמה הזאת לא היה בנבחרת....הזיה
- 1.טל 15/06/2023 12:07הגב לתגובה זולא יודע אם כרגע רפאלוב שווה חצי מליון אולי לפני 5-6 שנים. בחצ מיליון אולי היה אפשר לחפש מישהו אחר. לא נראה לי שהוא יתן לנו שערעם ובישולים בכמות הרצויה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
