עומר אצילי
צילום: שלומי גבאי

באיזה מקום נמצא אצילי ב"דירוג המכירות" של מכבי חיפה?

אל עין הודיעה על צירופו של הקשר הישראלי שיהיה המכירה הרביעית של הירוקים אחרי יעקובו, ברקוביץ' ורפאלוב. מה יהיה שכרו?
 
מיכאל וייסרמן |

עכשיו זה רשמי. קבוצת אל עין מערב הסעודית הודיעה אתמול (שישי) על הסיכום עם מכבי חיפה על העברתו של עומר אצילי. הקשר הישראלי הטוב ביותר בליגה הישראלית בשנים האחרונות יימכר לקבוצה הסעודית תמורת תג מחיר של 2 מיליון אירו.

יעבור את אצילי? סולומון (צילום: שלומי גבאי)

כזכור, לפני שנתיים הודיעה "אל עין" ומכבי חיפה על שיתוף פעולה בין המועדונים שניהם לא חשבו ששיתוף הפעולה יביא לכך שהשחקן מהכרמל יעבור מישראל ויהפוך ליהודי הראשון שישחק במדינה מוסלמית. עוד לפניו שיחקו שם דיא סבע ועבדאלה חליחל - שחקנים ישראלים ממוצא ערבי.

גם הקשר צפוי לקבל שדרוג משמעותי. על פי ההערכות יחתום על הסכם לשלוש שנים כאשר שכרו בעונה הראשונה יהיה 1.8 מיליון אירו ושכרו יעלה מדי עונה ואף עשוי להגיע ל-2.2 מיליון אירו, לא כולל מענקים שעשויים להביא אותו לשכר גבוה יותר משמעותית. לפיכך, עשוי אצילי להתחרות עם מנור סולומון שסיים עונה בפולהאם, כאשר שם הרוויח 1.7 מיליון ליש"ט לעונה. לאחרונה פורסם כי טוטנהאם מעוניינת לצרף את סולומון ושכרו גם כן צפוי להשתדרג עד לכדי 3 מיליון ליש"ט לעונה. רק בעונה האחרונה חתם אצילי על חוזה חדש בכרמל כאשר שכרו השתדרג עד לכדי חצי מיליון אירו וכעת הוא קיבל הצעה גבוהה פי 4 משכרו בחיפה.

מכירתו של אצילי לקבוצה הסעודית תהיה המכירה הרביעית בטיבה בהיסטוריה של הירוקים. המכירה המשמעותית של הירוקים הייתה מכירתו של איגביני יעקובו לפורטסמות'. הניגרי נמכר ב-4.6 מיליון אירו. אחריו ברשימה נמצא אייל ברקוביץ' שנמכר בזמנו לסהות'המפטון תמורת 2.7 מיליון אירו. ליאור רפאלוב נמכר ב-2.5 מיליון אירו לקלאב ברוז' וכאמור אצילי יימכר ב-2 מיליון אירו. אגב, רק בעונה האחרונה מכרה חיפה את הבלם בוגדאן פלאניץ', גם כן לערב הסעודית, ב-1.8 מיליון אירו. ראוי חציין כי מכירת ברקוביץ', במונחים ריאליים, היא כנראה גבוהה יותר. נכון לאותם ימים היה מדובר בהעברת ענק.

 אצילי הוא הרכש הראשון של ההנהלה החדשה תחת שייח' סולטן בין חמדאן. הישראלי יחליף בקבוצה את אנדריי ירמולנקו שעזב לאחר שנתיים. זו תהיה הקדנציה השלישית של אצילי מעבר לים, אחרי ששיחק בגרנאדה הספרדית ובאפואל ניקוסיה מקפריסין, אליה יצא לאחר שהיה מעורב ב"פרשת הקטינות" ולמעשה הודה לאחרונה שעצם חזרתו לחיפה אפשרה לו שלא לפרוש מכדורגל.

במכבי חיפה רשם בשנתיים האחרונות 127 הופעות בכל המסגרות, הבקיע 59 שערים ובישל 38. בשתי העונות האחרונות הוכתר לשחקן העונה, סיים כמלך השערים ובעונה החולפת רשם 25 שערים ו-14 בישולים ב-52 משחקים בכל המסגרות. 

קיראו עוד ב"ביזספורט"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.