כך הפך ליאו מסי למלחמה כלכלית בין ספרד וסעודיה
הלם גדול בכדורגל העולמי סביב הצעת עתק שקיבל ליאו מסי מקבוצת אל הילאל מערב הסעודית. הקבוצה, כפי שכבר דיווחנו כאן בעבר, הציעה לשחקן הארגנטינאי חוזה לשנתיים בשכר של 600 מיליון אירו לעונה. משמע, השחקן יסיים את חוזהו וירוויח יותר ממילארד אירו רק מהכדורגל המקומי. מדובר בחוזה הגבוה ביותר שהוצע לשחקן כדורגל מאז ומעולם.
לא בכל מחיר? בנזמה (טוויטר רשמי ריאל מדריד)
על פי הדיווחים בספרד, אביו של מסי חורחה כבר נחת בסעודיה והיה זה שלמעשה סיכם את הפרטים. השחקן עצמו עדיין מתלבט ומתכוון לחכות מספר ימים להצעה של ברצלונה. "מסי רוצה ברצלונה אבל לא בכל מחיר ולא ימתין יותר מדי. אם ברצלונה רוצה אותו אז היא צריכה למהר", אמרו בסביבתו של הארגנטינאי.
ההצעה של מסי באה בעקבות הצעת עתק שקיבל כוכב אחר בשבוע שעבר - כרים בנזמה. הצרפתי שהיה אמור לחתום על חוזה חדש בריאל מדריד לעונה נוספת משהה את החלטתו, לאור ההצעות ממספר מועדונים בסעודיה עם שכר של 200 מיליון אירו לעונה בחוזה לשנתיים.
- כריסטיאנו רונאלדו - הכדורגלן הראשון שהפך למיליארדר
- עשרת הספורטאים המרוויחים בעולם לשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נראה כי בערב הסעודית החליטו לעשות מאמצים רבים ואף להשקיע סכומים אדירים בכדי להנחית כוכבי ענק והראשון היה כריסטיאנו רונאלדו שחתם באל נאסר בחודש נובמבר, עם שכר של 200 מיליון אירו לעונה.
ערב הסעודית רוצה להפוך לליגה משמעותית ומקווה שזה ייתן לה יתרון במאבק בין המדינות סביב אירוח המונדיאל ב-2030. בסעודיה אף הבטיחו גם למסי וגם לבנזמה שיהפכו לשגרירים של המונדיאל והדבר אמור להכניס להם עוד מיליוני אירו על הפרסום בנושא.
- 1.יוני 30/05/2023 18:51הגב לתגובה זואתם לא מבינים שביל הסעודים סכומים כאלה הם פיסטוקים כי אלוהים כן אוהב אותם ומעדיף אותם על משה רבינו וחבורתו ולכן נתן להם מדינת ענק עם מאגרי נפט ללא גבול
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
