גיל אגמון
צילום: תמר מצפי
דוחות

יוקר המחיה בתחבורה זה כאן: דלק רכב הרוויחה ברבעון 269 מיליון שקל

ההכנסות ברבעון קפצו ב-27% לסכום של 2.04 מיליארד שקל, הרווחים עלו ב-14%
דור עצמון | (9)

חברת דלק מערכות רכב דלק רכב -0.59% , יבואנית מכוניות מאזדה, פורד ו-BMW ושולטת בחברת ורידיס, הכניסה ברבעון הראשון של 2023 כ-2.04 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 1.61 מיליארד שקל ברבעון המקביל - עלייה של 26.8%.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-489 מיליון שקל (כ-23.9% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 397.5 מיליון שקל (כ-24.7% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-405.8 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 360 מיליון שקל - עלייה של 12.7%.

דלק רכב סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 269.3 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 236.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 13.9%.

בהקשר זה חשוב להדגיש כי הכנסות של 2 מיליארד שקל הן כוללות מסים בשיעור של כ-50%. כלומר ההכנסות בפועל הן כמיליארד שקל, מה שמותיר רווחיות גולמית של כמעט 48%. כל יוצא ששיעור הרווח הנקי הוא כ-26% - שיעור גבוה במיוחד.

צריך לזכור שדלק רכב של גיל אגמון (43.59%) היא אחת מיצרניות המזומנים הגדולות מבין החברות הנסחרות. זה תמיד היה, אבל אחרי הקורונה זה התחזק. יבואני הרכב ניצלו את המחסור ברכבים כדי להעלות מחירים. המחירים לא ירדו בהמשך וכך נותרה רווחיות מאוד גבוהה. האמת מאחורי מחירי הרכב היא מאוד פשוטה. מצד אחד מסים ענקיים של אפילו קרוב ל-50% מסך המחיר, כאשר בנוסף יבואן הרכב לוקח מהמחיר את הרווח שלו - לפחות 25%. רק שבוחנים את זה לעומק מבינים שזה יותר גרוע. דלק רכב קונה מאזדה ב-30 אלף שקל מהיבואן ומקבלת מהצרכן 60 אלף שקל אחרי העברה למסים. היא מרוויחה על יבוא רכבים 50%. הוצאות תפעוליות נמוכות, משאירות רווח ענק בשורה התחתונה. 

דלק רכב היא כאמור גם בעלת השליטה (55.01%) בחברת ורידיס  ורידיס 1.45%  שפרסמה גם היא את דוחותיה בהם רשמה הפסד של 11.6 מיליון שקל על הכנסות של 531 מיליון שקל.

מניית דלק רכב ירדה ב-25% מתחילת השנה למחיר של 29.7 שקל ושווי שוק של 2.88 מיליארד שקל.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אדם 02/06/2023 18:35
    הגב לתגובה זו
    יש הסבר?
  • 5.
    פיני 29/05/2023 19:36
    הגב לתגובה זו
    *דלק רכב קונה מאזדה ב-30 אלף שקל מהיבואן ומקבלת מהצרכן 60 אלף שקל אחרי העברה למסים. היא מרוויחה על יבוא רכבים 50%. הוצאות תפעוליות נמוכות, משאירות רווח ענק בשורה התחתונה.* במידה וזה נכון, קונים בשלושים ומקבלים 60 אחרי מיסים.. קונים בשלושים מוכרים בשישים, זה רווח של 100% לא 50%...
  • אלעד 30/05/2023 00:30
    הגב לתגובה זו
    רווח גולמי מוגדר הרווח חלקי מחיר לצרכן. רווח 30, עלות לצרכן 60. רווח גולמי 50%
  • דור 30/05/2023 00:23
    הגב לתגובה זו
    הכנסות בפועל כמיליארד שקל. רווח גולמי כ489 מליון, נעגל ל500. שיעור רווח מתוך ההכנסות: כ50%. שיעור רווח על עלות המכר 100%. אכן נכון להגיד שהם הכניסו 60 אלף על מאזדה שקנו ב30 אלף.
  • נועם 30/05/2023 08:58
    מודדים רווחיות מלמעלהאם מוכרים ב 60 וקונים ב 30 זה 50 אחוז רווח
  • 4.
    פשוט הזוי מרוויחה כמו המפעל שמייצר את הרכב . על כל 29/05/2023 16:00
    הגב לתגובה זו
    פשוט הזוי מרוויחה כמו המפעל שמייצר את הרכב . על כל השקעתו בפיתוח של הרכב פועלים לוגיסטיקה ענקית . לא מתקבלת על הדעת הרווחים האדירים !!! יהודים אמרנו .
  • 3.
    שתפול במהרה אמן 29/05/2023 15:59
    הגב לתגובה זו
    הקבלנים הבנקים יבואני הרכב יבואני הטואלטיקה המזון כולחם מפוצצים ברווחים הזויים ללא אח ורע בעולם השפוי, והאזרחים נאנקים כמו עבדים תחת עול מטורף של יוקר מחיה פסיכי. ככה זה במדינת כל חזיריה היהודים, עם ממשלה רקובה של אפסים חסרי מוח. זה לא יוכל להמשך עוד הרבה זמן...
  • 2.
    מונו 29/05/2023 14:47
    הגב לתגובה זו
    רווחיות מטורפת על כל רכב. הזוי. וכמובן לא רק היא...... מי אשם. מי שמשלם בלי למצמץ.
  • 1.
    שביתת צרכנים, אל תחליפו רכב כל3שנים, תחליפו אחרי 9 שנים (ל"ת)
    זליג 29/05/2023 13:46
    הגב לתגובה זו
משקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini
ניתוח Bizportal

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?

המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל 

תמיר חכמוף |

המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.

בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה, כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.

מי הוביל את המכירות?

מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו. 

מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21%  , בנק הפועלים פועלים 0.66%  , אל על אל על 2.32%  , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54%   והפניקס הפניקס 2.11%  , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.

עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

מנועי בית שמש
צילום: רווח הפקות ויקיפדיה

פימי מימשה מניות בית שמש ב-500 מיליון שקל

אדיר בן עמי |

קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מבצעת מהלך נוסף למימוש רווחים. הקרן מכרה כ-8.8% ממניות מנועי בית שמש תמורת כ-500 מיליון שקל. בעקבות העסקה תרד אחזקת הקרן לכ-17% בלבד, לעומת שליטה מלאה שהחזיקה בעבר. המימוש נשעה בדיסקאונט של אחוזים בודדים על מחיר השוק. פימי מורווחת על ההשקעה בבית שמש פי 20, כשרוב העלייה הגיעה בשנתיים האחרונות. 

המימוש בבית שמש מצטרף למימושים שביצעה הקרן בתקופה האחרונה. מתחילת החודש מכרה פימי גם כ-13% ממניות עשות אשקלון בהיקף של כ-250 מיליון שקל. באפריל היא מכרה 15% ממניות אורביט תמורת כ-100 מיליון שקל. מדובר בשלוש עסקאות מהותיות שביחד מצטברות למימושים של כ-850 מיליון שקל בתוך פחות מחצי שנה כשבשנה שעברה היו גם מימושים גדולים. 

פימי רכשה את השליטה במנועי בית שמש בשנת 2016 מכלל תעשיות לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל בלבד. השווי הנוכחי של החברה הוא כ-5.7 מיליארד שקל - כלומר, מדובר במימוש לפי שווי הגבוה כמעט פי 20 מההשקעה המקורית. 

הדוחות האחרונים של בית שמש ביטאו צמיחה בהכנסות אך שחיקה מסוימת של הרווח. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-24% לשיא של כ-77 מיליון דולר, בעיקר בזכות מגזר המנועים שנהנה מביקוש גבוה בשוק הביטחוני בארץ ובחו"ל ושמר על רווחיות גבוהה. מנגד, השורה התחתונה נשחקה, כאשר הרווח הנקי ירד ל-7.2 מיליון דולר לעומת 9 מיליון אשתקד, בעיקר בשל זינוק בהוצאות המימון ל-3.1 מיליון דולר והשפעת מס גבוהה שנבעו מתיסוף חד של השקל והגידול במינוף בעקבות רכישת Turbine Standard. כלומר, הפעילות עצמה ממשיכה להתרחב בקצב מהיר, אך חשיפת החברה לשערי מטבע ולחוב הפיננסי מטילה משקל כבד על התוצאות המדווחות. בנטרול האירועים החריגים ברבעון נראה שהחברה היתה מרוויחה מעל 10 מיליון דולר. 

גידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע בעיקר מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות, בדגש על גידול במכירות מגזר המנועים. ההכנסות כוללות סך של כ-1.7 מיליון דולר הנובעים מעדכון מחירים ללקוחות ואת מכירותיה של Turbine Standard בהיקף של כ-8.6 מיליון דולר. הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-43.9 מיליון דולר (מתוכן כ-2.3 מיליון דולר מכירות פנימיות).