זואאו קנסלו
צילום: טוויטר באיירן מינכן

התותחנים מארסנל רוצים לקנות עוד נשק. כמה זה יעלה להם?

ארסנל מוכנה להציע 61.5 מיליון ליש"ט על מגן באיירן מינכן, ז'ואאו קנסלו. שכרו עומד על 5 מיליון דולר לעונה - האם העסקה הזאת תצא לפועל?

מיכאל וייסרמן |

לאחרונה פרסמנו על הרצון של ארסנל לבצע מסע רכש משמעותי בקיץ הקרוב. במועדון האנגלי מאמינים כי השלד שנבנה העונה וראוי ולפיכך הקבוצה נלחמה עד הרגע האחרון עם מנצ'סטר סיטי על תואר האליפות. בסופו של דבר היא תסיים במקום השני (ואולי גם בצדק לאור הכושר שבו נמצאים התכולים), אך תוספות משמעותיות יביאו אותה עוד צעד קדימה למקום הראשון.

יגיע או לא יגיע? קנסלו (צילום: טוויטר באיירן מינכן)

אחת העמדות שצפויות לקבל חיזוק היא עמדת המגן הימני והרצון של התותחנים להתחזק במגן ז'ואאו קנסלו. קנסלו, 28, עומד בפני צומת דרכים בקריירה שלו כאשר קיבל מספר החלטות לא טובות בשנים האחרונות ולכן נראה כי האופציה של ארסנל עשויה להיות רלוונטית עבורו.

קנסלו גדל בבנפיקה וב-2014 עבר להשאלה לולנסיה ועונה לאחר מכן נמכר למועדון הספרדי תמורת 15 מיליון אירו. לאחר שנתיים בספרד הושאל לעונה אחת לאינטר ב-2018 נמכר מולנסיה ליובנטוס תמורת 40 מיליון אירו. לאחר שנה אחת באיטליה עבר קנסלו למנצ'סטר סיטי בטרייד לפיו האנגלים העבירו לאיטלקים את המגן דנילו ועוד 30 מיליון אירו.

באנגליה קיוו כי קנסלו יהיה משמעותי בסיטי, אבל לאחר שלוש שנים בהן שותף ב-98 משחקים וכבש 5 שערים עזב את המגן את אנגליה לאחר שהסתכסך עם המאמן פפ גוארדיולה. האנגלים השאילו את קנסלו לבאיירן מינכן, עם אופציית רכישה של 61.5 מיליון ליש"ט.

בגרמניה שותף ב-7 משחקים ולאחרונה לא מוצא את מקומו תחת המאמן תומאס טוכל שמעדיף לשחררו. נראה כי קנסלו יצטרך למצוא יעד חדש בעונה הבאה. בין השאר פורסם כי גם ברצלונה חושקת בשחקן אך תתקשה לצרפו בשל המחיר הגבוה ולכן נראה כי סגנית אלופת אנגליה קרובה לרכוש אותו.

גם היחסים הטובים של גוארדיולה עם מאמן ארסנל, מייקל ארטטה, יכולים לעזור למהלך - כפי שקרה הקיץ כאשר אולכסנדר זינצ'נקו וז'סוס עברו הקיץ מסיטי לארסנל. כעת נראה כי גם קנסלו יעשה מעבר דומה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.