גונסאלו ראמוס
צילום: טוויטר בנפיקה רשמי

ריאל מדריד "סימנה" 3 חלוצים. כמה זה יעלה לה?

הקבוצה הספרדית חטפה הפסד מביך לג'ירונה ובמדריד מבינים שחייבים מחליף לבנזמה. מה יהיה מחירו ושכרו של החלוץ החדש?
מיכאל וייסרמן |

שבועיים לפני משחק חצי גמר ליגת האלופות מול מנצ'סטר סיטי, ספגה ריאל מדריד הפסד בליגה והפעם לג'ירונה, בתוצאה 2:4. האוהדים ציינו ברשתות כי מדובר באחד ההפסדים המבישים של העונה. אחת הסיבות להפסד הייתה העובדה שריאל הגיעה עם הרכב חסר ובין השאר ללא הקפטן - כרים בנזמה.

מחכים לחלוץ לידו. בנזמה  (צילום: טוויטר ריאל מדריד)

הבוקר מבינים במדריד כי הקבוצה תהיה חייבת חיזוק משמעותי בחלק ההתקפי ולמצוא מחליף לבנזמה במשחקים בהם ינוח או ייעדר מסיבות שונות. בספרד דווח כי הקבוצה כבר סימנה שלושה מועמדים פוטנציאליים. את הנתונים הכלכליים למהלך בוחן גם מאמן מדריד, קרלו אנצ'לוטי, שציין: "כאשר בנזמה עייף הוא לא ישחק, זה לא בריא בשבילו ולא בשבילנו". לאחרונה קיבל בנזמה הצעה להארכת חוזה לעונה אחת כאשר במדריד לא מעוניינים להציע לבנזמה חוזה ארוך טווח בשל גילו המתבגר.

ועכשיו, למועמדים: המועמד הראשון הוא גונסאלו ראמוס. ראמוס, 21, מצטיין העונה בבנפיקה, מוערך ב-40 מיליון אירו. הוא שותף ב-48 משחקים וכבש 21 שערים. שכרו של השחקן מוערך בכ-3 מיליון אירו. צריך לציין כי החלוץ מועמד גם לברצלונה ולליברפול אבל יסכים להגיע לספרד.

"מעל 15 מיליון יורו לעונה": בנזמה צפוי להישאר בריאל מדריד

המועמד השני הוא החלוץ של ריימס הצרפתית, פולארין באלוגון. באלוגון, 21, גדל בארסנל ואז הספיק להגיע גם למידלסבורו ולאחרונה עבר לריימס הצרפתית. באלוגון מוערך בכ-25 מיליון אירו ושכרו מגיע ל-3.5 מיליון אירו לעונה. הוא כבש 19 שערים העונה והפך לחלוץ הצעיר שהגיע ל-16 שערים בשלב הזה של העונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.