סייבר אזהרה הגנה
צילום: Pixabay

לויד'ס לא תבטח יותר התקפות סייבר לאומיות - מה זה אומר?

הסיבה למהלך היא ככל הנראה הנזק הפוטנציאלי העצום שהתקפות כאלה יכולות לגרום לשוק ביטוחי הסייבר; במילים אחרות, אין דרך למנוע נזק משמעותי שנגרם מפריצה שמקורה בהתקפה מדינתית
דור עצמון |

החודש הודיעה חברת ביטוחי המשנה הענקית לויד'ס, המבטחת העיקרית של הסטארט אפים הישראלים, שלא לבטח יותר התקפות סייבר לאומיות. מדובר השפעה מיידית על ישראל ועל חברות הסטארט אפ, במיוחד בתקופה בה ישראל חווה התקפות סייבר מאסיביות המשוייכות למדינות אויב.

הסיבה למהלך, שמהווה מכה קשה עבור חברות שנסמכות על ביטוחי סייבר כדי להתמודד עם מתקפות כאלה, היא הנזק הפוטנציאלי העצום שהתקפות כאלה יכולות לגרום לשוק ביטוחי הסייבר. במילים אחרות, אין דרך למנוע נזק משמעותי שנגרם מפריצה שמקורה בהתקפה מדינתית. התקפות כאלה רחוקות מלהיות נדירות, ובזכות היכולות של יחידות סייבר מדינתיות הן תמיד הרסניות אם הן מצליחות. למעשה רוב התקיפות הגדולות של השנים האחרונות שגרמו לנזקים גדולים מקורן בפעילות של יחידות סייבר ממשלתיות או בשליחות ממשלות.

קיימים סוגים שונים ורבים של מתקפות סייבר ולמרות היעילות של אמצעי האבטחה כיום הם עלולים לעתים להתקשות בהגנה. במקים רבים מתקפות סייבר אינן מסתכמות בפעולה אחת אלא שרשרת של פעולות על מנת לממש את יעד התקיפה. בשלב הראשון, לדוגמה, תתכן מתקפת דיוג (פישינג) שמטרתה היא השגת מידע לגבי דרכי גישה למערכת (שמות משתמש וסיסמאות). בשלב השני של המתקפה, יתבצע בדרך כלל ניסיון הוספת סמכויות לגישה שנחשפה. למרבית המשתמשים יש גישה מוגבלת למערכת, המטרה בשלב זה היא להרחיב את הגישה על מנת להחדיר נוזקה שתגרום לנזק משמעותי הדורשת הרשאות מורחבות.

אחת המגמות בעולם הביטוח היא יצירה של קו הגנה פיננסי מפני מתקפות סייבר. בקו הגנה זה החברות מגבות את עצמן מפני נזקים שיכולים להיגרם כתוצאה ממתקפות סייבר, למשל, חשיפת פרטי לקוחות וספקים ופגיעה בפרטיות וזהות, פגיעה ישירה במערכות מחשוב או סחיטה באמצעות מתקפות סייבר, תביעות שמוגשות לחברה על ידי צד שלישי או פגיעה עקיפה. נזקים אלו מצריכים מעבר לטיפול השוטף של פתרון הנזק הנגרם, גם הפעלת צוות לטיפול וניהול משברים או העסקת חברות חוץ כדי לשקם תדמית ציבורית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד