לויד'ס לא תבטח יותר התקפות סייבר לאומיות - מה זה אומר?
החודש הודיעה חברת ביטוחי המשנה הענקית לויד'ס, המבטחת העיקרית של הסטארט אפים הישראלים, שלא לבטח יותר התקפות סייבר לאומיות. מדובר השפעה מיידית על ישראל ועל חברות הסטארט אפ, במיוחד בתקופה בה ישראל חווה התקפות סייבר מאסיביות המשוייכות למדינות אויב.
הסיבה למהלך, שמהווה מכה קשה עבור חברות שנסמכות על ביטוחי סייבר כדי להתמודד עם מתקפות כאלה, היא הנזק הפוטנציאלי העצום שהתקפות כאלה יכולות לגרום לשוק ביטוחי הסייבר. במילים אחרות, אין דרך למנוע נזק משמעותי שנגרם מפריצה שמקורה בהתקפה מדינתית. התקפות כאלה רחוקות מלהיות נדירות, ובזכות היכולות של יחידות סייבר מדינתיות הן תמיד הרסניות אם הן מצליחות. למעשה רוב התקיפות הגדולות של השנים האחרונות שגרמו לנזקים גדולים מקורן בפעילות של יחידות סייבר ממשלתיות או בשליחות ממשלות.
קיימים סוגים שונים ורבים של מתקפות סייבר ולמרות היעילות של אמצעי האבטחה כיום הם עלולים לעתים להתקשות בהגנה. במקים רבים מתקפות סייבר אינן מסתכמות בפעולה אחת אלא שרשרת של פעולות על מנת לממש את יעד התקיפה. בשלב הראשון, לדוגמה, תתכן מתקפת דיוג (פישינג) שמטרתה היא השגת מידע לגבי דרכי גישה למערכת (שמות משתמש וסיסמאות). בשלב השני של המתקפה, יתבצע בדרך כלל ניסיון הוספת סמכויות לגישה שנחשפה. למרבית המשתמשים יש גישה מוגבלת למערכת, המטרה בשלב זה היא להרחיב את הגישה על מנת להחדיר נוזקה שתגרום לנזק משמעותי הדורשת הרשאות מורחבות.
אחת המגמות בעולם הביטוח היא יצירה של קו הגנה פיננסי מפני מתקפות סייבר. בקו הגנה זה החברות מגבות את עצמן מפני נזקים שיכולים להיגרם כתוצאה ממתקפות סייבר, למשל, חשיפת פרטי לקוחות וספקים ופגיעה בפרטיות וזהות, פגיעה ישירה במערכות מחשוב או סחיטה באמצעות מתקפות סייבר, תביעות שמוגשות לחברה על ידי צד שלישי או פגיעה עקיפה. נזקים אלו מצריכים מעבר לטיפול השוטף של פתרון הנזק הנגרם, גם הפעלת צוות לטיפול וניהול משברים או העסקת חברות חוץ כדי לשקם תדמית ציבורית.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
