צלסי
צילום: פייסבוק

לקראת רבע גמר ליגת האלופות: צ'לסי שווה יותר מריאל?

הבעלים החדש של צ'לסי השקיע 323 מיליון ליש"ט בחודש ינואר האחרון - האם זה יביא לו תואר? תשאלו את בנזמה
מיכאל וייסרמן |

ליגת האלופות הגיעה לשלב רבע הגמר והמשחק המשמעותי ביותר בשלב הזה הוא הקרב בין צ'לסי לריאל מדריד (הערב, 22:00). שתי הקבוצות מגיעות למשחק הזה לאחר הפסדי ליגה ושתיהן כלל לא נמצאות במאבק האליפות. לכן, תואר ליגת האלופות יוכל להמתיק את העונה המרה של השתיים.

הקבוצה האנגלית מגיעה למשחק הזה כאחת הקבוצות עם שווי השוק מהגבוהים באירופה - 1.02 מיליון אירו. השווי עלה העונה בצורה משמעותית כאשר הבעלים החדש של צ'לסי, טוד בוהלי, השקיע על רכש רק בחודש ינואר האחרון סכום של 323 מיליון ליש"ט ועדיין נראה כי הקבוצה כלל לא במאבק האליפות בפרמייר ליג. השחקן היקר ביותר בסגל הוא אלוף העולם הטרי, אנסו פרננדס, שעבר מבנפיקה בסכום של 120 מיליון אירו אך ערכו ירד ל-85 מיליון אירו. השני ברשימה הוא הקשר ריס ג'יימס ששווה 70 מיליון אירו ואחריו עוד ארבעה שחקנים שערכם מעל 60 מיליון אירו. שחקן ההרכב ה'זול' ביותר הוא הבלם טיאגו סילבה שערכו הוא 2 מיליון אירו, אבל ברור כי הברזילאי אם יימכר אז זה יהיה בסכום גבוה יותר.

ינצחו על המגרש. שחקני ריאל מדריד

מהעבר השני, ריאל מדריד רוצה תואר שני ברציפות ותרצה לעשות זאת בזכות שחקני ההתקפה השלה כמו ויניסיוס ג'וניור שערכו הוא 120 מיליון אירו, רודריגו ששווה 80 מיליון אירו וכרים בנזמה שערכו 35 מיליון אירו, בעיקר בגלל גילו - 35. ברור כי מכירתו תהיה גבוהה הרבה יותר וריאל לא תשחררו. אם מסתכלים על מערכי הקבוצות והפער בניהם אז בעמדת השוער ריאל יקרה יותר ב-20 מיליון אירו אבל בשאר המערכים יש יתרון בולט לשחקני צ'לסי.

המאבק המעניין יהיה בקרב המאמנים. שכרם מצביע גם על מעמדם. קרלו אנצ'לוטי שהשמועות מדברות כי לא ימשיך בעונה הבאה במידה וריאל לא תזכה בליגת האלופות זוכה לשכר של 13 מיליון אירו לעונה והוא נחשב לאחד הגבוהים באירופה.

מהצד השני, פרנק למפארד, שהגיע לצ'לסי רק בשבוע שעבר, לקדנציה שנייה, מקבל שכר של 6 מיליון דולר בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.