שני כדורגלנים ישראלים צעירים בטופ 100. כמה הם שווים?
אז איפה הם מדורגים במאייה הראשונה? ובכן, במקום ה-36 מופיע עבדה בן ה-21 שהשווי שלו מוערך ב-17 מיליון אירו. אוסקר גלוך בן ה-19 ממוקם 44 בטבלה, כשווי השוק שלו הוא 15 מיליון אירו. אגב, אוסטריה ממוקמת שלישית מבחינת כמות השחקנים המוכשרים במאייה הראשונה. למועדון של גלוך, זלצבורג, 10 שחקנים ברשימה - אפשר להבין מדוע גלוך שם. הם קונים שחקנים צעירים ומשביחים אותם וגם מגדלים צעירים מוכשרים בעצמם. זלצבורג מתנגדת בכל תוקף להשאיל שחקנים ולכן לא רצתה אופציה לרכישת גלוך, אלא עמדה על קניה בלבד.Top 🔟 @CIES_Football estimated transfer values for U2⃣3⃣ non big-5 league players ✨ All-Portuguese 🇵🇹 podium with #GoncaloRamos (@SLBenfica) at the 🔝 🤑 Top 💯 👉 https://t.co/wGxZ5HARiN pic.twitter.com/RDnZ0CM9zy
— CIES Football Obs (@CIES_Football) April 5, 2023
טאלנט. גלוך (אתר רשמי מכבי תל אביב)
עוד קובע המחקר כי הליגה עם הכשרונות הכי גדולים עד גיל זה היא הברזילאית ובמקום השני ההולנדית. משם יצאו 18 ו-17 שחקנים בהתאמה.
הליגה הבלגית מאיישת, כמה לא מפתיע, את המקומות הראשונים. גונסאלו ראמוס ואנטוניו סילבה מבנפיקה שווים 66 מיליון אירו ואילו גונזאלו אינאסיו מספורטינג שווה 62 מיליון אירו. עוד בחמישייה: יוריאן טימבר (57 מיליון אירו) וקנת' טיילור (49 מיליון) - שני שחקני אייאקס אמסטרדם. למקום השישי הגיע צ’אבי סימונס מאיינדהובן (שווי של 47 מיליון יורו).
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
