אוסקר גלוך
צילום: אתר רשמי מכבי תא

שני כדורגלנים ישראלים צעירים בטופ 100. כמה הם שווים?

אתר CIES בדק מה שווי השוק של 100 השחקנים הצעירים ברחבי אירופה עד גיל 23, שלא נכללים ב-5 הליגות הגדולות. ברשימה: אוסקר גלוך מרד בול זלצבורג וליאל עבדה מסלטיק, ששווים לא מעט כסף
מיכאל וייסרמן |
אז נכון, הכדורגל הישראלי עדיין לא בשיאו והנבחרת רחוקה מלהרשים בשני המשחקים הראשונים שלה במסגרת מוקדמות היורו, אבל יש נחמה: ברשימת השחקנים הצעירים המבטיחים עד גיל 23 שמשחקים באירופה נכללים 2 שחקנים ישראלים. המחקר הזה, שנערך על מנת לזהות כישרונות צעירים, בוצע באמצעות אתר מחקר בשם CIES. הוא בדק מה שווי השוק של 100 השחקנים הצעירים ברחבי אירופה עד גיל 23, שלא נכללים בליגות הגדולות באירופה. הוא מצא שם מספר שחקנים מעניינים, כששניים מהם ישראלים. מדובר כמובן באוסקר גלוך מרד בול זלצבורג וליאל עבדה מסלטיק.   אז איפה הם מדורגים במאייה הראשונה? ובכן, במקום ה-36 מופיע עבדה בן ה-21 שהשווי שלו מוערך ב-17 מיליון אירו. אוסקר גלוך בן ה-19 ממוקם 44 בטבלה, כשווי השוק שלו הוא 15 מיליון אירו. אגב, אוסטריה ממוקמת שלישית מבחינת כמות השחקנים המוכשרים במאייה הראשונה. למועדון של גלוך, זלצבורג, 10 שחקנים ברשימה - אפשר להבין מדוע גלוך שם. הם קונים שחקנים צעירים ומשביחים אותם וגם מגדלים צעירים מוכשרים בעצמם. זלצבורג מתנגדת בכל תוקף להשאיל שחקנים ולכן לא רצתה אופציה לרכישת גלוך, אלא עמדה על קניה בלבד. טאלנט. גלוך (אתר רשמי מכבי תל אביב) עוד קובע המחקר כי הליגה עם הכשרונות הכי גדולים עד גיל זה היא הברזילאית ובמקום השני ההולנדית. משם יצאו 18 ו-17 שחקנים בהתאמה. הליגה הבלגית מאיישת, כמה לא מפתיע, את המקומות הראשונים. גונסאלו ראמוס ואנטוניו סילבה מבנפיקה שווים 66 מיליון אירו ואילו גונזאלו אינאסיו מספורטינג שווה 62 מיליון אירו. עוד בחמישייה: יוריאן טימבר (57 מיליון אירו) וקנת' טיילור (49 מיליון) - שני שחקני אייאקס אמסטרדם. למקום השישי הגיע צ’אבי סימונס מאיינדהובן (שווי של 47 מיליון יורו).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.