מ-115 מיליון יורו ל-5 מיליון בלבד: האם אדן אזאר בדרך לטורקיה?
הכוכב הבלגי שאכזב בריאל מדריד זוכה להתעניינות מפנרבחצ'ה. שכרו מגיע ל-28 מיליון יורו לעונה. האם זה יהווה מכשול לעסקה?
אחד המעברים הגדולים בשנים האחרונות בכדורגל האירופי היה מעברו של אדן אזאר מצ'לסי לריאל מדריד. ב-2019 עשה הבלגי את המעבר מאנגליה לספרד תמורת 115 מיליון יורו ונחשב דאז לאחת הכשרונות הגדולים באירופה. אזאר, 32, חתם דאז על חוזה לחמש שנים שאמור להסתיים בקיץ הבא.
בעיניי רבים מדובר באחד "העקיצות" הגדולות ובאחד המעברים שלא רק שלא הוכיחו את עצמם, אלא אף נחשבו ל"פלופ" - אזאר הפך לשחקן מושמץ בקרב אוהדי ריאל מדריד. כעת נראה כי הבלגי כבר בדרך ליעד הבא שעשוי להיות מעבר לטורקיה, לפנרבחצ'ה, שהביעה עניין בשחקן. על פי ראשי המועדון הטורקי מדובר בשחקן הרכש המשמעותי לעונה הבאה. הטורקים ניסו לצרף את הבלגי כבר בקיץ האחרון אך זה סירב וכעת ינסו לעשות מאמץ לצרפו לקראת העונה הבאה. אבל המחיר - מה עם המחיר?
ירד השוק. אזאר
על פי אתר 'טרנספרמרקט', מחירו של השחקן ירד לכדי 5 מיליון יורו, סכום אותו יסכימו לשלם בטורקיה אך הבעיה עשויה להיות שכרו של השחקן שמגיע בספרד לכדי 28 מיליון יורו לעונה. בינתיים, לפחות לפי הטורקים, השכר לא אמור להוות בעיה והצדדים "יתגמשו" כדי ליצור עסקה.
אזאר התחיל את הקריירה בליל הצרפתית ואז חתם בצ'לסי בסכום של 32 מיליון ליש"ט וב-2019 עבר לריאל מדריד. כדי להבין את הירידה החדה בכושרו, די להתבונן במספרים: ב-147 הופעות בליל כבש 36 שערים, בצ'לסי שותף ב-245 משחקים וכבש 85 שערים ואילו בארבע שנים במדריד שותף רק ב-51 הופעות וכבש 4 שערים. במדריד, לפחות בשלב זה, לא מדברים על עתידו של השחקן אך נראה כי הספרדים לא ירצו בהמשך ההתקשרות בין הצדדים.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
