מנור סולומון ערן זהבי
צילום: שלומי גבאי
TV

צפו בכתבה: אלה 5 שיאני השכר בכדורגל הישראלי

מי הכדורגלן הישראלי שמרוויח הכי הרבה? לא בטוח שניחשתם נכון. "ביזספורט" עם מצעד 5 המרוויחים הגדולים של הכדורגל הישראלי. ואיפה ממוקם מנור סולומון?
מיכאל וייסרמן | (3)

נבחרת ישראל סיימה אתמול את המשחק השני במוקדמות היורו 2024 ולכולם היה ברור שהסגל שהגיע כלל לא עונה על הציפיות. רשימת הפורשים גדולה - ערן זהבי, עומר אצילי, מונאס דאבור ודיא סבע - אליהם הצטרף השבוע ביברס נאתכו. אבל מי מהם מרוויח הכי הרבה והאם הם בתוך החמישיה הראשונה של שיאני השכר?

אצילי וזהבי לא רק נחשבים רק לשחקנים מובילים בכדורגל הישראלי אלא נמצאים גם בחמישייה הפותחת ברשימת המשתכרים. מי שמוביל את הרשימה ובפער ניכר הוא מנור סלומון, בן ה-23, שעשה העונה את המעבר משחטאר דונייצק לפולהאם האנגלית ושכרו הוא 1.7 מיליון ליש"ט, כמעט 2 מיליון יורו, לא כולל בונוסים. על פי ההצלחה של סולומון באנגליה וגם בנבחרת ישראל, לא מן הנמנע ששכרו ישודרג משמעותית בעונה הבאה.

מי שנמצא שני ברשימה הוא חלוץ הופנהיים, מואנס דאבור. החלוץ ששיחק בעבר בזלצבורג ובסביליה עבר ב-2020 עבר לגרמניה ושם הוא משתכר בין 1.5 ל-1.6 מיליון יורו. שחקן נוסף שמגיע לסכום דומה ועשה שדרוג ענק הוא הקפטן החדש של נבחרת ישראל, אלי דסה. האחרון קיבל את סרט הקפטן מביברס נאתכו שפרש. דסה שיחק בשנים האחרונות בהולנד וכאמור עבר בעונה שעברה לדינמו מוסקבה וזוכה לשכר של 1.5 מיליון יורו.

מי שנמצא באופן לא מפתיע ברשימה והשחקן היחיד שמשחק בליגה הישראלית הוא ערן זהבי. הכוכב הבלתי מעורער של מכבי תל אביב חזר לכדורגל הישראלי לאחר שנים מרובות בסין ובאיידהובן שבהולנד. הוא מקבל מיליון יורו לעונה.

השחקן שסוגר את החמישייה הפותחת הוא גדי קינדה. הקשר, 28, שיחק בין השאר במועדון ספורט אשדוד ובית"ר ירושלים ועשה מעבר משמעותי כאשר חתם לפני שלוש שנים בקבוצת קנזס סיטי מליגת ה-MLS. שכרו של קינדה הוא 835 אלף יורו לעונה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איציק 02/04/2023 00:23
    הגב לתגובה זו
    שכחתם את ויסמן , וגם את עבדה
  • 2.
    למנור מגיע פי 2 מהשאר... (ל"ת)
    מירון 29/03/2023 09:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מאור 29/03/2023 09:00
    הגב לתגובה זו
    חחח
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.