ריאל מדריד או פריז סן ז'רמן? ברנרדו סילבה יכריע. וכמה הוא שווה?
אחד השחקנים המבוקשים בקיץ האחרון יהיה הקשר של סיטי שעדיין לא הביע רצון לעזוב. מחירו: 90 מיליון יורו
מנצ'סטר סיטי העפילה לפני שבועיים לרבע גמר ליגת האלופות, שם תפגוש את באיירן מינכן. במועדון לא מדברים על זה, אך נראה כי המאמן פפ גוארדיולה מתכנן מהפכה בסגל לקראת העונה הבאה.
אחד השחקנים שעשויים לעזוב את המועדון הוא הקשר הפורטוגלי ברנרדו סילבה. סילבה, 28, נחשב לאחד השחקנים החשובים בפאזל של סיטי אבל כבר הביע בעונה האחרונה מספר פעמים את רצונו לשנות יעד בעונה הבאה. לאחרונה נפוצו שמועות לגבי עתידו. סילבה טען כי ידבר על כך רק בסיום העונה אבל לכולם ברור שנראה כי החליט להיפרד מהמועדון האנגלי.
צרפת או ספרד? סילבה
לקשר יש עוד חוזה באנגליה לשנתיים הקרובות אבל מועדונים בכירים בעולם עוקבים אחר התפתחויות ויסכימו להציע סכומים גדולים בכדי לצרפו. כבר בתחילת העונה הציעה פאריס סן ג'רמן כ-80 מיליון יורו על הקשר אבל סיטי דרשה סכום גבוה יותר וגם כעת במיוחד במידה וסיטי תזכה בליגת האלופות אז מחירו יעלה על 100 מיליון יורו. אגב הקשר עצמו הביע עניין לעבור דווקא לספרד שם גם ריאל מדריד וגם ברצלונה מעוניינות בו ובשל הבעיות הכלכליות של בארסה דווקא הבלאנקוס נראה כי היעד הרלוונטי עבורו.
- נחשף: אלה סעיפי היציאה של כוכבי סיטי ולייפציג
- עושים סדר: אלה השחקנים שסירבו לכסף הגדול של ערב הסעודית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שאלת ה-100 מיליון: ריאל מדריד עשויה להשקיע סכום עתק בכישרון הסרבי
סילבה גדל בבנפיקה והיעד האירופי הראשון שלו הייתה מונאקו. משם עבר לסיטי ושם הוא אהוד מאוד על הקהל המקומי. שכרו של סילבה בסיטי הוא כ-10 מיליון יורו ובמידה ויעבור לקבוצה אחרת אז שכרו ישודרג.
סילבה שותף ב-172 הופעות באנגליה וכבש 31 שערים כאשר בנבחרת פורטוגל שותף ב-70 הופעות וכבש 8 שערים.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
