מנצסטר יונייטד
צילום: מנצסטר

תהיה מכירה? הרוכשים הפוטנציאליים של מנצ'סטר יונייטד העלו את ההצעה ל-5 מיליארד ליש"ט

האחים גלייזר לא ממהרים למכור את המועדון ודורשים לפחות 6-7 מיליון ליש"ט. פג המועד להגשת ההצעה, אבל הוא הוארך בעקבות הביקוש

מיכאל וייסרמן | (1)
האם עולם הכדורגל בדרך לעסקת ענק? אחת מאריות היבשת, מנצ'סטר יונייטד, עשויה להימכר כבר בתקופה הקרובה. על פי הדיווחים באי הבריטי, הבעלים הנוכחיים של השדים האדומים, האחים גלייזר, העמידו דדליין להגשת הצעות לרכישת הקבוצה - שפג הלילה. הם הנוכחיים נקבו בסכום שיא של 6-7 מיליון ליש"ט במטרה להביא רוכש חדש. עד כה עלו שני מועמדים פוטנצליים לרכישה והם השייח הקטארי ג'אסים בין חמאד על ת'אני ומועמד נוסף - ג'ים רטקליף. גם שמו של בעלי טסלה אלון מאסק עלה בעבר, אך ירד מהר מאוד מהפרק. שני המועמדים הציעו סכום של 4.5 מיליארד ליש"ט. בימים האחרונים העלו את ההצעה ל-5 מיליארד ליש"ט.   האחים גלייזר הבהירו כי מדובר בהצעות נמוכות מהמבוקש ולכן האריכו את הדדליין מתוך תקווה שיגיעו רוכשים נוספים שיגדילו את ההצעה. ההצעה הגבוהה אי פעם לרכישת  מועדון ספורט עומדת על 4.65 מיליארד. זה קרה עבור קבוצת הפוטבול, דנבר ברונקוס. ההצעות האחרונות עולות ולכן יהפכו כנראה לרכישה הגדולה בהיסטוריה של הספורט. במקביל, חשוב להדגיש כי לפי הדיווח אם וכאשר הגלייזרים יסכימו למכור - יידרשו בין 12 ל-24 חודשים להשלמת עסקה כזאת. בדיקת נאותות לארגון כמו מנצ'סטר יונייטד תיקח כחצי שנה, כיוון שבניגוד לסיטואציה של אברמוביץ' וצ'לסי, אין כאן פקטור של מתיחות גאופוליטית שמחייב מכירה בהקדם.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אוהד יונייטד 23/03/2023 18:49
    הגב לתגובה זו
    תביאו שחקנים מנאפולי ואת קיין אימפריהההה!
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.