מסוט אוזיל
צילום: טוויטר בשאקשהאיר רשמי

כוכב הכדורגל מסוט אוזיל פרש. כמה הוא היה שווה?

הכוכב הגרמני פרש לאחר שלל פציעות ולאחר שהתיר את חוזהו בטורקיה. בשיאו, ערכו היה 50 מיליון יורו. בעת הפרישה זכה לשכר של מיליון יורו בלבד לעונה. הנה המספרים

מיכאל וייסרמן |

הקשר הגרמני-טורקי מסוט אוזיל, כוכב ריאל מדריד לשעבר, הודיע על פרישה מכדורגל. אוזיל, 34, סבל לאחרונה ממספר פציעות שהכריעו אותו ולאחר שהבין כי יתקשה לחזור כתב ברשתות החברתיות: "אני מודיע על פרישה. הייתה לי הזכות להיות שחקן במשך 17 שנה ואני אסיר תודה על ההזדמנות שהייתה לי. בשבועות והחודשים האחרונים, אחרי שסבלתי מפציעות, זה הפך ליותר ויותר ברור עבורי שאני צריך לעזוב את הכדורגל. היה מסע מדהים מלא ברגעים בלתי נשכחים ורגשות. אני רוצה להודות למועדונים שלי, שאלקה, ורדר ברמן, ריאל מדריד, ארסנל, פנרבחצ'ה ובשאקשהיר, וגם למאמנים שתמכו בי, וכמובן לחבריי לקבוצה שהפכו לחברים שלי".

אוזיל החל את הקריירה בשאלקה 04 ולאחר שנתיים עבר לורדר ברמן. לאחר שנתיים מוצלחות בהן כבש 13 שערים והפך למלך הבישולים של הליגה הגרמנית, במהלך חודש אוגוסט 2010 נמכר לריאל מדריד בסכום גבוה מאוד לאותה תקופה - 15 מיליון יורו.

לאחר שלוש שנים בספרד הגיעה ההצעה מארסנל בהעברת ענק של 50 מיליון יורו. לאחר שמונה שנים אדירות במועדון האנגלי בה הפך לאחד מסמליה בשנות האלפיים הגיעה הנפילה ובעונה 2020/21 כלל לא נכלל בסגל של ארסנל במשחקי פרמייר ליג.

בינואר 2021 חתם הקשר בפנרבחצ'ה מהליגה הטורקית ולמרות שזה היה חוזה לשלוש שנים, הצדדים נפרדו אחרי שנה. בעונה שעברה חתם בבשאקשהיר - שלל פציעות פגעו בכושרו ורק לפני חודש וחצי התיר את חוזהו בקבוצה, לפני הפרישה.

עזב מוקדם מדי. אוזיל

גם שכרו של השחקן ידע עליות וירידות. בתקופה בריאל מדריד הרוויח כ-8 מיליון יורו לעונה ובארסנל הגיע בשיאו לשכר של כ-20 מיליון יורו. בשנים האחרונות בטורקיה הרוויח פחות מ-2 מיליון יורו לעונה. בעונה האחרונה שכרו נאמד בכמיליון יורו בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.