כרים בנזמה
צילום: טוויטר ריאל מדריד

"מעל 15 מיליון יורו לעונה": בנזמה צפוי להישאר בריאל מדריד

החלוץ המצוין של הבלאנקוס צפוי להאריך את חוזהו עד הקיץ הבא ובמדריד - זה לא מובן מאליו. גם עזיבה לליגת ה-MLS על הפרק

מיכאל וייסרמן |
ריאל מדריד עלתה אמש למשחק הגומלין מול ליברפול בשמינית גמר ליגת האלופות, ונפרדה ממנה עם שער ניצחון של כרים בנזמה והעפלה לשלב הבא. בנזמה כבש צמד במשחק הראשון וממשיך בכושר הנהדר שלו. החלוץ, 35, מסיים את חוזהו בבלאנקוס בקיץ הקרוב ועל פי דיווחים, מתנהלים מגעים בין הצדדים לגבי המשך ההתקשרות. למרות עונה נהדרת נראה כי לא יחפש הרפתקאות מחוץ למדריד ויישאר בקבוצה, לפחות עד קיץ 2024. ריאל מדריד הציעה מעל 15 מיליון יורו לעונה הבאה.   במדריד לא אוהבים להאריך חוזים לשחקנים מבוגרים, בעיקר מעל גיל 30. בנזמה נחשב לאחד השחקנים המוערכים בהיסטוריה של המועדון ולכן חוזהו יוארך בעונה. זו הסיבה לכך שחוזהו של הקפטן הקודם, סרחיו ראמוס, לא הוארך וזה בחר לעבור לפאריס סן ז'רמן. רק לפני מספר שבועות צוטט החלוץ בראיון בלאקיפ: "אני לא יודע עוד כמה זמן אשאר כאן, אבל אני נהנה בריאל מדריד". בינתיים, מספר קבוצות מליגת ה-MLS בארה"ב חולמות להביא שחקנים בכירים למדינתם וגם שמו של בנזמה עלה, יחד עם ליאו מסי וניימאר. בנזמה זכה עם מדריד ב-4 אליפויות, 5 פעמים בליגת האלופות, 4 פעמים בגביע העולם למועדונים וגם 4 פעמים בסופרקאפ האירופי. כעת, הוא יוכל להשלים עונה נוספת בקבוצה הנוכחית שלו.    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.