הפועל באר שבע מכבי נתניה ליגת העל
צילום: אסף הופמן, ישראל ספורט

המספרים מדברים: למה הקהל של הפועל באר שבע לא מגיע למשחקי חוץ?

הקבוצה מבירת הנגב אמורה להיות היריבה היחידה של מכבי חיפה במאבק האליפות. הבעיה: ההל שלה לא מסייע לקבוצות המארחות בהגדלת ההכנסות, כלומר - לא מגיע מספיק לעודד במשחקי חוץ. למה זה קורה?

מיכאל וייסרמן | (2)

התיקו (אתמול) של מכבי תל אביב מול הפועל חיפה הוביל לראש חץ בין שתי קבוצות - מכבי חיפה והפועל באר שבע. הפער בין הצהובים לחיפנים יכול לעלות ל-10 נקודות ולכן נראה כי היריבה המשמעותית ביותר שיכולה להתחרות על האליפות היא דווקא הפועל באר שבע שמדורגת במקום השני. הקבוצה תארח היום את עירוני קריית שמונה ותנסה לצמק את הפער.

אבל זה לא העניין. בבאר שבע יודעים בשלב זה של העונה כי האליפות תלויה בקבוצה של ברק בכר אך אם במועדון בכל זאת רוצים להיאבק עד סוף העונה אז אחת הסיבות להצלחה יהיה הקהל הבאר שבעי. המציאות מעלה כי מבין הגדולות באר שבע היא הקבוצה שמביאה הכי מעט קהל למשחקי חוץ - ובפער.

מה תעשה בנדון? אלונה ברקת

בעבר הלא רחוק זכתה באר שבע בשלוש אליפויות עם אך השנים האחרונות ובעיקר בשל אי ההצלחה מבחינה מקצועית אז גם מספר האוהדים יורד בצורה משמעותיות. העונה - אחוזי ההצלחה של אליניב ברדה טובים משמעותית במשחקי חוץ, כ-90 אחוז וקצב של אליפות, ואילו במשחקי הבית זה עומד רק על כ-60 אחוזים.

מבחינת כמות האוהדים, הדבר הפוך לחלוטין. האוהדים לא יוצאים מבירת הנגב. בשנה האחרונה מתקשים בבאר שבע למלא את אצטדיון טרנר ושומרים על כמות ממוצעת של כ-10,500 אוהדים. במשחקי החוץ המספרים נופלים לכ-1,500 אוהדים למשחק. נראה כי הסיבה העיקרית לכך ברורה - באר שבע רחוקה גיאוגרפית מהמרכז, ולכן אוהדים לא מספיקים להגיע למשחקים באזור המרכז, בטח כשהם צריכים לצאת מוקדם יחסית אחרי יום העבודה שלהם. יחד עם זאת, הקהל של הקבוצות הגדולות האחרות כן מגיע למשחקים באשדוד, בטדי ובבאר שבע. אחד הדברים שיכולים להסביר את זה הוא גם הפריסה הגיאוגרפית. רוב המנויים של מכבי חיפה, למשל, הם תושבי אזור המרכז.

בבאר שבע מודים כי למשחקי החוץ מגיעים רק האוהדים "השרופים" - כאלה שמעודדים לאורך כל המשחק ולא 'נעלמים' כאשר הקבוצה בפיגור או סופגת שער. כמות האוהדים המשמעותית במשחקי החוץ הייתה בסמי עופר מול מכבי חיפה - אז הגיעו 2,578 אוהדים אדומים מבירת הנגב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הלדר לופז 13/03/2023 17:28
    הגב לתגובה זו
    מיכאל היקר, תמשיך לזלזל וללכלך ולהסתכל עלינו כקבוצה בינונית. קהל לא מגיע כי אנחנו שעה נסיעה מאשדוד, שעה וחצי מטדי, שעתיים מבלומפילד, שלוש שעות מסמי עופר. האוהדים שלנו חורשים את הארץ. באר שבע עוד תבוא לכולם על הראש ואנשים כמוך יאכלו כובע.
  • 1.
    דודו 12/03/2023 17:54
    הגב לתגובה זו
    הנתון שאתם מביאים הוא נכון גם ההסבר נכון, אבל את העובדה שהכי חשובה השמטתם שהיא באר שבע השנה היא קבוצת החוץ הטובה בליגה... ואולי זה המתכון להצלחה שבמשחקי החוץ מגיעים השרופים והם מעודדים ללא תנאי דבר שגורם לשחקנים להוציא מעצמם יותר, לעומת זאת במשחקי הבית ברוב המשחקים האצטדיון מלא, והדבר לא ממש עוזר לתוצאות. אז לא מוצא את הקשר שבכתבה בין כמות האוהדים במשחקי החוץ למאבק האליפות סליחה
ליונל מסי (X)ליונל מסי (X)

מסי ממשיך במיאמי - השביח את ערך הקבוצה ל-1.2 מיליארד דולר

כמה מרוויח מסי במיאמי, וגם - שאלות ותשובות על שכר, עסקים, בונוסים ועוד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ליונל מסי

ליאונל מסי, מהשמות הגדולים בתולדות הכדורגל העולמי, האריך את חוזהו בקבוצת אינטר מיאמי האמריקאית, ויישאר בארה"ב לפחות עד למונדיאל שיתקיים בצפון אמריקה בקיץ הבא. ככל הנראה החוזה ייסתיים ב-2028. 

הקבוצה הודיעה על ההארכה בסרטון שהעלתה לרשת החברתית X תחת הכיתוב: "HE’S HOME". פרטי ההסכם לא פורסמו, אך ההארכה מגיעה מעט יותר משנתיים לאחר שחתם לראשונה ביולי 2023 על חוזה ל־2.5 עונות, מיד לאחר זכייתו בגביע העולם עם נבחרת ארגנטינה.

מסי בן ה-38 לא רק שמשפיע מקצועית הוא גם אחראי למהפכה כלכלית ותדמיתית סביב הכדורגל האמריקאי. מאז הצטרפותו נרשמה עלייה חדה בשווי הקבוצה ובשווי הליגה כולה. אינטר מיאמי, שהוקמה רק ב-2018, הפכה לאחת הקבוצות היקרות ב-MLS, ומוערכת כיום בכ-1.2 מיליארד דולר, לא מעט בזכות "היסטריית מסי".

ההישארות של מסי בקבוצה מתוזמנת באופן אסטרטגי למונדיאל 2026, שייערך בארה"ב, מקסיקו וקנדה, עם מספר משחקים מרכזיים שיתקיימו בעיר מיאמי. המועדון צפוי לעבור בתחילת העונה הבאה לאצטדיון החדש "מיאמי פרידום פארק", פרויקט פרטי שיכלול אצטדיון ל־25 אלף צופים.

מעבר להישגי מסי במגרש, נוכחותו יוצרת אפקט משמעותי מאוד בקבוצה ובעיר בכלל: הוא מושך קהל, ממלא איצטדיונים, מגביר מכירות מרצ'נדייז ומניע את גלגלי התקשורת והספונסרשיפ, תוך שהוא מקבע את הכדורגל כענף שצומח במהירות בארה"ב.