עופר סוחמי מנכל גנגו
צילום: יחצ

ג'נגו בהסכם: התקינו מערכת שעוקבת אחר הנהיגה שלכם, קבלו הנחה בביטוח

החברה, שעוסקת בפיתוח תוכנות שמאפשרות לנטר את המתרחש בפנים הרכב באמצעות מצלמות, חתמה על הסכם לשיווק מערכת ה-VuDrive שלה, לציי רכב כבד. ההיקף המוערך הוא אספקת כ-1000 מערכות בשנה. מה הלקוח יקבל בתמורה? הנחה בביטוח
איציק יצחקי | (1)
נושאים בכתבה ביטוח רכב ג'נגו

חברת ג'נגו ג'נגו -7.87% , העוסקת בפיתוח תוכנות שמאפשרות לנטר את המתרחש בפנים הרכב באמצעות מצלמות, חתמה על הסכם עם סוכנות ביטוח לשיווק מערכת ה-VuDrive. המערכת מיועדת לציי רכב כבד. ההיקף המוערך הוא אספקת כ-1000 מערכות בשנה.

 

מערכות VuDrive נועדה כדי להפחית תאונות דרכים ולקוחות החברה שיתקינו את המערכת, יהנו מהטבות בביטוח - מקיף וחובה. ג'נגו היא חברת AI. באמצעות ההסכם החדש, החברה היא תוכל להגדיר את תנאי הביטוח לפי איכות הנהיגה של כל נהג ורכב בצי ולטייב את תיק הביטוח שלה.

סוכנות הביטוח עמה נחתם ההסכם מתמחה בביטוח ציי רכב כבד: משאיות, אוטובוסים וכלי רכב מסחריים, ומבטחת כ-30,000 כלי רכב. 

ההסכם נחתם לשנה. המערכות יותקנו בכלי רכב כבדים של הלקוחות. לסוכנות הביטוח ניתנה בלעדיות לחצי השנה הראשונה של שיתוף הפעולה ובכפוף להתקנת לפחות 350 מערכות בתקופה, תמשך הבלעדיות לתקופה של שנה. לצדדים תנתן אפשרות להאריך את ההסכם.

 

הסטטיסטיקה מעידה כי משאיות מעורבות פי 9 בתאונות דרכים קטלניות מאשר רכב פרטי, וההוצאה הממוצעת למשאית בגין תאונות מסתכמת בעשרות, ולעיתים מאות אלפי שקלים בשנה. במסגרת שיתוף הפעולה, ינוטרו כלי הרכב הכבד בכל נסיעה. המערכת תתריע בזמן אמת לנהג על אירועי בטיחות כגון הסחות דעת, שימוש בטלפון או הרדמות. המערכת תאפשר למנהל הצי לקבל סטטיסטיקה של אירועי הבטיחות ותיעוד וידאו מלא של כל אירוע בשרותי ענן, בנוסף לציוני הנהגים, על מנת לאתר ולשפר נהיגה מסוכנת מבעוד מועד, ובכך למנוע תאונות עתידיות ולשפר את בטיחות הצי.

 

עופר סוחמי, מנכ"ל ג'נגו, מסר: "אנו עדים לטרנד עולמי של אימוץ מערכות בטיחות ברכב על ידי חברות הביטוח שרבות מהן מעניקות תנאים מועדפים לרכבים בהם הותקנו מערכות אלה. מערכת ה-VuDrive של ג'נגו מדגימה ערך משמעותי לציי רכב לזיהוי ושיפור נהיגה מסוכנת, תיחקור והפחתת תאונות. חברות הביטוח מעוניינות לבטח נהגים זהירים שאינם מוסחים בקלות בעת הנהיגה ומוזילות עבורם את פוליסת הביטוח כחלק ממהפכת הביטוח המותאם אישית. אנו שמחים להיות חלק ממהפכה זו,  להוביל את שיפור הנהיגה ולהפחית תאונות דרכים תוך הוזלת העלויות ללקוח.

 

ג'נגו פונה לשוק יצרניות הרכב העולמיות (Before market) וכן לשוק ציי הרכב (After market). האיחוד האירופאי פרסם רגולציה מחייבת כך שהחל משנת 2024 כל רכב, משאית או אוטובוס חדשים העולים על הכביש מחויבים בהתקנת חיישנים פנימיים ברכב שיתריעו וימנעו הסחת דעת של הנהג. רגולציות נוספות נמצאות בהליכי חקיקה ואכיפה ברחבי העולם ומייצרות ביקוש למוצרי החברה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עם איזה חברת ביטוח הם חתמו? זו סוכנות שמבטחת גם בישראל? (ל"ת)
    ענת 11/03/2023 20:31
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסף

ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות

ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי

תמיר חכמוף |

ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי -11.1%  , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).

ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד -8.35%  שירדה ביותר מ-8%.



מתוך הדוח של מעלות

בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק

מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.

בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.

הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי

שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: על נייס וחברות השבבים

הדירוג של S&P, התיקון בוול סטריט ביום שישי, הבעיה הגדולה של חברות התוכנה ומה יקרה במניות הארביטראז'?

מערכת ביזפורטל |

המניות הדואליות עם פער ארביטראז' שלילי של 0.4%. בשלב מסוים בשישי זה כבר היה במינוס 1%, אבל בשעות האחרונות של המסחר היה תיקון למעלה. מניית נייס -2.11%  צפויה לרדת בכ-3%, כשהחשש מה-AI רק הולך וגדל. נייס ירדה מתחילת השנה  ב-27% ואיבדה בחמש שנים - 50%. היא נסחרת על פי קונסנזוס האנליסטים במכפיל רווח של 10 לשנה הנוכחית ומכפיל רווח של 9 לשנה הבאה. אין הרבה חברות תוכנה צומחות שנסחרות במכפילי רווח כאלו, וגם לא היה בעבר. 

מצד אחד, יש שרואים בזה הזדמנות נהדרת. מצד שני, יש כאלו שזוכרים ש"מר שוק" יודע הכל. אולי הוא יודע שאזהרת רווח או הנמכת ציפיות בדרך. כלומר, מה שנראה הזדמנות יכול להיות המחיר האמיתי כי התחזית תרד. ולמה שהיא תרד? כי החברה נמצאת בשוק מאוד מאוים על ידי ה-AI. 

תחום התוכנה וחברות התוכנה סובלות מהכניסה של ה-AI. הן אומנם מתייעלות בזכותו ומוותרות על גיוסי ג'וניורים, אלא שהליבה שלהן בסכנה - הרעיון הטכנולוגי, פיתוח התוכנה שלהם נמצא בסכנה - מה שלקח פעם לפתח במשך שנים הפך לעניין של שבועות וחודשים בודדים. התחרות מתעצמת, הסכנה גוברת. החשש שיקומו סטארטאפים יעילים ומהירים ותוך חודשים יעמידו מוצר מתחרה. היתרון של הוותיקות הוא במערכת משומנת עם שיווק, תפעול, וקשרים. אבל בסוף למוצר יש משמעות גדולה. לקוחות לא ימהרו לעזוב, אבל זה יכול לבוא לידי ביטוי בתמחור נוח יותר. חברות התוכנה צריכות לחשב מסלול מחדש.


גם טבע 0.56%   צפויה לרדת ב -1.1%, טאואר 1.44%  ב-2.4% כשמנגד קמטק -1.51%  ו נובה -8.04%  צפויות עלות מעט. הנה טבלת הארביטראז' (הקליקו להיכנס לכל המניות):