עופר סוחמי מנכל גנגו
צילום: יחצ

ג'נגו בהסכם: התקינו מערכת שעוקבת אחר הנהיגה שלכם, קבלו הנחה בביטוח

החברה, שעוסקת בפיתוח תוכנות שמאפשרות לנטר את המתרחש בפנים הרכב באמצעות מצלמות, חתמה על הסכם לשיווק מערכת ה-VuDrive שלה, לציי רכב כבד. ההיקף המוערך הוא אספקת כ-1000 מערכות בשנה. מה הלקוח יקבל בתמורה? הנחה בביטוח
איציק יצחקי | (1)
נושאים בכתבה ביטוח רכב ג'נגו

חברת ג'נגו ג'נגו 0% , העוסקת בפיתוח תוכנות שמאפשרות לנטר את המתרחש בפנים הרכב באמצעות מצלמות, חתמה על הסכם עם סוכנות ביטוח לשיווק מערכת ה-VuDrive. המערכת מיועדת לציי רכב כבד. ההיקף המוערך הוא אספקת כ-1000 מערכות בשנה.

 

מערכות VuDrive נועדה כדי להפחית תאונות דרכים ולקוחות החברה שיתקינו את המערכת, יהנו מהטבות בביטוח - מקיף וחובה. ג'נגו היא חברת AI. באמצעות ההסכם החדש, החברה היא תוכל להגדיר את תנאי הביטוח לפי איכות הנהיגה של כל נהג ורכב בצי ולטייב את תיק הביטוח שלה.

סוכנות הביטוח עמה נחתם ההסכם מתמחה בביטוח ציי רכב כבד: משאיות, אוטובוסים וכלי רכב מסחריים, ומבטחת כ-30,000 כלי רכב. 

ההסכם נחתם לשנה. המערכות יותקנו בכלי רכב כבדים של הלקוחות. לסוכנות הביטוח ניתנה בלעדיות לחצי השנה הראשונה של שיתוף הפעולה ובכפוף להתקנת לפחות 350 מערכות בתקופה, תמשך הבלעדיות לתקופה של שנה. לצדדים תנתן אפשרות להאריך את ההסכם.

 

הסטטיסטיקה מעידה כי משאיות מעורבות פי 9 בתאונות דרכים קטלניות מאשר רכב פרטי, וההוצאה הממוצעת למשאית בגין תאונות מסתכמת בעשרות, ולעיתים מאות אלפי שקלים בשנה. במסגרת שיתוף הפעולה, ינוטרו כלי הרכב הכבד בכל נסיעה. המערכת תתריע בזמן אמת לנהג על אירועי בטיחות כגון הסחות דעת, שימוש בטלפון או הרדמות. המערכת תאפשר למנהל הצי לקבל סטטיסטיקה של אירועי הבטיחות ותיעוד וידאו מלא של כל אירוע בשרותי ענן, בנוסף לציוני הנהגים, על מנת לאתר ולשפר נהיגה מסוכנת מבעוד מועד, ובכך למנוע תאונות עתידיות ולשפר את בטיחות הצי.

 

עופר סוחמי, מנכ"ל ג'נגו, מסר: "אנו עדים לטרנד עולמי של אימוץ מערכות בטיחות ברכב על ידי חברות הביטוח שרבות מהן מעניקות תנאים מועדפים לרכבים בהם הותקנו מערכות אלה. מערכת ה-VuDrive של ג'נגו מדגימה ערך משמעותי לציי רכב לזיהוי ושיפור נהיגה מסוכנת, תיחקור והפחתת תאונות. חברות הביטוח מעוניינות לבטח נהגים זהירים שאינם מוסחים בקלות בעת הנהיגה ומוזילות עבורם את פוליסת הביטוח כחלק ממהפכת הביטוח המותאם אישית. אנו שמחים להיות חלק ממהפכה זו,  להוביל את שיפור הנהיגה ולהפחית תאונות דרכים תוך הוזלת העלויות ללקוח.

 

ג'נגו פונה לשוק יצרניות הרכב העולמיות (Before market) וכן לשוק ציי הרכב (After market). האיחוד האירופאי פרסם רגולציה מחייבת כך שהחל משנת 2024 כל רכב, משאית או אוטובוס חדשים העולים על הכביש מחויבים בהתקנת חיישנים פנימיים ברכב שיתריעו וימנעו הסחת דעת של הנהג. רגולציות נוספות נמצאות בהליכי חקיקה ואכיפה ברחבי העולם ומייצרות ביקוש למוצרי החברה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עם איזה חברת ביטוח הם חתמו? זו סוכנות שמבטחת גם בישראל? (ל"ת)
    ענת 11/03/2023 20:31
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%

הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה? 

מערכת ביזפורטל |

הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.  

 דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס.  ארן ארן 15.25%  מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל.  בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).

סאמיט סאמיט -4.78%   הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.

טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25%    זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC

ג'ין טכנולוגיות 6.41%   דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?



משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.