הפערים בין מכבי והפועל חיפה הולכים וגדלים - הנה המספרים
מכבי חיפה מוליכה את ליגת העל ובדרך לאליפות שלישית ברציפות, אבל העונה הירוקים רוצים גם לשים דגש על היוקרה העירונית שלהם.
עד פני מספר שנים, הפערים בין הצד הירוק לאדום היו קטנים אבל לאחרונה - הם הולכים וגדלים. אתמול השיגו הירוקים את הניצחון ה-53 שלהם - להפועל 29 ניצחונות ו-32 משחקים הסתיימו בתיקו. הפועל חיפה ניצחה דרבי אחד מתוך 13 האחרונים.
מאז 2018. הירוקים מאושרים אתמול
הפועל חיפה, שזכתה בגביע המדינה ב-2018, לא מצליחה לנצח את הירוקים מאז הגעתו של ברק בכר. ניצחון השיא של מכבי חיפה במשחקי הדרבי הושג לפני 20 שנה, אז זה הסתיים בתוצאה 6:1. העונה הירוקים ניצחו פעמיים: 0:1 בסיבוב הראשון ו-1:5 בגביע המדינה. הרביעייה אתמול היא הוכחה שמכבי חיפה שמה את העונות הרעות בצד והחזירה את ההגמוניה אליה.
אגב, עומר אצילי שכבש אתמול שלושער לא כבש 8 משחקים ברציפות, מאז המחזור ה-18. מאז הוא גם לא בישל. אתמול הוא הוסיף גם בישול.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
