גלי פריד ונילה וידה
צילום: ונילה וידה

ונילה וידה של שטראוס זכתה בפרס חדשנות; מצליחה להפיק וניל טבעי שנמצא במחסור

זכתה בתחרות Fi אירופה למרכיבי מזון בקטגוריית עיבוד המזון;  גם הסטארט-אפ הישראלי בראוול זכה בפרס
מערכת ביזפורטל |

ונילה וידה נרגשת זכתה בפרס החדשנות הגלובלי לסטארט-אפים של Fi אירופה לשנת 2022. Fi היא תערוכת מרכיבי המזון הגדולה בעולם.  התחרות מספקת לסטארט-אפים את ההזדמנות להציג את הרעיונות שלהם בפני חבר מושבעים של מומחי מו"פ, משקיעים ונציגי חברות גדולות בתעשיית המזון והמשקאות. במסגרת התחרות נבחרו 20 סטארט-אפים לגמר בחמש קטגוריות שונות.

ונילה זכתה בקטגוריית טכנולוגיית העיבוד החדשנית ביותר. על רקע הזכייה, אמר אורן זילברמן, מייסד שותף ומנכ"ל, ""אנו מודים לחבר השופטים על ההכרה ביכולות ובפוטנציאל של ונילה וידה ליצור השפעה אמיתית וחדשנית בשוק המרכיבים הטבעיים".

עוד בין ארבעת הזוכים בתחרות - הסטארטאפ הישראלי בראוול, המציע חלבון אלטרנטיבי המבוסס על אצות. כמו כן, בין 20 החברות שהגיעו לגמר, שני סטארטאפים ישראלים נוספים: מאוולאק המציעה חלבון פונקציונלי המופק מקולסטרום (חלבוני חלב אם) של בקר, ורי-שוגר המציעה סוכר המאפשר את הפחתת היקף השימוש והורדת הערך הקלורי.

 

ונילה וידה היא חברת פוד טק המרחיבה את השימוש בווניל טבעי עם אפשרויות טעם חדשות. באמצעות שיטות גידול מבוקרות ומוגנות בפטנט, ונילה וידה יכולה לספק לטענתה את פולי הווניל האיכותיים ביותר בעולם.  החברה הוקמה לפני כשנתיים וחצי על ידי אורן זילברמן, מנכ"ל החברה שהיה פעיל בשוק האגרוטק  ורז קריזבסקי סמנכ"ל הטכנולוגיה ושיכהן בתפקידים שונים באבוג'ן וטבע.

שותף נוסף להקמה ומבעלי המניות הוא שלומי קדוש המנהל את התחום החקלאי ולו ניסיון בניהול אופרציות בינלאומיות. החברה לטענת מנהליה היא הראשונה בעולם שהצליחה לפתח פתרון מסחרי לכל שרשרת הערך של הוניל - מהגידול ועד המוצר הסופי.

בתחילת השנה גייסה החברה שהוקמה בחממת הפודטק של שטראוס The Kitchen 11.5 מיליון דולר, בהובלת גוף ההשקעות  Ordway. משקיעות נוספות בחברה - פיקברידג', קרן השקעות המתמחה בפודטק ; קיבוץ מעגן מיכאל ושטראוס, שכבר היתה מושקעת בחברה.

 

הפוטנציאל של הווניל

וניל הוא הטעם הפופולרי ביותר בעולם כש-95% מצריכת הווניל בעולם מבוססת על הווניל הסינטתי ולא על הטבעי שסובל מאיכות משתנה בגלל בעיות האקלים וגם שרשרת אספקה בעייתית. המפעלים מעדיפים את הסינטתי והבטוח למרות שבהגדרה מדובר על חומר פחות איכותי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".