אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן

אחרי התרסקות של 70%, אלקטריאון מדווחת על שת"פ חדש

אלקטריאון חתמה על שת"פ חדש עם משרד התחבורה של מדינת מישיגן על מנת לפתח ולהטמיע כבישי טעינה ציבוריים אלחוטיים עבור רכבים חשמליים
דור עצמון | (9)

חברת אלקטריאון 0.02%  העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם", חותמת על הסכם שיתוף פעולה עם משרד התחבורה של מדינת מישיגן לקראת הגדלת היקף פריסת כבישים חשמליים במדינה. במסגרת ההסכם אלקטריאון ומשרד התחבורה של מדינת מישיגן תפעלנה במשותף לפתח ולהטמיע כבישי טעינה ציבוריים אלחוטיים עבור רכבים חשמליים בעת נסיעה מהירה, איטית או בזמן חנייה.

במסגרת ההסכם תיעשה עבודה משותפת  לניתוח  היתרונות הקיימים בכבישים חשמליים הנוגעים להפחתת הלחץ של רשת החשמל, תוך התחשבות בעלויות הקשורות לחשמול בקנה מידה של ענף התחבורה כולו במדינה. המסקנות ישולבו באסטרטגיית החשמול של מדינת מישיגן לשנת 2045 זאת כחלק מההערכות של ארה"ב בנושא, ויהיו חלק ממינוף מימון ממלכתי ופדרלי. כמו כן, במסגרת שיתוף הפעולה ייחקרו מודלים עסקיים אפשריים במסגרתם כבישים חשמליים יוכלו לשמש כאמצעי הכנסה למדינה וכאלטרנטיבה אטרקטיבית למפעילי ציי רכבים. כמו כן, תהיה התייחסות להפחתת זיהום האוויר במדינה, בייחוד בשכונות מוחלשות כלכלית, וסוכנויות תחבורה ציבורית יופעלו כדי להבטיח נגישות לתשתית הכבישים החשמליים האלחוטיים.

אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון: "הפוטנציאל לחשמל כבישים וערים הוא כמעט אינסופי, ובשיתוף פעולה עם משרד התחבורה של מדינת מישיגן אנו מעצבים מחדש את עתיד עולם התחבורה. באמצעות שיתוף פעולה מתמשך בפרויקט שלנו בדטרויט, משרד התחבורה של מדינת מישיגן הוכיחה עצמה כמובילה חדשנית בתעשייה. אנו נרגשים להיכנס להסכם זה כדי ליצור מתווה להגדלת הטעינה האלחוטית עבור כל רכבי החשמל ברחבי מישיגן וארה"ב ומצפים ליישר קו עם DOTs (משרדי תחבורה) נוספים בעתיד.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יצהר 20/11/2022 11:36
    הגב לתגובה זו
    בגלל שאני מכיר את המקימים ואת הטכנולוגיה שלהם אני יודע שכלום לא יצא מהם רק ביזבוז מיליארדים מהמשקיעים
  • 6.
    גל 08/11/2022 17:29
    הגב לתגובה זו
    חצי שנה של התרסקות !
  • 5.
    יצחק 11/10/2022 11:13
    הגב לתגובה זו
    בתפקידו כנשיא המדינה וכיו"ר ביתר ירושלים יש לו ניסיון רב בטכנולוגיה של החברה. לא סתם מינו אותו כיו"ר החברה
  • 4.
    שום הודעה לא מצילה את הנייר המרוסק הזה (ל"ת)
    אא 22/09/2022 11:14
    הגב לתגובה זו
  • dw 22/09/2022 11:44
    הגב לתגובה זו
    נקווה שיצליחו להשיג בשנה הקרובה חוזים נוספים לחישמול מסופי אוטובוסים. הפיילוט המסחרי הראשון הוא רידינג ת"א, ואמור להתבצע ממש בקרוב. מחכה בשקיקה לראות את זה מתממש.
  • 3.
    על זה נאמר,מי שישים כספו סופו שיאלץ לעבוד בכביש (ל"ת)
    מתי מבני ברק 21/09/2022 20:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מישיגן 21/09/2022 20:07
    הגב לתגובה זו
    הפרוייקט כבר אושר מזמן, אלקטריאון ישקיעו 5.7 מיליון דולר ויתקינו מייל של כביש חשמלי, ובתמורה מישיגן תשתתף בהוצאות ב-1.9 מיליון דולר, סה"כ עלות של לפחות 3.8 מיליון דולר לאלקטריאון לא כולל עלויות חומרים עבודה וכו'. המנייה קפצה כי כנראה אנשים חשבו שמדובר במשהו חדש, אבל זה אותו סיפור. אלקטריאון עשו אותו קטע גם עם שיתוף הפעולה ביוטה, הכריזו עליו ארבע פעמים בנפרד.
  • dw 22/09/2022 10:00
    הגב לתגובה זו
    גגל mdot כדי לקרוא כתבות אמריקאיות. מישיגן מנסה להיות מדינה מובילה בתחום, כשאפשר להבין זאת בהתחשב בדטרויט עיר תעשיית הרכב האמריקאי.
  • 1.
    אנונימי 21/09/2022 18:14
    הגב לתגובה זו
    תהנו אתם תקנו אתם ותמחקו אתם
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?

למה מניות הביטוח נפלו בחמישי, על מניות הארביטראז' והאם להאמין לארביטראז' חיובי של מעל 13% בפורמולה?

מערכת ביזפורטל |

מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.

זרימת הכספים שלנו לבורסה לא תרד. מדי חודש זורמים מיליארדים. הגופים המוסדיים בבעיה - אין להם במה להשקיע, אז הם משקיעים באותו הדבר. ככל שהם משקיעים באותו דבר הם בעצם מנפחים את התיק שלהם - כי הם קונים את מה שיש להם ביקר יותר והערך של התיק עולה. תניחו שגוף מסוים החזיק ב-3% ממניית לאומי ב-42 שקלים לפני כשנה והוא הגדיל ל-4.5% ממניות הבנק רק שכעת המחיר הוא 69 שקלים. ההחזקה המקורית - ה-3%, זינקה בזכות הרכישות שלו ושל הגופים האחרים. אם נסתכל רחב יותר - מניות הבנקים מוחזקות בעיקר על ידי מוסדיים שקנו עוד והעלו את המניות. האם יש עם זה בעיה? כן, זה סוג של וויסות, אבל יש בזה רציונל כלכלי - מכפילי הרווח והשווים הכלכליים לא מנופחים מדי וגם - יש תחרות בין הגופים המוסדיים, זה לא עדר שמחזיק ב-65% ממניות הבנקים ופועל כראש אחד.

זה לו ויסות קלאסי, אבל עצם זרימת הכספים הגדולה היא ויסות טבעי, סוג של כרית ביטחון לשוק. הבעיה הגדולה של הזרמות כספים לא מרוסנות היא שבשלב מסוים זה מתנתק מערכים כלכליים, ובסוף - הכלכלה מנצחת. 

   

ביום חמישי מניות הביטוח קרסו. בדקו מה זה יכול להיות. הבנו שזו בעיקר פניקה נקודתית, ממש לא היסטריה כוללת. השחקנים הגדולים בשוק יודעים ומבינים שמניות הביטוח במחיר גבוה מדי. הם מחזיקים בהם בכל זאת בכמות מאוד גדולה, כי זאת הסחורה שיש, וזאת סחורה "חמה". הם לא רוצים ללכת נגד המגמה כי ברגע שהם "ימצמצו" גם הקולגות בגופים אחרים ימצמצו וימכרו. אבל ברגע שיש ירידות הם אומרים את הדבר הבא - "אנחנו פחות מאמינים בערך של המניות האלו, אנחנו מאמינים במגמה החיובית. השוק כרגע מתהפך, אם המגמה משתנה, המשחק הופך להיות אולי משחק של 'ערכים' ולא מגמה, במשחק הזה אנחנו צריכים למכור, כי הערך עדיין גבוה". 

במילים פשוטות - כל עוד הם רואים מסחר בסנטימנט חיובי ה בפנים. אם זה משתנה - הם חוזרים לבייסיק, מעריכים על אמת ואז התוצאה היא מכירה. אגב, הם לא חושבים שתהיה היסטריה מחר. אין דבר כזה בטוח, אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל הם מזכירים שמניות הביטוח מאוד תנודתיות, בחמישי זה היה בעוצמה גדולה. הם לא שוללים שזה משחקי תשואות - גופים שמורידים ומעלים מניות כדי להתברג טוב יותר בביצועים השנתיים - זה לא רק לשפר את התשואות של עצמך, זה גם לפגוע בתשואות של אחרים.  כן, כלפי חוץ כולם הוגנים והגונים, אבל בפנים, במיוחד בסוף שנה יש מלחמה ענקית על התשואות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?

למה מניות הביטוח נפלו בחמישי, על מניות הארביטראז' והאם להאמין לארביטראז' חיובי של מעל 13% בפורמולה?

מערכת ביזפורטל |

מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.

זרימת הכספים שלנו לבורסה לא תרד. מדי חודש זורמים מיליארדים. הגופים המוסדיים בבעיה - אין להם במה להשקיע, אז הם משקיעים באותו הדבר. ככל שהם משקיעים באותו דבר הם בעצם מנפחים את התיק שלהם - כי הם קונים את מה שיש להם ביקר יותר והערך של התיק עולה. תניחו שגוף מסוים החזיק ב-3% ממניית לאומי ב-42 שקלים לפני כשנה והוא הגדיל ל-4.5% ממניות הבנק רק שכעת המחיר הוא 69 שקלים. ההחזקה המקורית - ה-3%, זינקה בזכות הרכישות שלו ושל הגופים האחרים. אם נסתכל רחב יותר - מניות הבנקים מוחזקות בעיקר על ידי מוסדיים שקנו עוד והעלו את המניות. האם יש עם זה בעיה? כן, זה סוג של וויסות, אבל יש בזה רציונל כלכלי - מכפילי הרווח והשווים הכלכליים לא מנופחים מדי וגם - יש תחרות בין הגופים המוסדיים, זה לא עדר שמחזיק ב-65% ממניות הבנקים ופועל כראש אחד.

זה לו ויסות קלאסי, אבל עצם זרימת הכספים הגדולה היא ויסות טבעי, סוג של כרית ביטחון לשוק. הבעיה הגדולה של הזרמות כספים לא מרוסנות היא שבשלב מסוים זה מתנתק מערכים כלכליים, ובסוף - הכלכלה מנצחת. 

   

ביום חמישי מניות הביטוח קרסו. בדקו מה זה יכול להיות. הבנו שזו בעיקר פניקה נקודתית, ממש לא היסטריה כוללת. השחקנים הגדולים בשוק יודעים ומבינים שמניות הביטוח במחיר גבוה מדי. הם מחזיקים בהם בכל זאת בכמות מאוד גדולה, כי זאת הסחורה שיש, וזאת סחורה "חמה". הם לא רוצים ללכת נגד המגמה כי ברגע שהם "ימצמצו" גם הקולגות בגופים אחרים ימצמצו וימכרו. אבל ברגע שיש ירידות הם אומרים את הדבר הבא - "אנחנו פחות מאמינים בערך של המניות האלו, אנחנו מאמינים במגמה החיובית. השוק כרגע מתהפך, אם המגמה משתנה, המשחק הופך להיות אולי משחק של 'ערכים' ולא מגמה, במשחק הזה אנחנו צריכים למכור, כי הערך עדיין גבוה". 

במילים פשוטות - כל עוד הם רואים מסחר בסנטימנט חיובי ה בפנים. אם זה משתנה - הם חוזרים לבייסיק, מעריכים על אמת ואז התוצאה היא מכירה. אגב, הם לא חושבים שתהיה היסטריה מחר. אין דבר כזה בטוח, אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל הם מזכירים שמניות הביטוח מאוד תנודתיות, בחמישי זה היה בעוצמה גדולה. הם לא שוללים שזה משחקי תשואות - גופים שמורידים ומעלים מניות כדי להתברג טוב יותר בביצועים השנתיים - זה לא רק לשפר את התשואות של עצמך, זה גם לפגוע בתשואות של אחרים.  כן, כלפי חוץ כולם הוגנים והגונים, אבל בפנים, במיוחד בסוף שנה יש מלחמה ענקית על התשואות.