חברת רוקאאוט
צילום: קרן אור המר

רוקאאוט גייסה 16 מיליון דולר כדי לסייע לארגוני פיתוח להאיץ את עבודתם

ההשקעה תשמש לגיוס עובדים נוספים, שיווק, והאצת פיתוח מוצרים חדשים כדי לסייע למפתחים בעבודתם
דור עצמון | (1)

חברת הסטארט-אפ רוקאאוט (Rookout), המפתחת כלים לארגוני פיתוח תוכנה בתחומי ה-Observability וה-Debugging בסביבות ענן מבוזרות, גייסה 16 מיליון דולר בסבב מסדרה B. הסבב הובל על ידי קרן Fort Ross Ventures, בהשתתפות המשקיעים הקיימים TLV Partners, Emerge, Cisco Investments ומשקיעים חדשים. עד כה גייסה החברה כ-28.2 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי.

הפלטפורמה שפיתחה רוקאאוט נועדה לסייע למפתחים להבין התנהגות של קוד עליו הם עובדים לאחר שהוא חי בסביבות מרוחקות. אחת הסיבות העיקריות לבעיה זו היא האבולוציה שעברה הדרך בה תוכנה מפותחת, או הדרך בה תוכנה מנוהלת, למשל על תשתיות ענן. הסביבות לא נגישות בקלות למפתחים, והיכולת להבין מה קורה באמת באפליקציה הופכת להרבה יותר קשה וארוכה, במיוחד בזמני לחץ של תקלות לקוח.

 

רוקאאוט בונה פתרונות וכלים עבור מפתחים, המאפשרים להם לקבל נראות של הקוד בסביבה חיה ומרוחקת, למצוא את הנתונים שהם צריכים באופן מידי, להבין את מקור הבעייה, ולפתור את הבעיות. רוקאאוט מאפשרת להוסיף ולקבל מיידית מידע כמו לוגים, מטריקות וטרייסים - בלי לכתוב קוד, בלי לפרוס גרסה ובלי לעצור את האפליקציה, מה שמאפשר בעיקר עבודה למול סביבות פרודקשן. 

 

ארגונים המשתמשים ברוקאאוט מדווחים על חסכון של עד 80% מזמן ניטור ופתרון בעיות דיבאגינג, בלי לעצור את פעילות המערכת, לפגוע בביצועים או באבטחת האפליקציה. כמו כן, שיפור ביצועי צוותי הפיתוח, חיסכון של מאות שעות מפתחים כל חודש, הורדת עלויות לוגים, ועליה בשביעות רצון המפתחים שמתמקדים בלייצר ערך לארגן, במקום בבזבוז זמן על פתרון תקלות.

 

החברה הוקמה ב-2017 ומובלת על ידי שחר פוגל, מנכ"ל, ולירן חיימוביץ׳, סמנכ"ל טכנולוגיה. מאז סבב הגיוס האחרון הכנסות החברה צמחו ביותר מ-20% והיא מגלגלת מחזור ARR של מיליוני דולרי. החברה צמחה מתחילת השנה מ-40 ל-60 עובדים, 52 מהם מועסקים בישראל והשאר בארה"ב. ההשקעה תשמש לגיוס עובדים נוספים, שיווק, והאצת פיתוח מוצרים חדשים כדי לסייע למפתחים בעבודתם.

 

שחר פוגל, מנכ"ל רוקאאוט: "רוקאאוט זיהתה את הבעיה עוד לפני שהיה לה שוק והחלה בפיתוח טכנולוגיה ובניית הפיתרון. הקדמת השוק במספר שנים אפשרה לנו להיות פורצי הדרך  בגישת ה- Developer-First Observability ולהוביל אותה. בתחילת הדרך הבאנו לשוק יכולת חדשה שלא הייתה קיימת שדרשה מאיתנו חינוך שוק. אך היום הזמנים השתנו, ארגונים מרגישים את הכאב בצורה הרבה יותר גדולה ומחפשים פתרון כמו של רוקאאוט. כמו כן, בהתאם למצב השוק ארגוני פיתוח מחפשים אחר דרכים להתייעל ולעשות יותר עם פחות משאבים. פתרון כמו רוקאאוט מאפשר להם להאיץ תהליכי פיתוח ולייעל משמעותית את משאבי הפיתוח המופנים לפתרון תקלות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עדי באגר 24/08/2022 00:21
    הגב לתגובה זו
    גם גייסו יותר כסף וגם עושים את זה יותר טוב
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד