ארמטיק בפאודה
צילום: מסך

כמה שילמו חברות סייבר ישראליות כדי להיחשף בפאודה?

לארמטיק יש מוצר להגנת סייבר שמשתלב בכמה סצנות בעונה הרביעית של הסדרה. גם סלברייט וארמיס זכו לחשיפה. גורמים בשוק הטלוויזיה מעריכים כי עבור החשיפה שילמו כל אחת מהחברות מאות אלפי ש' - וזכו לחשיפה בפני לקוחות ואף עובדים פוטנציאלים
אלכסנדר כץ | (1)

באחת הסצנות בפרק השני ששודר אתמול של הלהיט ההיסטרי של yes ו NETFLIX "פאודה", אומרת אחת מעובדות המטה בחדר המבצעים: "ארמטיק אומרים שהמערכת שלהם כרגע סורקת את כל סביבת הענן שלנו. הם לא מזהים שום אינדיקציה לתקיפה".

לא במקרה הוזכרה חברת ארמטיק בסצנה הזאת, לצד הלוגו שלה שהופיע על המסך באותו חדר מבצעים. מדובר על עסקת תוכן שיווקי בין הפקת הסדרה לבין חברת הסייבר הישראלית, במסגרתו תזכה החברה לעוד אזכורים ונראות ויזואלית בהמשך פרקי העונה.

אבל ארמטיק אינה היחידה. עוד שתי חברות זכו לאזכורים בפרק אתמול. מדובר על סלברייט וארמיס סקיוריטי. סלברייט הישראלית מספקת כלים לגורמי אכיפת החוק, בהם צבא והמודיעין, כמו גם מחלקות אבטחה וחקירה בחברות שונות כדי לשדרג את יכולת הלקוחות לקבל ולהשתמש בראיות דיגיטליות במסגרת חקירות. ארמיס סקיוריטי, חברה ישראלית גם כן, עוסקת בהגנת מכשירים המחוברים לרשת המחשבים הארגונית - כגון מדפסות ומצלמות, ומתריעה מפני פעילויות חריגות. 

גורמים בשוק הטלוויזיה מעריכים כי עבור עסקאות כאלה שילמו כל אחת מהחברות סכומים של כמה מאות אלפי שקלים, ואף כחצי מיליון שקל. עבור חברת סייבר כמו ארמטיק, עם כ-150 עובדים, מדובר בסכום זעום - בטח בהתחשב בתוצאות: חשיפה בפני קהלים גדולים בישראל ובעולם, ואף יותר מזה - בפני גורמים ייחודיים בעולמות הביטחון וההגנה, שצופים בסדרה הפופולרית שמתארת את המאבק של כוחות הביטחון הישראלים נגד גורמי טרור. 

על פי נתונים שהפיצה yes בפתיחת העונה השלישית, עולה כי הסדרה רשמה כמיליון צפיות בתוך 48 שעות, ובחינת רייטינג - זכתה ל-12.6%. פרק פתיחת העונה השנייה רשם רייטינג של 12.1%. עבור ארמטיק, חשיפה כזו היא פיצוח קריאייטיבי לאתגר שרוב חברות ההייטק מתמודדות איתו - כיצד שוברים את תקרת הבועה הנשתית של עולם ההייטק, והסייבר בפרט, ומגיעים לקהל רחב שאולי לא שמע עליה מעולם.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זה שיודע 21/07/2022 22:26
    הגב לתגובה זו
    הרבה יותר ממה שההבזק בפאודה משקף. כל הכבוד
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד