ה-S&P 500 על סף כניסה לשוק דובי; הירידות נחלשו לקראת סיום
המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת (לאחר שפתח את היום בעליה של 1%), כאשר הנאסד"ק ירד ב-0.30%, ומשלים שבוע שביעי של ירידות, ה-S&P 500 רשם ירידות של עד 2% במהלך היום ונכנס רשמית לשוק דובי אך לקראת סיום המסחר הירידות התמתנו והמדד עלה 0.01%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.03% עם קצב ירידות שבועי הארוך מאז 1932. הירידות הן בצל חששות המשקיעים להעלאות הריבית נוספות של הבנק הפדרלי שנועדו לרסן את האינפלציה הגואה ויגררו האטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב אתמול ננעל המסחר בירידות שערים, הנאסד"ק ירד ב-0.3%, ה-S&P 500 ירד ב-0.6%, והדאו ג'ונס ירד ב-0.7%. המדדים המובילים: דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% S&P 500 0.13% BITCOIN -0.24%
- טרם החל המסחר הרציף
- 18.הלך הכסף דוד.לאן הלך ? הפסדתי אותו בסנוקר (ל"ת)י 21/05/2022 19:59הגב לתגובה זו
- 17.זה הזמן לקנות טסלה (ל"ת)א 21/05/2022 09:24הגב לתגובה זו
- 16.מנשה 21/05/2022 09:17הגב לתגובה זוהנסד,"ק עדיין מוחזק על ידי מספר מניות מנופחות וכל היתר שהיו בבועה התרסקו לכן כדי לחזור לשפיות אמיתית הוא צריך לרדת עוד כ 20% וזה יקח חודשיים שלושה
- 15.לרון 21/05/2022 08:40הגב לתגובה זושאנשים הצמדים לשטויות ו"גרירות" למיניהם במקום להבין סו"ס שהעולם משתנה מול עיניהם ומשתבש בלי מרכאות
- 14.לרון 21/05/2022 08:39הגב לתגובה זוזה באמת ה"זמן" לבזבז בחלל,מתי ההיגיון יתעורר,ורק בדרך אגב ראו את צפון קוריאה ותבינו שכדאימלחזור למסכות,הקורונה בפרוש עוד כאן,וגם הצאר פוטין בלי קשר ישיר
- 13.נהג 21/05/2022 07:49הגב לתגובה זוחכו , המפולת בדרך !!!!
- 12.בן 21/05/2022 00:56הגב לתגובה זושוק דובי שובי
- 11.... 20/05/2022 23:04הגב לתגובה זולא ראיתי דבר כזה
- 10.מנ 20/05/2022 21:36הגב לתגובה זובני עוולה
- 9.הלך הכסף דוד.לאן הלך ? הפסדתי אותו בסנוקר (ל"ת)H 20/05/2022 19:49הגב לתגובה זו
- 8.t 20/05/2022 19:23הגב לתגובה זואותן תופעות שחוזרות על עצמן ושמעידות שלא מדובר במסחר. מישהו או מי שהם החליטו לרסק את הבורסות כדי להתחיל סייקל חדש של עליות. השאלה בכספים של מי מרסקים את השוק ובאילו כספים יריצו אותם חזרה והמבין יבין. נראה מתי יכנסו גופי חקירה לבדוק את ההתנהלות המוזרה הזו. במשך השנים, היו תקופות של ירידות, תקופות של ראלי, אבל דבר כזה לא זכור: תנודות חדות, בין עליות וירידות, על בסיס יומיומי. משחק מניפולטיבי בחוזים מדי יום כדי להשפיע על פתיחות המסחר באירופה וכנראה גם בת"א ואז המסחר בארה"ב מתנהל הפוך מהחוזים. יש לא מעט דברים שמצריכים הסבר אבל הדבר התמוה ביותר, זה קשר השתיקה. איך אין אף אחד מבין אתרי הכלכלה שמנסה אפילו לבדוק את זה. נותנים סקירה יבשה "עליות בניו יורק, ירידות בניו יורק" אבל אין הסבר למעבר מעליות של קרוב לשני אחוז לירידות דומות.
- 7.צפוי 20/05/2022 18:48הגב לתגובה זולעומתם האזורים היחידים שמנותקים והם כלכלות מקבילות למערב שצומחות בזמנים אילו על חשבון ארהב זה המזרח- אסיה כולה, חלקים בד.אמריקה שהם לא ארהב של ביידן. זו כל התורה על רגל אחת, כל מי שקשור לקלחת האוקראינית סובל ויסבול.
- 6.ברק 20/05/2022 18:35הגב לתגובה זומדובר ברצף של שבעה שבועות של ירידות, משהו שלא התרחש מאז בועת הדוט קום וסך הכל קרה בעוד שני מיתונים. מישהו חוץ מהפד עדיין חושב שאנחנו לא במשבר כרגע ושהשוק הולך לחזור לעלות סתם כך? זה מזכיר משבר האנרגיה של שנות השבעים ומשבר החובות של שנות הארבעים. שני המשברים האלה היו ארוכים כשבשנות השבעים ווקר הכניס את הכלכלה לשני מיתונים כדי להוריד את האינפלציה…
- 5.אירופה 20/05/2022 18:13הגב לתגובה זורק ישראל
- 4.ארה"ב 20/05/2022 18:00הגב לתגובה זושלא מעניין אותו כלום.הבורסה נופלת אז מה ? העיקר אני הנשיא הכי טומטום שנבחר בארה"ב
- 3.עליות נמחקות ? 20/05/2022 17:44הגב לתגובה זונגררים אחרי האמריקקים רק בירידות
- 2.נסדאק עולה 20/05/2022 17:07הגב לתגובה זולעלות
- נדב 20/05/2022 18:12הגב לתגובה זואהה...הם מורידים את כל הנאסדק רק כדי לגרום למניות הארביטראז לרדת...עכשיו הבנתי.
- 1.מפולת המשך וקריסה (ל"ת)הופה 20/05/2022 16:33הגב לתגובה זו
- פרופ' איצ קיסוס 20/05/2022 18:10הגב לתגובה זוראה את העבודה המושלמתשל עמיתינו ג'יימס האריס סימונס מוביל מדליון רנסאנס שעובד רק על SH.SE ומניב תשואות ממוצעות של 70% בשנה זה 40 שנים תמימות... פשוט העלו 70 אחוז בריבית דריבית משך 40 שנים וחשבו לבדה את התוצאות....יש ללמוד את השיטה ולהתחבר אלינה ולהרוויח בוודאות 99.9% וזאת מול שיטת LONG הבעייתית...שבת טובה. נ.ב: אנו כותבים זאת כבר שנים תוך הדגשה ששורטיסט אינה מחלה ולא צורת אופי!!!הבנתם?טוב...לא הבנתם? גם טוב...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
