חד קרן חדש: אופטיבס מגייסת 100 מ' ד' לפי שווי של 1.3 מיליארד ד'
הסטארט-אפ הישראלי אופטיבס, שפיתח פלטפורמת AI לתכנון ותפעול תחבורה ציבורית, השלים גיוס D בסך 100 מיליון דולר – לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר.
בסבב הגיוס השתתפו משקיעים חדשים וקיימים, לרבות Insight Partners, Bessemer Venture Partners, Pitango First & Pitango Growth, Verizon Ventures, Tencent, SOMV Momentum ועוד. החברה גייסה מאז הקמתה סכום כולל של 260 מיליון דולר, וכלל כספי הגיוס הנוכחי ייכנסו לקופת החברה.
אופטיבס הוקמה ב-2014 על ידי עמוס חג'אג', מנכ"ל החברה ואיתן ינובסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה פיתחה פלטפורמת ענן לתכנון ותפעול תחבורה ציבורית המשמשת מפעילי היסעים, ערים ומוסדות, ומאפשרת לתכנן את הפעילות של אלפי קווים ביעילות.
ופטיבס פועלת בשוק התחבורה להסעת המונים, ששוויו מוערך בכ-1.5 טריליון דולר, ומציעה פיתרון טכנולוגי חדשני בתעשייה מיושנת – 70% מלקוחות החברה נהגו לתכנן את מערכי התחבורה של הערים הגדולות בעולם באמצעים ידניים כמו גיליונות אקסל, דף ועט, בעוד שהיתר השתמשו בתוכנות מחשב מיושנות. האלגוריתם של אופטיבס יודע לענות על שאלות מורכבות בשלבי התכנון והתפעול ומאפשר לחברות התחבורה הציבורית לבנות מערכת תחבורה טובה יותר עבור ציבור הנוסעים, לשפר את איכות הקווים ולהתאים את פעילותם לביקושים המשתנים, וכן לחסוך בהוצאות באופן משמעותי. רק בשנה האחרונה, הפלטפורמה של אופטיבס תכננה יותר מ-92 מיליון נסיעות אוטובוס ברחבי העולם, והייתה אחראית לחיסכון של 100 מיליון דולר מכספי הציבור.
לדברי קרלה סטוקטון-ג'ונס, מנהלת קבוצת Stagecoach בבריטניה, חברת התחבורה הציבורית הגדולה בבריטניה שאחראית ל-2.5 מיליון נסיעות בכל יום, "אופטיבס משלבת חדשנות עם מומחיות בתחום התחבורה הציבורית באופן שאין שני לו בתעשייה. הפלטפורמה של החברה מחוללת מהפכה אמיתית בפעילות היום-יומית שלנו, ומשפיעה בצורה משמעותית על חוויית הנוסעים. העתיד של התחבורה הציבורית הוא אופטיבס".
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אופטיבס הכפילה את מספר הערים בהן היא פועלת תוך פחות משנה וכעת מעניקה את שירותיה ביותר מ-1000 ערים ברחבי העולם, כמו לוס אנג'לס, לונדון, הונג קונג, סינגפור, מדריד, רומא וברזיליה. בתוך כך, החברה משרתת יותר מ-60% מרשת התחבורה הציבורית באנגליה ועובדת עם חברות התחבורה הציבורית המובילות בישראל, ביניהן אגד, קווים, מטרופולין ודן. אופטיבס מעסיקה למעלה מ-300 עובדים ברחבי העולם – מטה החברה ממוקם בתל אביב ובו מתרכזת מרבית פעילות המחקר והפיתוח, לצד מספר משרדים בארה"ב, אנגליה, ברזיל, צ'ילה, צרפת וגרמניה.
על רקע הגיוס, אופטיבס מתכננת להמשיך ולפתח את יכולות הפלטפורמה בתחומים כמו ניהול אופרציה בזמן אמת ופריסת כלי רכב חשמליים, על מנת לייצר פתרון מקצה לקצה עבור חברות התחבורה המובילות בעולם. בד בבד, החברה צפויה להרחיב את פעילותה למדינות נוספות ולגייס כ-200 עובדים נוספים בארץ ובחו"ל.
לצד זאת, אופטיבס משיקה מוצר חדש בשם Ridership Insights, שישפר את פעילות התחבורה הציבורית באמצעות מידע דינמי על ביקושים וכמויות הנוסעים. הממשק החדש יספק נתונים על כמה נוסעים עולים על כל קו ובכל תחנה, מהו משך הנסיעה, מהם הימים והשעות הפופולריים, איפה עולים ויורדים מהאוטובוסים ועוד. כך, מתכנני התחבורה יוכלו להיעזר בתובנות כבר בשלב התכנון ולבנות מערכי תחבורה אפקטיביים יותר, שתואמים את הצרכים המשתנים של הנוסעים.
- יוטיובר חשף את האייפון המתקפל - כמה זה הולך לעלות?
- דוח: 53% מהחברות הרב לאומיות מדווחות על עלייה בבקשות רילוקיישן מצד עובדים ישראלים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
עמוס חג'אג', מייסד-שותף ומנכ"ל אופטיבס: "אופטיבס גאה להיות חד קרן בתחום התחבורה הציבורית, תחום שנמצא בלב ליבה של חברה שוויונית ומשגשגת. הטכנולוגיה החדשנית שפיתחנו מניעה טרנספורמציה דיגיטלית בתעשייה מיושנת ומאפשרת לשחקנים הגדולים בשוק להעניק שירות טוב יותר לנוסעים, תוך צמצום ההוצאות התפעוליות, חיסכון במשאבים וקידום תחבורה ירוקה. המחויבות שלנו היא כפולה – גם לקדם שינוי חברתי וגם לבנות חברה גדולה ומצליחה – ואנחנו מודים על הבעת האמון מצד המשקיעים והעובדים".
טדי וורדי, שותף, Insight Partners: "אופטיבס הביאה את הקדמה לתעשיית התחבורה הציבורית ואפשרה לערים ברחבי העולם לספק תחבורה שוויונית ואמינה עבור תושביהן. כמשקיעים ותיקים בחברה, אנחנו נרגשים להמשיך בשותפות שלנו עם עמוס, איתן והצוות, ומצפים ללוות את החברה במסלול הצמיחה שלה".
- 1.זה OSS נחמד - לא ברור איך ירוויחו מיליונים או מיליארדים (ל"ת)גידי 16/05/2022 17:05הגב לתגובה זו
אייפון מתקפל, ג'ון פרוספריוטיובר חשף את האייפון המתקפל - כמה זה הולך לעלות?
אחרי שנים של שמועות, הדלפה חדשה מרמזת שאפל מרגישה שהשוק סוף סוף בשל; ג’ון פרוסר, שכבר הסתבך עם אפל בעבר, מפרסם הדמיות מפורטות של האייפון המתקפל
אפל עדיין לא אמרה מילה רשמית, אבל בעולם שבו הדלפות חזקות כמעט כמו הכרזות קשה לשמור על דברים בסוד. ג’ון פרוסר, אחד היוטיוברים הכי שנויים במחלוקת סביב אפל, פרסם בערב חג המולד סרטון עם הדמיות תלת-ממד של מה שהוא מציג כאייפון המתקפל הראשון. לא ספוקולציה, עיצוב מגובש, עם מידות, מצלמות, עובי ופרטים שמרגישים קרובים מדי למציאות.
ההדלפה של ג'ון פרוספר - האייפון המתקפל:
החשיפה הזו מגיעה ברגע מעניין לשוק. מכשירים מתקפלים קיימים כבר כמעט שבע שנים, אבל למרות ההייפ, הם עדיין מהווים כ-1.6% בלבד ממכירות הסמארטפונים בעולם. ועדיין, משהו מתחיל לזוז. תחזיות כבר מדברות על צמיחה של כ-30% במכירות מתקפלים בשנה הקרובה, ויש לא מעט אנליסטים שסבורים שאפל יכולה להיות הטריגר שיעביר את הקטגוריה משוליים למיינסטרים.
אפל עושים את מה שאחרים עושים - יותר טוב
אפל כמעט אף פעם לא הראשונה. היא לא הייתה הראשונה בסמארטפונים, לא בנגני מוזיקה, ולא בשעונים חכמים. אבל כשהיא נכנסת, היא בדרך כלל מנסה לפתור בעיות בסיסיות, לא רק לשכפל מוצר קיים. במקרה של מתקפלים, הבעיות האלה מוכרות: יש קפל בולט במסך, חשש מעמידות לאורך זמן, פשרות בעובי, בסוללה וגם בחוויה היומיומית.
לפי פרוסר והדלפות נוספות שמסתובבות, האייפון המתקפל של אפל צפוי להגיע בפורמט של "ספר". מסך חיצוני בגודל 5.5 אינץ’, עם חור למצלמת סלפי, ומסך פנימי רחב של 7.8 אינץ’, שגם בו יש מצלמה קדמית. בגב המכשיר מופיע מערך צילום כפול על בליטה מאורכת, עיצוב שמזכיר מאוד את קו ה-Air, עם פלאש בצד הנגדי. העיצוב הכללי רחב יותר מגבוה, גם כשהמכשיר סגור וגם כשהוא פתוח, משהו שמבדיל אותו מהגישה של סמסונג בדגמי ה-Z Fold.
- אפל סוגרת את 2025 בין התאוששות בסין ללחץ משפטי בארה״ב
- הענקית ששינתה את חיי כולנו יוצאת להנפקה ומה קרה היום לפני 10 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנתון שהכי מסקרן זה העובי. לפי ההדלפה, המכשיר יהיה בעובי של כ-9 מ"מ כשהוא סגור, כלומר כ-4.5 מ"מ לכל צד. זה דק מאוד, אפילו ביחס לסטנדרטים של אפל, ודק יותר מה-iPhone Air, שכבר היום מרגיש כמעט על גבול הפיזיקה. כדי להגיע לממדים כאלה, אפל לפי הדיווחים משתמשת בציר מתקדם במיוחד, שמשלב פלדת אל־חלד וטיטניום, עם רכיבים מסגסוגת “מתכת נוזלית”, חומר שחזק משמעותית מטיטניום רגיל ומאפשר שטיחות טובה יותר של המסך.
אייפון מתקפל, ג'ון פרוספריוטיובר חשף את האייפון המתקפל - כמה זה הולך לעלות?
אחרי שנים של שמועות, הדלפה חדשה מרמזת שאפל מרגישה שהשוק סוף סוף בשל; ג’ון פרוסר, שכבר הסתבך עם אפל בעבר, מפרסם הדמיות מפורטות של האייפון המתקפל
אפל עדיין לא אמרה מילה רשמית, אבל בעולם שבו הדלפות חזקות כמעט כמו הכרזות קשה לשמור על דברים בסוד. ג’ון פרוסר, אחד היוטיוברים הכי שנויים במחלוקת סביב אפל, פרסם בערב חג המולד סרטון עם הדמיות תלת-ממד של מה שהוא מציג כאייפון המתקפל הראשון. לא ספוקולציה, עיצוב מגובש, עם מידות, מצלמות, עובי ופרטים שמרגישים קרובים מדי למציאות.
ההדלפה של ג'ון פרוספר - האייפון המתקפל:
החשיפה הזו מגיעה ברגע מעניין לשוק. מכשירים מתקפלים קיימים כבר כמעט שבע שנים, אבל למרות ההייפ, הם עדיין מהווים כ-1.6% בלבד ממכירות הסמארטפונים בעולם. ועדיין, משהו מתחיל לזוז. תחזיות כבר מדברות על צמיחה של כ-30% במכירות מתקפלים בשנה הקרובה, ויש לא מעט אנליסטים שסבורים שאפל יכולה להיות הטריגר שיעביר את הקטגוריה משוליים למיינסטרים.
אפל עושים את מה שאחרים עושים - יותר טוב
אפל כמעט אף פעם לא הראשונה. היא לא הייתה הראשונה בסמארטפונים, לא בנגני מוזיקה, ולא בשעונים חכמים. אבל כשהיא נכנסת, היא בדרך כלל מנסה לפתור בעיות בסיסיות, לא רק לשכפל מוצר קיים. במקרה של מתקפלים, הבעיות האלה מוכרות: יש קפל בולט במסך, חשש מעמידות לאורך זמן, פשרות בעובי, בסוללה וגם בחוויה היומיומית.
לפי פרוסר והדלפות נוספות שמסתובבות, האייפון המתקפל של אפל צפוי להגיע בפורמט של "ספר". מסך חיצוני בגודל 5.5 אינץ’, עם חור למצלמת סלפי, ומסך פנימי רחב של 7.8 אינץ’, שגם בו יש מצלמה קדמית. בגב המכשיר מופיע מערך צילום כפול על בליטה מאורכת, עיצוב שמזכיר מאוד את קו ה-Air, עם פלאש בצד הנגדי. העיצוב הכללי רחב יותר מגבוה, גם כשהמכשיר סגור וגם כשהוא פתוח, משהו שמבדיל אותו מהגישה של סמסונג בדגמי ה-Z Fold.
- אפל סוגרת את 2025 בין התאוששות בסין ללחץ משפטי בארה״ב
- הענקית ששינתה את חיי כולנו יוצאת להנפקה ומה קרה היום לפני 10 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנתון שהכי מסקרן זה העובי. לפי ההדלפה, המכשיר יהיה בעובי של כ-9 מ"מ כשהוא סגור, כלומר כ-4.5 מ"מ לכל צד. זה דק מאוד, אפילו ביחס לסטנדרטים של אפל, ודק יותר מה-iPhone Air, שכבר היום מרגיש כמעט על גבול הפיזיקה. כדי להגיע לממדים כאלה, אפל לפי הדיווחים משתמשת בציר מתקדם במיוחד, שמשלב פלדת אל־חלד וטיטניום, עם רכיבים מסגסוגת “מתכת נוזלית”, חומר שחזק משמעותית מטיטניום רגיל ומאפשר שטיחות טובה יותר של המסך.
