איך אמזון עושה כסף ומה צפוי בדוחות הקרובים?
אמזון AMAZONהיא אחד העסקים הגדולים בעולם. ערך השוק של החברה הוא כמעט 1.6 טריליון דולר. יחד עם זאת, מניית החברה מדשדשת כבר זמן לא קצר, והיא נסחרת ללא שינוי ניכר ממחירה ביוני 2020. דוחות אמזון מגיעים ברגע רגיש מאד לשוק, לאחר האכזבות שסיפקה נטפליקס NETFLIX ברבעון הקודם ובנוכחי, וזו של מטא FACEBOOK ברבעון הקודם (והנוכחי? - בקרוב נדע), ולנוכח נתוני המקרו המאתגרים השוק חסר סבלנות לפספסוסים ומכה חזק על אכזבות. האם קמעונאית הענק תשנה את התמונה או תצטרף לטרנד האדום?
נושאים נוספים שעלו לכותרות בהקשר של אמזון בתקופה האחרונהם הם התאגדות העובדים שלה באירגוני עובדים שיוצרים חששות אצל המשקיעים מפגיעה ברווחיות, כמו גם העלאות שכר מצד אחד, וחלוקת מניות הטבה בשיעור של 1 ל-20 שעשוי להיטיב עם המניה ויתכן שאף להכניסה למדד הדאו ג'ונס היוקרתי.
העסק של אמזון הוא לא כזה פשוט כמו שרבים טועים חושבים. אמזון היא לא רק אתר שמוכר דברים באינטרנט. למעשה ייתכן שזה כבר לא העסק החשוב ביותר של אמזון, אם כי הוא עדיין אחראי למירב ההכנסות ומהווה הבסיס עליו נבנים רוב העסקים אחרים, הרווחיים יותר של החברה.
אז ממה באמת מגיעים ההכנסות והרווחים של אמזון?
בדוחותיה הכספיים מחלקת אמזון את ההכנסות לשלושה סגמטים: ההכנסות בארצות הברית, שבדוחות האחרונים היו אחראיות ל-60% מההכנסות הכלליות או 280 מיליארד דולר בשנת 2021. הסגמנט הבנלאומי היה אחראי ל-27% מההכנסות - 128 מיליארד דולר, וסגמנט הענן (AWS) שאחראי על 13% מההכנסות השנתיות - 62 מיליארד דולר. בכל הנוגע לצמיחה המכירות בצפון אמריקה צמחו ברבעון הרביעי ב-9%, בסגמנט הבנלאומי ירדו המכירות ב-1% ואילו סגמנט הענן הוא הצומח ביותר - צמיחה של 40% מרבעון לרבעון, ויש הטוענים שהוא לבדו מהווה את רוב השווי של אמזון.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- אטסי נופלת ב-15% - בדרך לשפל של 4 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שחשוב לדעת לגבי אמזון, הוא שאת ההכנסות מהעסק המסורתי של מכירת מוצרים ניתן לחלק לקטגרויות נוספות מלבד המכירות עצמן. הנתונים הבאים מתוך הדוחות האחרונים של אמזון עוזרים להבין טוב יותר איך באמת יוצרת אמזון את ההכנסות העצומות שלה, ובעיקר מהיכן מגיעה הרווחיות:
עולה מהנתונים שברבעון האחרון המכירות אונליין, העסק שאולי מכניס הכי הרבה, אבל ששולי הרווח שלו הם הנמוכים ביותר, ייצר לאמזון הכנסות של 66 מיליארד דולר - הנתח הגדול ביותר, אך פחות מחצי מהסכום הכולל, וכן רואים שההכנסות מתחום זה לא צמחו כלל, ואף ירדו ב-1%. החנויות הפיזיות אחראיות לסכום זניח יחסית של 4.7 מיליארד דולר, וצמחו ב-17%.
- רשימת הסנקציות של סין על חברות אמריקאיות והמשמעות למניות הביטחוניות
- מי אנשי השנה שלי בוול סטריט?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%
אבל לאמזון ישנם שירותים רווחיים יותר, שבנויים מסביב עסק הקמעונאות. אמזון מוכרת שירותי לוגיסטיקה ומשלוח למוכרים ב-30 מיליארד דולר לשנה, תחום שצמח ב-11%, ועתיד אף לצמוח יותר כעת, עם כוונות החברה לפתוח אותו לחנויות צד שלישי שלא מוכרות דרך אמזון. כבר בשנת 2022 אמזון צפויה להיות חברת המשלוחים הגדולים ביותר בארצות הברית - יותר מפדקס ו-UPS.
ההכנסות של אמזון מדמי מנוי לשרותי הפריים צמחו ב-15% ל-8.1 מיליארד דולר - עוד סכום צומח, לאחר שאמזון אף העלתה מחירים בשנה האחרונה.
תחום נוסף הנמצא מתחת לרדאר, אבל צומח כמעט כמו בקצב של שרותי הענן זהו שרות הפרסומות. המוכרים שמשתמשים בשרותי אמזון מוכנים לשלם הרבה כסף כדי שהמוצרים שלהם יופיעו ראשונים בתוצאות החיפוש. התוצאה היא סגמנט שצומח ב-32% ואחראי ל-9.7 מיליארד דולר מההכנסות הרבעוניות. אמזון מתחרה פה בגוגל GOOGLE ובמטא FACEBOOK עם עסקי הפרסום, כשהיתרון הגדול שהיא מציעה הוא קשר כמעט ישיר בין הפרסומת לבין המכירות, כי כשמישהו מחפש משהו באמזון הוא כמעט תמיד יחפש אותו כדי לקנות. בגוגל או בפייסבוק אין זה כך. כבר כעת עסקי החיפוש של אמזון היו מציבים אותה כשלישית בגודלה בעולם לאחר גוגל ופייסבוק.
תחום הענן כאמור הוא הצומח ביותר עם 40% צמיחה, והמכירות הגיעו כבר לכמעט 18 מיליארד דולר. כל פספוס בסגמנט הזה עלול לגרור תגובה חריפה מהשוק, אולם המשך צמיחה של כ-40% יהווה סימן טוב למניה ולחברה.
אמזון, אם כן, מן הסתם לא תראה צמיחה משמעותית אם בכלל בתחום המכירות הקמעונאיות, אבל תחום הענן, שרותי הפריים והפרסומות הרווחיים צפויים להמשיך לצמוח בקצב דו ספרתי ולהמשיך לתדלק את השורה העליונה והתחתונה של החברה.
תחזיות החברה והאנליסטים
בדוחותיה האחרונים פרסמה אמזון תחזית לרבעון הראשון של שנת 2022. החברה מציינת שישנה אי וודאות רבה בשוק עקב גורמים כמו מגפת הקורונה, שערי מטבע ושינויים בכלכלה העולמית. על פי הצפי של החברה המכירות צפויות להיות בין 112 ל-117 מיליארד דולר - צמיחה של בין 3% ל-8%. התחזית הזאת כוללת השפעה שלילית של שערי מטבע בגובה של עד 1.5%. הרווח התפעולי צפוי להיות בין 3 ל-6 מיליארד דולר בהשוואה ל-8.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל. החברה לא פרסמה תחזית לרווח הנקי.
על פי אתר יאהו ממוצע הערכות האנליסטים להכנסות החברה עומד על 116.3 מיליארד דולר, הרווח הצפוי למניה הוא 8.13 דולר לעומת 15.79 דולר ברבעון הקודם. 5 אנליסטים הורידו את ההערכתם בחודש האחרון לרווח הנקי למניה לעומת אחד שהעלה אותה. למרות הצמיחה המתונה בשורה העליונה והצפי לצניחה ברווח הנקי, על פי האתר 43 אנליסטים מחזיקים בהמלצת קניה או קניה חזקה לעומת 3 בהמלצת החזק ואחד בהמלצת ביצועי חסר. מחיר היעד הממוצע הוא 4043 דולר למניה לעומת 2887 דולר למניה בה היא נסחרת כיום. מחיר היעד משקף אפסייד ממוצע של 40%. הסיבה להמלצות הטובות למרות מה שנראה כמו קפיאה בצמיחה וירידה ברווח היא כיון שאמזון לא ממהרת להוריד רווחים לשורה התחתונה וידועה בהשקעת הענק שלה, אך הרווחיות "מתחבאת" בסעיפים שציינו מקודם, שממשיכים להראות תוצאות טובות.
באתר CNN ספרו 42 אנליסטים שממליצים לקנות את המניה, 7 עם המלצת ביצועי יתר, ו-2 בהחזק. האנליסטים של CNN מעריכים שהחברה תכניס 116.5 מיליארד דולר ותרוויח 8.33 דולר למניה. מחיר היעד הממוצע הוא 4040 דולר.
- 2.נ.ש. 28/04/2022 21:50הגב לתגובה זואגב הנתונים שפרסמת הם לא מרוויחים מהמכירות עד היום אלא רק מסביב מהלוגיסטיקה ועד פרסומות ומהםריים והענן וקרנות ההשקעה שלה. אבל מהמכירות עצמם באתר הם לא מרוויחם בנתיים. בכללי הם בנסיגה ולא נראה שזה הולך להשתנות בנתיים הסנטימנט שלהם שלילי לכן כל דבר יוליד תגובה שלילית של השוק
- 1.ציון קובסי 24/04/2022 22:44הגב לתגובה זולהלך התנהגות דו"ח רע - ירידה של 30% כנו הFAANNG האחרות שנוטות להישחט רוח נטראלי - ירידה של 7% דו"ח מעולה - עליה של 2% הערה שלי דוח נטראלי עם תחזית פסימית - ירידה של 5-8%
- מומו 28/04/2022 22:11הגב לתגובה זופייסבוק עם דוח נייטרלי 17לדעתי אמזון 9 ואפל 4 לאחר הדוחות
.jpg)
שיא של יותר מעשור: הנחושת מזנקת ומובילה את הראלי העולמי במתכות
שיבושי היצע, ציפיות להרחבה כלכלית בסין, היחלשות הדולר וחששות ממכסים בארה״ב דוחפים את מחירי הנחושת לשיאים היסטוריים ולעלייה שנתית של מעל 40%
שוק המתכות העולמי מסיים את השנה בעליות שערים, כאשר הנחושת נמצאת במוקד לאחר שקבעה שיאי מחיר חדשים במספר בורסות מרכזיות. המתכת התעשייתית, הנחשבת סמן למצב הכלכלה העולמית, חצתה לראשונה את רף 12 אלף הדולר לטון וממשיכה להיסחר ברמות גבוהות במיוחד גם לאחר תיקונים קלים.
מחיר הנחושת זינק לשיא של כ־12,160 דולר לטון. מדובר בהמשך ישיר לראלי שנמשך מאז אוקטובר, ראלי שמעמיד את 2025 כאחת השנים החזקות ביותר לנחושת זה למעלה מעשור. העליות בנחושת משתלבות בגל רחב יותר של התחזקות בשוקי הסחורות. גם הזהב והכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית, ציפיות להקלה מוניטרית בארה״ב והיחלשות הדולר. עבור משקיעים רבים, שילוב זה מחזק את האטרקטיביות של מתכות הן כהשקעה והן כנכס גידור.
אנליסטים מציינים כי מחירי הנחושת מקבלים תמיכה גם מהציפייה לצעדים נוספים לעידוד הכלכלה הסינית. כל איתות להרחבה פיסקלית או מוניטרית בסין מתורגם במהירות לעליות במחירי מתכות תעשייתיות, בשל משקלה המרכזי של המדינה בצריכה העולמית.
ברקע העליות עומדים גם שיבושי היצע ממשיים. מאז אוקטובר אירעו תקלות חמורות במספר מכרות גדולים, שפגעו ביכולת הייצור והציפו מחדש חששות ממחסור. גם לפני אותם אירועים, אנליסטים כבר הזהירו כי הביקוש העתידי עלול לעלות על ההיצע בשנים הקרובות.
- "רנסנס" תעשייתי - מתכוננים לגל הבא
- המתיחות בין ארה"ב לסין משפיעה על שוק הסחורות והקדמה הטכנולוגית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים
בג׳פריס מעריכים כי גם בתרחיש של צמיחה עולמית מתונה, סביב 2% בשנה, שוק הנחושת צפוי להיכנס לגרעונות משמעותיים כבר במהלך השנה הקרובה. הערכה זו מחזקת את ההבנה כי הלחץ בשוק אינו זמני בלבד.
בריז'ט בארדו, צילום: רשתותבריז'יט בארדו הלכה לעולמה: מה ההון שצברה כוכבת העל?
אייקון התרבות הצרפתי, בריז'ט בארדו הלכה לעולמה היום בצרפת, והשאירה אחריה חותם תרבותי נצחי והון כלכלי לא מבוטל עבור שחקנית שהתפרנסה מאמנות בלבד
בריז’יט בארדו, אחת הדמויות האייקוניות בתולדות הקולנוע העולמי, הלכה לעולמה היום בגיל 91, כך נמסר בהודעה מטעם הקרן להגנת בעלי חיים שהקימה לפני ארבעה עשורים.
במהלך חייה, מהופעה בסרטים אייקוניים ועד לפעילות ציבורית משמעותית, בארדו ביססה מוניטין ככוכבת קולנוע בינלאומית, סמל מין של שנות ה-50 וה-60, אך גם כאחת הפועלות הבולטות בעולם לזכויות בעלי חיים.
סמל תרבותי של דור
בריז’יט מאריה־פרנסואז בארדו נולדה בפריז ב-1934 למשפחה מבוססת והחלה את דרכה כדוגמנית כבר בגילאי ההתבגרות כאשר הופיעה על שער המגזין ELLE . הופעת הפריצה היה בסרט "ואלוהים ברא את האישה" שביים אז בעלה הראשון, רוז’'ה ואדים, תפקיד שהפך אותה לסמל מין בינלאומי ולשחקנית המרוויחה ביותר בצרפת לאותה תקופה. מעבר לתדמית, בארדו גילמה דמויות מורכבות במספר רב של סרטים בולטים כגון 'האמת', 'הגוף והלב', 'ויוה מריה' ועוד. בארדו גם היתה לדמות השראה עבור אמנים ויוצרים חשובים, לא רק בסרטים אלא גם בתרבות הפופולרית כולה, כמו האמן האמריקני אנדי וורהול שיצר דיוקן אייקוני בדמותה והזמר יוצר הצרפתי-יהודי סרז' גינזבורג, עימו הייתה במערכת יחסית וגם הקליטה שירים.
עם פרישתה מהקולנוע בשנת 1973, בגיל 39 בלבד, היא נקטה צעד לא אופייני לכוכבים: היא ויתרה, לפחות באופן רשמי על המשך השתתפותה בהפקות מסחריות על מנת להתמקד במאבק למען זכויות בעלי חיים.
לאחר פרישתה מהקולנוע, בארדו הקדישה את עצמה כמעט לגמרי לפעילות למען זכויות בעלי חיים. הקרן שייסדה הביאה לפתרונות מעשיים להצלת מינים בסכנת הכחדה, הקמת מקלטים וחינוך ציבורי, והפכה לגוף מוכר גם מחוץ לצרפת. פעילות זו ושמרה על מעמדה הציבורי גם בשנותיה האחרונות.
- ״אווטאר אש ואפר״ מוביל בעולם, ובוול סטריט בוחנים את דיסני דרך הדוחות
- האם הסרט החדש על בובת ברבי המיתולוגית יכול להכניס לכם כסף?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנים האחרונות חלה החמרה במצבה הבריאותי, כולל מספר אשפוזים, אך עד היום האחרון חיה בארדו שמרה על מעמדה האייקוני כשחקנית צרפתיה וגם כפעילה חברתית למען בעלי חיים
