יניב ביטון בקמפיין למנורה מבטחים
צילום: יחצ
בדיקה

מה גרם לבתי ההשקעות להגדיל את הפרסום ב-20%?

הרבה יותר טלוויזיה, גידול במספר הפרזנטורים ובלי אף אישה בפרונט של הקמפיינים - בתי ההשקעות הוציאו מאז תחילת 2022 יותר מ-13 מיליון שקל בפרסום | בדיקת "ביז מדיה"
אלכסנדר כץ | (1)

יניב ביטון בקמפיין למנורה מבטחים (צילום יח"צ)

.

בתי ההשקעות בישראל שמו הרבה יותר כסף בפרסום מאז תחילת השנה. על פי בדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור "ביז מדיה", עולה כי בחודשים וחצי האחרונים ההוצאה לפרסום עמדה העל כ-13.1 מיליון שקל, עלייה של כ-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמד סכום ההשקעה על קצת פחות מ-11 מיליון.

 

בתחילת תקופת הבדיקה בשנה שעברה הסתיים הסגר הרביעי והאחרון, ואולם באותה עת שוק ההון פרח. בחודשים האחרונים שוק ההון הישראלי מדשדש, והמלחמה באוקראינה פגעה בו עוד יותר. אפשר להעריך שדווקא בעתות משבר, בתי ההשקעות רוצים למשוך לקוחות להשקיע את כספם.  

 

מיטב דש עומד בראש טבלת המפרסמים, עם 2.8 מיליון שקלים, אבל ירידה חדה בהשקעה ביחס לחודשיים וחצי הראשונים של 2021, אז השקיע בית ההשקעות כמעט 5.2 מיליון שקלים. עיקר ההשקעה של מיטב דש היא בטלוויזיה - עם כ-1.6 מיליון שקלים, מול 2.8 מיליון לפני כשנה. ואולם, כפי שפורסם ב"ביז מדיה", מיטב דש נמצא בעיצומו של הליך מיתוג מחדש שיכלול שינוי שם וקמפיין גדול שצפוי לעלות בחודשים הקרובים, כך שההוצאה לפרסום של בית ההשקעה צפויה לזנק ביחס לחלקו הראשון של השנה.

 

במקום השני מבחינת השקעה בפרסום נמצא בית ההשקעות IBI עם כמעט שני מיליון שקל שהופנו לפרסום, מול 225 אלף שקל בלבד בתקופת הזמן המקבילה אשתקד. באותה עת לא פרסם IBI בטלוויזיה, וגם בדיגיטל השקיע רק 208 אלף שקלים. כעת קטגוריית הטלוויזיה כבר עומדת על 825 אלף שקלים, וגם הדיגיטל זינק ל-1.1 מיליון שקלים. קבוצת הפניקס השקיעה בפרסום כמעט 1.7 מיליון שקלים, והראל בית השקעות עם 1.4 מיליון.

 

טלוויזיה. נתון מעניין ביחס לתמהיל הפרסום של בתי ההשקעה, הוא הכניסה של יותר ויותר מהם לטלוויזיה. אם מתחיל ינואר ועד אמצע מרץ 2021 רק שלושה מפרסמים הראו נוכחות במדיה הזו (מיטב דש, אנליסט ומנורה מבטחים), הרי שבתקופה האחרונה זינק מספרם לשמונה (מיטב דש, IBI, הפניקס הישראלי, הראל, פסגות, תמיר פישמן, ילין לפידות ואביב ניהול קרנות). בתי ההשקעות גם מאמינים יותר בטלוויזיה והזרימו לפרסום בה 7.3 מיליון שקל מאז תחילת השנה, מול חמישה מיליון בתקופה המקבילה ב-2021.

 

השינויים בשאר הקטגוריות מינוריים יחסית. הפרסום בדיגיטל ירד במקצת - מחמישה מיליון ל-4.7 מיליון. בעיתונות הושקעו בחודשים האחרונים 920 אלף שקלים מול 530 אלף ב-2021.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

.

מימין: מנהל השיווק של ילין לפידות אופיר פרבר, השחקן ליאור אשכנזי, וסמנכ"ל השיווק עומר דגני (צילום יח"צ ילין לפידות)

.

פרזנטורים. לפני שנה היו שני פרזנטורים שהובילו קמפיינים בסקטור הזה, ירון ברובינסקי עבור אלטשולר שחם, ואודי כגן עם מיטב דש, שעומדת כעבור בפני שינוי עמוק מבחינה פרסומית. בחודשים האחרונים על המסך כבר הובילו שבעה: ברובינסקי המשיך עם אלטשולר שחם, ליאור אשכנזי שגויס לאחרונה לילין לפידות בית השקעות, אייל קיציס עם כלל ביטוח, יניב ביטון עם מנורה מבטחים, אלדד תמיר שמוביל את הקמפיין לבית ההשקעות בו הוא שותף תמיר פישמן, והאלוף האולימפי פיטר פלצ'יק שהוביל קמפיין לבית ההשקעות MORE. יובל שמלא שחתם ממש לאחרונה עם בית ההשקעות פסגות, צפוי להצטלם לקמפיין כבר בקרוב, אולם פרסומת איתו מופיעה בדיגיטל.

. 

איפה הפרזנטוריות? ויש משהו שבהחלט צורם לעניין בין כל השמות המופיעים כאן, אנשים מופלאים ומוכשרים אחד אחד. רק משהו אחד חסר: בתי ההשקעות מעדיפים בצורה מובהקת פרזנטורים גברים, וברשימה לא מופיעה אף אישה. האם זה אומר שבישיבות האסטרטגיה והקריאייטיב לא רואים נשים שיכולות להוביל קמפיין לבתי השקעות משום שאינן בעלות סמכות? 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ומי חברות הפירסום שעומדות מאחורי כל קמפיין? (ל"ת)
    רונן 15/03/2022 16:30
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.