מה גרם לבתי ההשקעות להגדיל את הפרסום ב-20%?
יניב ביטון בקמפיין למנורה מבטחים (צילום יח"צ)
.
בתי ההשקעות בישראל שמו הרבה יותר כסף בפרסום מאז תחילת השנה. על פי בדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור "ביז מדיה", עולה כי בחודשים וחצי האחרונים ההוצאה לפרסום עמדה העל כ-13.1 מיליון שקל, עלייה של כ-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמד סכום ההשקעה על קצת פחות מ-11 מיליון.
בתחילת תקופת הבדיקה בשנה שעברה הסתיים הסגר הרביעי והאחרון, ואולם באותה עת שוק ההון פרח. בחודשים האחרונים שוק ההון הישראלי מדשדש, והמלחמה באוקראינה פגעה בו עוד יותר. אפשר להעריך שדווקא בעתות משבר, בתי ההשקעות רוצים למשוך לקוחות להשקיע את כספם.
מיטב דש עומד בראש טבלת המפרסמים, עם 2.8 מיליון שקלים, אבל ירידה חדה בהשקעה ביחס לחודשיים וחצי הראשונים של 2021, אז השקיע בית ההשקעות כמעט 5.2 מיליון שקלים. עיקר ההשקעה של מיטב דש היא בטלוויזיה - עם כ-1.6 מיליון שקלים, מול 2.8 מיליון לפני כשנה. ואולם, כפי שפורסם ב"ביז מדיה", מיטב דש נמצא בעיצומו של הליך מיתוג מחדש שיכלול שינוי שם וקמפיין גדול שצפוי לעלות בחודשים הקרובים, כך שההוצאה לפרסום של בית ההשקעה צפויה לזנק ביחס לחלקו הראשון של השנה.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- מה למדנו השבוע: בתי השקעות הן אופציה על שוק המניות; תשואה של מאות אחוזים בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השני מבחינת השקעה בפרסום נמצא בית ההשקעות IBI עם כמעט שני מיליון שקל שהופנו לפרסום, מול 225 אלף שקל בלבד בתקופת הזמן המקבילה אשתקד. באותה עת לא פרסם IBI בטלוויזיה, וגם בדיגיטל השקיע רק 208 אלף שקלים. כעת קטגוריית הטלוויזיה כבר עומדת על 825 אלף שקלים, וגם הדיגיטל זינק ל-1.1 מיליון שקלים. קבוצת הפניקס השקיעה בפרסום כמעט 1.7 מיליון שקלים, והראל בית השקעות עם 1.4 מיליון.
טלוויזיה. נתון מעניין ביחס לתמהיל הפרסום של בתי ההשקעה, הוא הכניסה של יותר ויותר מהם לטלוויזיה. אם מתחיל ינואר ועד אמצע מרץ 2021 רק שלושה מפרסמים הראו נוכחות במדיה הזו (מיטב דש, אנליסט ומנורה מבטחים), הרי שבתקופה האחרונה זינק מספרם לשמונה (מיטב דש, IBI, הפניקס הישראלי, הראל, פסגות, תמיר פישמן, ילין לפידות ואביב ניהול קרנות). בתי ההשקעות גם מאמינים יותר בטלוויזיה והזרימו לפרסום בה 7.3 מיליון שקל מאז תחילת השנה, מול חמישה מיליון בתקופה המקבילה ב-2021.
השינויים בשאר הקטגוריות מינוריים יחסית. הפרסום בדיגיטל ירד במקצת - מחמישה מיליון ל-4.7 מיליון. בעיתונות הושקעו בחודשים האחרונים 920 אלף שקלים מול 530 אלף ב-2021.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
.
מימין: מנהל השיווק של ילין לפידות אופיר פרבר, השחקן ליאור אשכנזי, וסמנכ"ל השיווק עומר דגני (צילום יח"צ ילין לפידות)
.
פרזנטורים. לפני שנה היו שני פרזנטורים שהובילו קמפיינים בסקטור הזה, ירון ברובינסקי עבור אלטשולר שחם, ואודי כגן עם מיטב דש, שעומדת כעבור בפני שינוי עמוק מבחינה פרסומית. בחודשים האחרונים על המסך כבר הובילו שבעה: ברובינסקי המשיך עם אלטשולר שחם, ליאור אשכנזי שגויס לאחרונה לילין לפידות בית השקעות, אייל קיציס עם כלל ביטוח, יניב ביטון עם מנורה מבטחים, אלדד תמיר שמוביל את הקמפיין לבית ההשקעות בו הוא שותף תמיר פישמן, והאלוף האולימפי פיטר פלצ'יק שהוביל קמפיין לבית ההשקעות MORE. יובל שמלא שחתם ממש לאחרונה עם בית ההשקעות פסגות, צפוי להצטלם לקמפיין כבר בקרוב, אולם פרסומת איתו מופיעה בדיגיטל.
.
איפה הפרזנטוריות? ויש משהו שבהחלט צורם לעניין בין כל השמות המופיעים כאן, אנשים מופלאים ומוכשרים אחד אחד. רק משהו אחד חסר: בתי ההשקעות מעדיפים בצורה מובהקת פרזנטורים גברים, וברשימה לא מופיעה אף אישה. האם זה אומר שבישיבות האסטרטגיה והקריאייטיב לא רואים נשים שיכולות להוביל קמפיין לבתי השקעות משום שאינן בעלות סמכות?
- 1.ומי חברות הפירסום שעומדות מאחורי כל קמפיין? (ל"ת)רונן 15/03/2022 16:30הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
