צביקה שווימר אלקטרה צריכה
צילום: יח"צ
דוחות

אלקטרה צריכה: צמיחה של 110% בהכנסות - 1.5 מיליארד שקל

החברה הציגה שיפור בכל הפרמטרים הודות לאיחוד תוצאותיהן של יינות ביתן אופיס דיוטי וסער יזמות, אשר חיפו על קיטון במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, וקמעונאות חשמל; מזכר הבנות למתן זכיינות לרשת קרפרור, להפעלת סניפי יינות ביתן
איתן גרסטנפלד | (3)

חברת אלקטרה צריכה -1.09% מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2021, ומציגה שיפור הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. הכנסות החברה צמחו ב-110%, לצד עלייה של 23.5% ברווח הנקי, שעמד על כ-13.1 מיליון שקל. בתוך כך, מעדכנת החברה על מזכר הבנות עם רשת קמעונאות המזון, Carrefour, לקראת התקשרות בהסכם זכיינות, להפעלת חנויות רשת יינות ביתן.

 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-1.5 מיליארד שקל, צמיחה של כ-110% לעומת כ-711 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס לאיחוד תוצאות יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות, בסך של כ-809 מיליון שקל. זאת אל מול קיטון במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, כתוצאה ממכירת חברה נכדה בצרפת, אשר תרמה 32 מיליון שקל להכנסות, וקיטון במחזור המכירות במגזר קמעונאות חשמל.

 

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-13.1 מיליון שקל, עלייה של 23.5% לעומת רווח נקי של כ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

ה-EBITDA של החברה הגיע לכ-147 מיליון שקל, קפיצה של כ-209% לעומת כ-41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מזכר הבנות למתן זכיינות להפעלת סניפי יינות ביתן

עם פרסום הדוחות מדווחת החברה כי חתמה על מזכר הבנות עם ענקית הקמעונאות קרפור (Carrefour) לפתיחת רשת חנויות סופרמרקטים בישראל, כחלק מהסכם זכיינות לתקופה של 20 שנים. במסגרתו, יינות ביתן תפעל למיתוג מחדש של חנויות הרשתות יינות ביתן, מגה, ושוק מהדרין ולהתאמתן למותגי קרפור עוד הוסכם, כי הצדדים יתקשרו  עם אפשרויות הארכה לתקופות של 20 שנים נוספות. סניפים הראשונים של קרפור יפתחו עד סוף השנה ותוך 3 שנים יוסבו למעלה מ- 150 סניפי יינות ביתן ומגה לקרפור

על פי הודעת החברה, קבוצת קרפור היא חברת קמעונאות המזון המובילה בעולם, ומחזיקה בכ-13,900 חנויות, הפרוסות במעל ל-40 מדינות, עם למעלה מ-2 מיליארד עסקאות בשנה. מחזור המכירות השנתי של מותג החברה נאמד בכ-81.2 מיליארד אירו. מניות החברה רשומות למסחר בבורסת ה-V.N Euronext ושווי השוק שלה הוא כ-14 מיליארד אירו.

שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי של החברה עלה במהלך הרבעון בכ-161% ועמד על כ-431.6 מיליון שקל (כ-28.8% מההכנסות), לעומת כ-165.2 מיליון שקל (כ-23.2% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2020. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-270 מיליון שקל לרווח הגולמי. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה מהרווחיות הגולמית של הפעילויות החדשות שאוחדו לראשונה בתקופת הדוח.

 

הרווח התפעולי של החברה עלה במהלך הרבעון עלה בכ-170.7% ועמד על כ-56.6 מיליון שקל (3.8% מההכנסות), לעומת כ-20.9 מיליון שקל (2.9% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2020.  איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-27 מיליון שקל לרווח התפעולי ברבעון. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול ברווח הגולמי.

תוצאות לפי מגזר

במגזר מוצרי צריכה חשמליים, המכירות ברבעון הסתכמו בכ-280 מיליון שקל, צמיחה של כ-8.9%, לעומת כ-257 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה מגידול בתחום פעילות המזגנים בישראל וכן מגידול סחר מותגים, שהתקזזה בחלקה עם קיטון בתחום פעילות המזגנים בחו"ל כתוצאה ממכירת החברה הנכדה בצרפת אשר ברבעון המקביל תרמה כ-32 מיליון שקל.  הרווח במגזר זה הסתכם בכ-18 מיליון שקל (כ-6.5% מהמכירות במגזר), לעומת כ-7 מיליון שקל (כ-2.7% מהכנסות המגזר) ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

במגזר קמעונאות חשמל (מחסני חשמל ושקם אלקטריק), עלו המכירות ברבעון בכ-5% ועמדו על כ-490 מיליון שקל לעומת כ-486 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מפתיחת סניפים חדשים ומכניסתה של החברה להפעלת חנות בדיוטי פרי ברבעון השני של שנת 2021. הרווח המגזרי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-26 מיליון שקל (כ-5.3% מהמכירות במגזר), לעומת כ-27 מיליון שקל (כ-5.5% מהמכירות במגזר).

במגזר קמעונאות מזון (יינות ביתן), מחזור המכירות הסתכם בכ-702 מיליון שקל והרווח המגזרי עמד על כ-8 מיליון שקל.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "אנו מסכמים שנה מצוינת, בה ביצענו פעולות השבחה רבות בכל תחומי הפעילות של הקבוצה, וכן פיתוח עסקי נרחב כחלק מחיזוק והרחבת מעמדה של אלקטרה מוצרי צריכה כחברה המובילה בתחום מוצרי הצריכה בישראל. במהלך שנת 2021 רכשנו את השליטה בקבוצת יינות ביתן, והיום אנחנו מעדכנים על מזכר הבנות עם רשת קמעונאות המזון הענקית Carrefour לקראת הסכם זכיינות במסגרתו יופעלו חנויות רשת יינות ביתן תחת מותגי Carrefour. מדובר באירוע שקשה להפריז בחשיבתו שלהערכתנו יהווה שינוי של ממש במפת צרכנות המזון בישראל. בנוסף, חתמנו לאחרונה על ההסכם להפעלת הזיכיון של רשת  7-Eleven הבינלאומית בישראל. הרשת שנקים בישראל תציע חוויות קניה מהשורה הראשונה ותהווה חלק נכבד ממגזר קמעונאות המזון שלנו, אותו אנו מסמנים כאחד ממנועי הצמיחה החשובים של הקבוצה בשנים הבאות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ישקיעו טיפה מהרווחים בעובדים בתור אחד שעבד שם 40 שנה ו (ל"ת)
    גוני 06/03/2022 12:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חכו לדוח של פוקס יהיה חזק (ל"ת)
    אבי 06/03/2022 09:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלי 06/03/2022 09:11
    הגב לתגובה זו
    פוטניציאל טוב
משקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini
ניתוח Bizportal

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?

המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל 

תמיר חכמוף |

המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.

בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה, כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.

מי הוביל את המכירות?

מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו. 

מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21%  , בנק הפועלים פועלים 0.66%  , אל על אל על 2.32%  , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54%   והפניקס הפניקס 2.11%  , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.

עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

שלומי פוגל אמפא (סם יצחקוב)שלומי פוגל אמפא (סם יצחקוב)

אמפא הגדילה את הגיוס, אבל לא את הריבית

אמפא השלימה בהצלחה הנפקת אג"ח בהיקף של 1.75 מיליארד שקל, לאחר שקיבלה ביקושים של יותר מפי שניים מהיקף הגיוס המקורי; ההנפקה, שקיבלה דירוג גבוה למרות שהיא ללא בטוחות, ממחישה את התיאבון העצום של המשקיעים המוסדיים בשוק האג"ח, אבל מה עם פרמיית הסיכון?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אמפא

חברת אמפא השלימה את המכרז המוסדי לקראת הנפקת סדרת אג"ח צמודת מדד חדשה (סדרה א’), וקיבלה ביקושים גבוהים של יותר מ-2.2 מיליארד שקל, יותר מכפול מהיקף הגיוס המקורי שעמד על כמיליארד שקל. לנוכח הביקוש הגבוה, החברה הודיעה כי תיענה להתחייבויות בהיקף של כ-1.75 מיליארד שקל, בריבית שנתית של3.32%  צמוד מדד,  אשר נקבעה כריבית הסגירה ותשמש תקרת ריבית בשלב המכרז הציבורי.

ההנפקה של אמפא מתווספת לגל הנפקות האג"ח שמציף את שוק ההון בחודשים האחרונים רק לאחרונה, הגיוס של רבוע כחול נדל"ן, שקיבלה ביקושים של כ-2 מיליארד שקל להרחבת שתי סדרות אג"ח צמודות מדד, פי ארבעה מהיקף היעד המקורי, ולבסוף בחרה לקחת כ-1.1 מיליארד שקל. גם קבוצת דלק גייסה בשבוע שעבר קרוב למיליארד שקל, אחרי שקיבלה ביקושים של כ־1.2 מיליארד שקל.

דירוג גבוה ללא בטוחות

למרות שהיקף ההנפקה של אמפא גדל בצורה חדה, וכי מדובר בחוב בכיר בלתי מובטח, מעלות אשררה את דירוג הסדרה על ilAA. במעלות מסבירים כי ההרמה בדירוג נשענת על הערכת שיעור שיקום החוב ועל ההנחה שרוב התמורה תשמש למחזור חוב פיננסי קיים, כלומר לא לגידול במינוף.

עם זאת, עצם העובדה שחברה פרטית, בעלת חוב פיננסי של יותר מ-2 מיליארד שקל בסוף הרבעון השני, יכולה לגייס חוב בהיקף של 1.75 מיליארד שקל ללא שיעבודים ובריבית של 3.32% בלבד, ממחישה היטב את העוצמה של הביקוש המוסדי לשוק האג"ח, ואולי את הבועה שנוצרת בשוק האג"ח.

הפער מהממשלתי

אג"ח ממשלתיות צמודות מדד במח"מ של כ-5 שנים נסחרות כיום סביב 2.16% תשואה שנתית. כלומר, השוק דורש מאמפא פרמיית סיכון של פחות מ-1.2% מעל האג"ח הממשלתית, פער קטן במיוחד בהתחשב בכך שמדובר בחוב קונצרני ללא שיעבודים. בימים כתיקונם היה אפשר היה לצפות לפרמיה של 2% ויותר על חוב כזה.