גיימינג משחקים וידאו
צילום: Istock

חברת הגיימינג טריפלדוט גייסה 116 מ' ד' גייסה לפי שווי 1.4 מיליארד

זהו סבב גיוס B של החברה, אותו הובילה קרן 20VC. עוד השתתפה המשקיעה הקיימת כללטק של המיליארדר לן בלווטניק ו-Lightspeed. מייסדיה הם הישראלים ליאור שיף ואייל חמידס לצד היזם הטורקי אקין בבייגית. "היעד הוא לבנות חברה של פעם בדור"

טל אריה | (1)
נושאים בכתבה גיימינג

טריפלדוט, חברת משחקי הקזו'אל למובייל שרשומה בבריטניה ומייסדיה הם הישראלים ליאור שיף ואייל חמיידס והיזם הטורקי אקין בבייגית, הודיעה היום על גיוס של 116 מיליון דולר בסבב B לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. 

את סבב הגיוס הובילה קרן VC20, שהוקמה בידי היזם הצעיר הארי סטבינגס, ובשיתוף של המשקיעים הקיימים של החברה: Access Industries וכללטק (זרוע ההשקעות בטכנולוגיה של לן בלווטניק), Lightspeed Venture Partners ו-Eldridge.

טריפלדוט נוסדה ב-2017, בלונדון, על ידי חלוצי ענף הגיימינג הישראלים ליאור שיף ואייל חמיידס שאליהם חבר אחד מהיזמים המנוסים מעולם הגיימינג, אקין בבייגית. החברה מוכרת בעיקר בפיתוח משחקי קז'ואל למובייל, כמו למשל סוליטייר ומשחק בשם Woodoku שמבוסס על חוקי הסודוקו.

החברה צמחה במהירות גבוהה ואף שילשה את הכנסותיה תוך שנה אחת בלבד.  כיום מועסקים בה 200 עובדים ברחבי העולם. 

"אנו מתרחבים בקצב מואץ", ציין שיף, מנכ"ל טריפלדוט ואחד משלושת מייסדי החברה. "בשנת 2021 גיוונו את פורטפוליו המשחקים והמשכנו להצמיח את המשחקים הפופולריים שלנו. הוספנו למשוך את השחקנים הנכונים ולשמר אותם פעילים מאוד במשחקים שלנו. ההישגים הללו הם הודות לצוות המוכשר שלנו ולתרבות הארגונית של החברה, ואני גאה בהם מאוד".

"היעד הוא לבנות חברה של פעם בדור", הוסיף בבייגית, סמנכ"ל התפעול (COO) ושותף מייסד בחברה. "יש לנו משחקים חזקים מאוד בתהליך פיתוח; השקנו ארבעה משחקים בשנה הזו בלבד, ועוד רבים בדרך. אנו מתכננים גם להיות פעילים בחזית המיזוגים והרכישות. המומחיות שצברנו ברכישת משתמשים, מונטיזציה ובניית מוצרים מבוססי דטה מאפשרת לנו למנף את המשחקים שלנו במהירות וברווחיות גבוהה. אנו מצפים להביא את היכולות הללו לרכישות עתידיות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 16/02/2022 10:13
    הגב לתגובה זו
    למכור גיימינג כולל את מיקרוסופט ,אלא אם כן העולם ר ק ישחק ותו לא
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד