פקאן
צילום: דניאל חנוך

חברת החיזוי לעסקים פקאן גייסה 66 מיליון דולר

החברה הישראלית שגייסה ותר מ-100 מיליון דולר עד כה,, זינקה מ-30 ל-100 עובדים, והיא מגייסת כיום עוד עשרות עובדים בישראל ובעולם;  ההון שגייסה ישמש להתרחבותה הגלובלית ולהאצת המחקר והפיתוח שלה
סתיו קורן |

חברת פקאן (Pecan.ai), הפועלת בתחום החיזוי האנליטי לעסקים, מבוסס בינה מלאכותית, הודיעה על גיוס של 66 מיליון דולר בסבב גיוס הון רביעי (Round C), בהובלת קרן הון הסיכון הגלובלית Insight Partners, בשיתוף GV (לשעבר Google Ventures) והמשקיעים הקודמים S-Capital, GGV, Dell Technologies Capital, Mindset Ventures, ו-Vintage Investment Partners.

ב-9 החודשים האחרונים גייסה פקאן יותר מ-100 מיליון דולר, זינקה מ-30 ל-100 עובדים, והיא מגייסת כיום עוד עשרות עובדים בישראל ובעולם. ההון שגייסה ישמש להתרחבותה הגלובלית ולהאצת המחקר והפיתוח שלה, 

תחום הפעילות של פקאן נמצא בחיבור שבין עולם הבינה המלאכותית לעולם ניתוח נתונים, וכך היא מסייעת לאנליסטים עסקיים בחיזוי התנהגות צרכנים והשפעותיהם על ביצועיהן של חברות. משתמשי הפלטפורמה יכולים להפוך כמויות עצומות של נתוני עסקאות לתחזיות מדויקות של ביצועים קריטיים, אשר משפיעים ישירות על הכנסות ורווחיות.

בשנה האחרונה פקאן שילשה שוב את הכנסותיה, בעקבות אימוץ מואץ של הפלטפורמה על ידי חברות מעולמות הפינטק, הביטוח, השיווק ישיר לצרכן, האפליקציות הסלולריות, הבריאות והיופי. החברה משרתת כיום עשרות חברות בהן גם חברות Fortune 10. חברות אלו בחרו בפקאן כדי לפצח את הצעדים שהן נדרשות לעשות בתחומים כמו: רכישת לקוחות, שימור לקוחות, חיזוי ביקושים, טיוב שרשרת האספקה, הקצאת משאבים, תמחור ואריזה.

ניל אקרמן, מנהל חדשנות שרשרת האספקה הגלובלי של ג'ונסון אנד ג'ונסון: "פקאן סייעה לצוותי החיזוי שלנו להיות יעילים ואפקטיביים יותר בתחום הביקושים ושרשרת האספקה. ראינו את ההחזר על ההשקעה בתוך שבועות. עם הפתרון של פקאן, דיוק החיזוי השתפר, בעיקר בסגמנטים הצרכניים הכי מאתגרים שלנו, וזה השפיע במהירות על הייצור שלנו. היום יש לנו הבנה של הפקטורים המשפיעים על העדפות צרכניות ואנחנו יכולים להתאים את תהליכי הייצור וההפצה. אנחנו מצפים להרחבת השותפות עם פקאן ככל שאנחנו ממקדים את מאמצינו בשירות הצרכנים".

האלגוריתמים לבינה מלאכותית של פקאן משפרים ומאמנים מודלים של חיזוי כיצד לקבל תוצאות אפקטיביות במהירות הגבוהה ביותר האפשרית מבחינה מדעית. זאת, תוך שילוב טכניקות מתקדמות של מדע נתונים עם אוטומציה מתקדמת של יכולות מדע נתונים המופעלות על סדרה הולכת ומתרחבת של תרחישי חיזוי שימושיים. 

ד"ר זוהר ברונפמן, מנכ"ל ומייסד-שותף, Pecan.ai: "אנו מאמינים שכל חברה צריכה להיות מסוגלת להשתמש בחיזוי אנליטי מבוסס בינה מלאכותית, אפילו ללא משאבים של מדע נתונים. הגיוס הנוכחי יסייע לנו להמשיך לצמוח ולסייע ללקוחות שלנו להתגבר על פערים עצומים של מחסור במדעני נתונים, ולהתקדם מטכניקות מיושנות של BI ו-כריית נתונים, שמציעות ערך מועט בחיזוי תוצאות עתידיות. המשימה שלנו היא למצות את הפוטנציאל של הנתונים שהחברות מחזיקות, באמצעות כוחה של בינה מלאכותית".

קיראו עוד ב"BizTech"

ג'ורג' מת'יו, שותף באינסייט פרטנרס, שיצטרף לדירקטוריון של פקאן: "על רקע תהליך מסחור הדאטה, רוב החברות מתקשות לזקק תובנות מהררי הדאטה שהן מנהלות. הפלטפורמות המסורתיות עדיין מתקשות לעשות דמוקרטיזציה של בינה מלאכותית; שכירת צבאות של מדעני נתונים לבנות מודלים ניבויים פשוט לא עובדת. פקאן יצרה קטגוריה משל עצמה עם האופן שבו היא משתמשת בבינה מלאכותית לאנליזה עסקית לצורך חיזוי של שלל תוצאות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייבאלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייב

רשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל

שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.

ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".

"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".

"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".

שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה

Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.