חברת החיזוי לעסקים פקאן גייסה 66 מיליון דולר
חברת פקאן (Pecan.ai), הפועלת בתחום החיזוי האנליטי לעסקים, מבוסס בינה מלאכותית, הודיעה על גיוס של 66 מיליון דולר בסבב גיוס הון רביעי (Round C), בהובלת קרן הון הסיכון הגלובלית Insight Partners, בשיתוף GV (לשעבר Google Ventures) והמשקיעים הקודמים S-Capital, GGV, Dell Technologies Capital, Mindset Ventures, ו-Vintage Investment Partners.
ב-9 החודשים האחרונים גייסה פקאן יותר מ-100 מיליון דולר, זינקה מ-30 ל-100 עובדים, והיא מגייסת כיום עוד עשרות עובדים בישראל ובעולם. ההון שגייסה ישמש להתרחבותה הגלובלית ולהאצת המחקר והפיתוח שלה,
תחום הפעילות של פקאן נמצא בחיבור שבין עולם הבינה המלאכותית לעולם ניתוח נתונים, וכך היא מסייעת לאנליסטים עסקיים בחיזוי התנהגות צרכנים והשפעותיהם על ביצועיהן של חברות. משתמשי הפלטפורמה יכולים להפוך כמויות עצומות של נתוני עסקאות לתחזיות מדויקות של ביצועים קריטיים, אשר משפיעים ישירות על הכנסות ורווחיות.
בשנה האחרונה פקאן שילשה שוב את הכנסותיה, בעקבות אימוץ מואץ של הפלטפורמה על ידי חברות מעולמות הפינטק, הביטוח, השיווק ישיר לצרכן, האפליקציות הסלולריות, הבריאות והיופי. החברה משרתת כיום עשרות חברות בהן גם חברות Fortune 10. חברות אלו בחרו בפקאן כדי לפצח את הצעדים שהן נדרשות לעשות בתחומים כמו: רכישת לקוחות, שימור לקוחות, חיזוי ביקושים, טיוב שרשרת האספקה, הקצאת משאבים, תמחור ואריזה.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניל אקרמן, מנהל חדשנות שרשרת האספקה הגלובלי של ג'ונסון אנד ג'ונסון: "פקאן סייעה לצוותי החיזוי שלנו להיות יעילים ואפקטיביים יותר בתחום הביקושים ושרשרת האספקה. ראינו את ההחזר על ההשקעה בתוך שבועות. עם הפתרון של פקאן, דיוק החיזוי השתפר, בעיקר בסגמנטים הצרכניים הכי מאתגרים שלנו, וזה השפיע במהירות על הייצור שלנו. היום יש לנו הבנה של הפקטורים המשפיעים על העדפות צרכניות ואנחנו יכולים להתאים את תהליכי הייצור וההפצה. אנחנו מצפים להרחבת השותפות עם פקאן ככל שאנחנו ממקדים את מאמצינו בשירות הצרכנים".
האלגוריתמים לבינה מלאכותית של פקאן משפרים ומאמנים מודלים של חיזוי כיצד לקבל תוצאות אפקטיביות במהירות הגבוהה ביותר האפשרית מבחינה מדעית. זאת, תוך שילוב טכניקות מתקדמות של מדע נתונים עם אוטומציה מתקדמת של יכולות מדע נתונים המופעלות על סדרה הולכת ומתרחבת של תרחישי חיזוי שימושיים.
ד"ר זוהר ברונפמן, מנכ"ל ומייסד-שותף, Pecan.ai: "אנו מאמינים שכל חברה צריכה להיות מסוגלת להשתמש בחיזוי אנליטי מבוסס בינה מלאכותית, אפילו ללא משאבים של מדע נתונים. הגיוס הנוכחי יסייע לנו להמשיך לצמוח ולסייע ללקוחות שלנו להתגבר על פערים עצומים של מחסור במדעני נתונים, ולהתקדם מטכניקות מיושנות של BI ו-כריית נתונים, שמציעות ערך מועט בחיזוי תוצאות עתידיות. המשימה שלנו היא למצות את הפוטנציאל של הנתונים שהחברות מחזיקות, באמצעות כוחה של בינה מלאכותית".
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
ג'ורג' מת'יו, שותף באינסייט פרטנרס, שיצטרף לדירקטוריון של פקאן: "על רקע תהליך מסחור הדאטה, רוב החברות מתקשות לזקק תובנות מהררי הדאטה שהן מנהלות. הפלטפורמות המסורתיות עדיין מתקשות לעשות דמוקרטיזציה של בינה מלאכותית; שכירת צבאות של מדעני נתונים לבנות מודלים ניבויים פשוט לא עובדת. פקאן יצרה קטגוריה משל עצמה עם האופן שבו היא משתמשת בבינה מלאכותית לאנליזה עסקית לצורך חיזוי של שלל תוצאות".
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
