חנן פרידמן
צילום: אורן דאי

בנק לאומי מוסיף למייזם הגראז' את חברת BRM

הגראז' הוא מייזם בשליטת בנק לאומי (20%) אשר משקיע, מקים ומלווה חברות סטארט-אפ בתחומי הפינטק, הסייבר, הדאטה וה-AI; סכום ההשקעה של השותפים בקרן יהיה 120-110 מיליון דולר, והיא צפויה לגייס ממשקיעים נוספים עד לסכום כולל של 160 מיליון דולר
סתיו קורן |

בנק לאומי -3.48% מצרף את קבוצת BRM כמשקיע עוגן ל"גראז'" ("The Garage"), אשר משקיע, מקים ומלווה חברות סטארט-אפ בתחומי הפינטק, הסייבר, הדאטה וה-AI. בכך מצטרפת BRM ללאומי, שבאמצעות לאומי פרטנרס – זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק, מחזיקה ב-20% מהבעלות על הגראז'.

במקביל, מתקיים מו"מ מתקדם עם משקיע אסטרטגי נוסף מחו"ל על צירופו למיזם. סכום ההשקעה של השותפים בקרן יהיה 120-110 מיליון דולר, והיא צפויה לגייס ממשקיעים נוספים עד לסכום כולל של 160 מיליון דולר.

הגראז' הוקם לפני מספר חודשים על ידי יזמי ההייטק עומר נגר, איל רדלר ושי דן. השלושה הם יוצאי יחידות מודיעין וטכנולוגיה מובחרות שמכהנים, בהתאמה, בתפקידי המנכ"ל, סמנכ"ל האסטרטגיה וסמנכ"ל הטכנולוגיה. עד כה, אותרו בגראז' כמה חברות ויזמים שעשויים להתאים למדיניות ההשקעה, ובשבועות הקרובים צפויים להיחתם עמם הסכמים ראשונים.

התוכנית האסטרטגית של הגראז' היא להקים ולהשקיע בכ-15 חברות סטארט-אפ במהלך תקופה של חמש שנים. הגראז' מתאים הן ליזמים המעוניינים להקים סטארט-אפ לפתרון אתגרים טכנולוגיים קיימים או עתידיים בעולמות הפיננסים, הסייבר, הדאטה וה-AI, והן לחברות בשלבים מוקדמים שכבר פיתחו שירות או מוצר. בשני המקרים, יאפשר הגראז' לחברות לעבוד בסביבה הטבעית שלהן, יחד עם מתן אפשרות לקבל מלאומי ומהשותפים האסטרטגיים הנוספים שירותים, ליווי וייעוץ בנושאים רגולטוריים, פיננסיים, ניהוליים וטכנולוגיים.

כמו כן, תתאפשר לחברות גישה ייחודית למומחים ולדאטה על בסיס שיתוף הפעולה האסטרטגי עם לאומי ועם שאר השותפים. נוסף ליתרונות המעטפת הרחבה שיוכלו הטאלנטים הטכנולוגיים לקבל בגראז', תיבחן האפשרות להטמיע במערכות לאומי את המוצרים והשירותים שיפתחו החברות.

מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן: "אני מברך את שותפינו האסטרטגיים החדשים, שמצטרפים אלינו להשקעה, תוך הבאת ערכים מוספים מהותיים, ובכך מביעים אמון בגראז' ובפוטנציאל הייחודי שלו, וזאת, חודשים ספורים בלבד לאחר היציאה לדרך של המיזם הייחודי והחדשני בישראל להשקעה ולליווי של סטארט-אפים ויזמים. השותפות עם  BRMמהווה אבן דרך משמעותית במימוש החזון פורץ הדרך של לאומי שמבטיח את חיזוק מעמדו של לאומי בחוד החנית הטכנולוגי בקרב המגזר הפיננסי בישראל, באמצעות זרוע פעילות שמתמקדת בנושאי הליבה של הבנקאות החדשה שמבוססת מודלים ו-AI".

ערן ברקת, שותף ב-BRM: "אני גאה להוביל יחד עם בנק לאומי ועם יזמי הגראז' שותפות אסטרטגית שתביא ערך ליזמים ישראליים. בחיבור המיוחד הזה בין בנק לאומי, שהם ללא ספק מובילים בחדשנות בעולמות ה-IT, הסייבר, ה-AI וכמובן הפיננסים – לבין היזמים שמגיעים ממיטב היחידות הטכנולוגיות, ועם הצוות שלנו שהוכיח את ניסיונו בהובלת יזמים לפסגות עולמיות תוך השקעה, ליווי וייעוץ לאורך שנים - נוכל לייצר בית לסטארט-אפים ישראליים".

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד